pmarena schreef:Over het algemeen is er bij standaard halsters erg veel ruimte tussen onderkant hoofd, en het punt waar je de teugels vastknoopt. Dan rijdt het niet fijn. Als je daar even op let dan komt het vast wel goed
Hihi ja
Zal er op letten
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Maartje1990 schreef:Tivioxoxo schreef:Je kan bitloos gaan rijden. Ik doe het zelf nooit.
Het bit kan drukken op de mond/kaken/tanden, maar als je te hard trekt met bit dan kan je paard een gebroken neusbot oplopen.
Dus ik zou ook wel bitloos gaan rijde maar dan gewoon zonder hard te trekken, snapje? Succes
Onzin, als de neusriem op de juiste plek zit kan je deze absoluut niet breken. Moet boven de neusgaten liggen dus met je vingers zachtjes voelen tot je het bot voelt en daarboven
Ik wil graag een foto plaatsen, maar dit lukt nog niet?
Heb al wel bij Bokthelp gekeken, alleen kunnen jullie het misschien stap voor stap uitleggen? Sorry!! Ik ga zostraks ff een foto maken
Maartje1990 schreef:Oh, ja dat wel natuurlijk. Je kunt anders ook naar http://www.imageshack.us maar dan moet je een account maken. Dat is, buiten facebook, de enige site die ik voor foto's gebruik
Deze is gwn gratis?
Hopen dat ze dan een beetje is opgedroogd...
Want het regent hier de hele tijd
.
Dan gwn los houden
Vind ik persoonlijk altijd fijner aanvoelen, en voelt wat relaxter 
(ook voor mijzefl!!)

Ze ging stampen met haar achterbeen, ik ben er toen afgegaan en heb haar eens ff duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling is, en heb een paar keer met haar (aan de hand) heen en weer gelopen, en elke keer stoppen tussendoor en achteruit.Vilar schreef:Mirjam1202 schreef:Alleen ze wou persé een andere kant op en kreeg er met geen mogelijkheid de kant op die ik wou...
Dan deed je iets fout. Een hoofdstel (of touwhalster) is geen stuur. Rijden doe je met je zit. Dat is dus niet goed in orde bij jou. Luister naar je paard en leer er van.

Nadiine__x schreef:Ik vroeg me af met wat voor bit je reed?
Want een gebroken of dubbel gebroken bit drukt vaak tegen het gehemelte aan en zeker als je dan met strakke teugels rijd wat je aangaf (je hoort met een lichte druk te rijden) drukt dat steeds tegen haar mond aan en dat gaat zeer doen..
Best kans als je er een zachte stang in legt, laat je daarover even goed informeren bij de paardenspeciaalzaak dat ze wel rustig in haar mond word. maar ga niet zomaar wat kopen, want er zijn ook scherpen stangen en stangen emt tongvrijheid die in verkeerd gebruik nog meer pijn kunnen gaan doen!
Nadiine__x schreef:Hallo,
ik heb neit alle 6 de pagina's gelezen alleen je begin bericht en je laatste bericht.
Ik vroeg me af met wat voor bit je reed?
Want een gebroken of dubbel gebroken bit drukt vaak tegen het gehemelte aan en zeker als je dan met strakke teugels rijd wat je aangaf (je hoort met een lichte druk te rijden) drukt dat steeds tegen haar mond aan en dat gaat zeer doen..
Best kans als je er een zachte stang in legt, laat je daarover even goed informeren bij de paardenspeciaalzaak dat ze wel rustig in haar mond word. maar ga niet zomaar wat kopen, want er zijn ook scherpen stangen en stangen emt tongvrijheid die in verkeerd gebruik nog meer pijn kunnen gaan doen!
Fijn dat het met touwhalster en zonder zadel zo goed gaat, dat zegt veel over jullie vertrouwen
Houd er wel rekening mee dat als je zonder zadel rijd jou botten in je billen tegen haar rugspieren aandrukken waardoor zij niet volledig kan ontstappen. bij een goed zadel liggen deze spieren vrij, ook wanneer een paard wilt ontspannen, vandaar de holling in het midden van het zadel (onderkant)
Er zijn wel speciale pets waar je mee kunt rijden zonder beugels.
Maar als je wilt leren doorzitten kun je beter met je zadel oefenen en je beugels uit doen
Ik weet niet waarom je zonder zadel rijd, want zoals ik al gaf de rest heb ik niet gelezen, maar als daar geen reden voor is, zou ik dat eens proberen
. Ik reed met een enkelgebroken bit
Ik wilde graag zonder zadel rijden omdat ik haar dan beter aanvoel
En omdat ik bang ben dat het zadel net niet helemaal lekker ligt.. (geen zadelmaker ofzo laten komen hoor), en zonder leek me erg fijn
. Is een baraback een idee misschien?