Olympia96 schreef:Waarom denk je dat ik me geroepen voelde om te reageren?
Omdat je waarschijnlijk zelf het verschil gevoeld hebt en daar kennelijk niet blij mee bent.
Daar moet je mij dan niet op aanvallen. Ik ben gewoon eerlijk, niet meer en niet minder.
Ook wat betreft prijzen moet je niet bij mij zijn. Als jij er gefrustreerd over bent dat een Canadees Schleese zadel duurder is dan een JES zadel, kun je die frustratie uiten bij Schleese.
Ik geef alleen maar de feiten aan en dat is dat de Schleese zadels duurder zijn. Je kunt blijven volhouden dat dat niet met invoerrechten te maken heeft, maar dat is ook gewoon een feit.
Ik heb niet gezegd dat je voor een Schleese meer betaald omdat je meer kwaliteit krijgt. Ik geef aan dat je meer betaald omdat er oa invoerrechten betaald moeten worden, maar als je dat er voor over hebt, krijg je dus nèt een tikje meer kwaliteit.
JES zadels zijn verder van uitstekende kwaliteit èn ze blijven zich ontwikkelen en werken o.a. aan de leerkwaliteit. Het is toch verder alleen maar mooi als jij heel blij bent met je JES zadel.
Zoals Nombrado al aangeeft, is de boom het hart van het zadel en die is gelijk aan Schleese.

(via pas de deux met boktkorting "maar" 260 euro, ik wil geen andere meer!! Fantastisch ding 
Ik hoop dat ik de fairfax bij de zadelmaker kan proberen/passen.
Nu nog geduld hebben.. En natuurlijk hopen dat zadelmaker mijn zadel passend kan maken!