Zadel voor paard met hoge en brede schoft?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:24

Olympia96 schreef:
Waarom denk je dat ik me geroepen voelde om te reageren?

Omdat je waarschijnlijk zelf het verschil gevoeld hebt en daar kennelijk niet blij mee bent.
Daar moet je mij dan niet op aanvallen. Ik ben gewoon eerlijk, niet meer en niet minder.

Ook wat betreft prijzen moet je niet bij mij zijn. Als jij er gefrustreerd over bent dat een Canadees Schleese zadel duurder is dan een JES zadel, kun je die frustratie uiten bij Schleese.
Ik geef alleen maar de feiten aan en dat is dat de Schleese zadels duurder zijn. Je kunt blijven volhouden dat dat niet met invoerrechten te maken heeft, maar dat is ook gewoon een feit.
Ik heb niet gezegd dat je voor een Schleese meer betaald omdat je meer kwaliteit krijgt. Ik geef aan dat je meer betaald omdat er oa invoerrechten betaald moeten worden, maar als je dat er voor over hebt, krijg je dus nèt een tikje meer kwaliteit.

JES zadels zijn verder van uitstekende kwaliteit èn ze blijven zich ontwikkelen en werken o.a. aan de leerkwaliteit. Het is toch verder alleen maar mooi als jij heel blij bent met je JES zadel.
Zoals Nombrado al aangeeft, is de boom het hart van het zadel en die is gelijk aan Schleese.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:10

Aimee schreef:
Olympia96 schreef:
Waarom denk je dat ik me geroepen voelde om te reageren?

Omdat je waarschijnlijk zelf het verschil gevoeld hebt en daar kennelijk niet blij mee bent.
Daar moet je mij dan niet op aanvallen. Ik ben gewoon eerlijk, niet meer en niet minder.

Ook wat betreft prijzen moet je niet bij mij zijn. Als jij er gefrustreerd over bent dat een Canadees Schleese zadel duurder is dan een JES zadel, kun je die frustratie uiten bij Schleese.
Ik geef alleen maar de feiten aan en dat is dat de Schleese zadels duurder zijn. Je kunt blijven volhouden dat dat niet met invoerrechten te maken heeft, maar dat is ook gewoon een feit.
.

Pfffffffffftttt. Dat jij dit zo stelt, bevestigt het gevoel wat ik al bij je had.

Tegenvaller. Jammer. Ik stap hier uit. Succes verder.

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 21:04

Interessante discussie wat betreft het verschil tussen Schleese en JES, ik kan mij wel voorstellen dat het voor verwarring zorgt.

Ik heb gisteren een tweedehands Schleese (ja echt Schleese, hij is made in Canada) gekocht en opgehaald, maar ik kan mij zo niet meer herinneren of het leer beter of minder is dan de JES waar ik mee gereden heb.

Wat betreft de prijs, al dan niet met invoerkosten: ik snap Olympia96 wel dat ze zegt dat de invoerkosten niet de waarde van een zadel verhogen. Ik zou ook geneigd zijn om de Canadese prijs om te rekenen naar euro's en dan de prijzen te vergelijken, onafhankelijk van invoerkosten (Canadezen zouden zeggen dat JES een duurder merk is dan Schleese (omdat zij invoerkosten voor een zadel uit Europa moeten betalen)? en dus wellicht een betere kwaliteit?). Het gaat om de kosten van het maken van het zadel en dan zou Schleese duurder zijn, omdat de leerkwaliteit beter is (en dus meer heeft gekost)? Hoe dan ook staat denk ik buiten kijf dat de kwaliteit gewoon goed is.
Wat mij betreft siert het Aimée dat ze óók kritisch is over Schleese/JES zadels.

Wat mijn zadelproblemen betreft: ik ga eerst een afspraak maken met een zadelpasser om het zadel op de pasvorm te beoordelen en eventueel bij te laten stellen. Tot dan toe nog even geduld hebben, totdat ik eindelijk weer op mijn paard kan rijden. Vandaag wel even 10 minuutjes gereden om te voelen hoe het zat en mijn paard er op reageerde. Mijn paard liet zijn hals heerlijk vallen en ik kon een stuk makkelijker rechtop zitten dan in mijn Euroriding. Omdat jullie zo meegeleefd hebben hier een foto, maar hou er rekening mee dat het zadel nog niet aangepast is aan ons.
Afbeelding
Wat mij tot nu toe is opgevallen aan de pasvorm: ik heb het idee dat hij vooraan nog wat te krap is, de achterkant van het zadel lijkt ook wat omhoog te komen. Op deze foto lijkt dit zadel aan de voorkant ook meer te steunen dan achteraan. Daarnaast vind ik mijn singel niet fijn liggen. Het is wel een anatomische singel, maar hij lijkt niet anatomisch genoeg en iets tegen elleboog aan te drukken (het is deze van prestige), de singelgroeve van mijn paard ligt vrij ver naar voren. Mocht zadel passend te maken zijn, wil ik daar nog een oplossing voor zoeken.
Ik rij er verder niet meer op, totdat de zadelmaker langs komt.

Ilsemarie

Re: Zadel voor paard met hoge en brede schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:26

Singeltip... Fairfax ;) (via pas de deux met boktkorting "maar" 260 euro, ik wil geen andere meer!! Fantastisch ding <3

En wat ontzettend fijn voor je dat je tóch zo'n fijne schleese hebt kunnen kopen binnen je budget! Als hij straks pas ligt, genieten maar!!

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:23

Ik heb ook contact opgenomen met iemand die Schleese/Jes past, aanpast en verkoopt. Normaal ging ik voor Custom gaan. Maar ben blijven meelezen in dit topic en het heeft mij nieuwsgierig gemaakt.
Ik zou ook voor een 2dehands willen gaan, want nieuw is echt wel boven budget. Maar dan kan ik het natuurlijk niet hebben zoals ik het exact wil... Wat dan ook wel jammer is voor die prijs.
Dus ik ben erg benieuwd!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:05

Komt Ingeborg Taffijn bij jou ChocoBesnier? Dat is echt een kanjer!

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:22

Ja inderdaad! Ingeborg taffijn, met haar heb ik contact opgenomen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:14

ChocoBesnier schreef:
Ja inderdaad! Ingeborg taffijn, met haar heb ik contact opgenomen.

Goede keuze! Ingeborg is een kanjer van wereldklasse. Eerlijk, rustig , geduldig en ontzettend kundig.

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 23:28

Ik zag dat mijn paard zelfs al twee kale plekjes heeft ter hoogte van de ellebogen van maximaal één keer uurtje en één keer 10 minuten rijden met betreffende singel.. -O- Ik hoop dat ik de fairfax bij de zadelmaker kan proberen/passen.

Leuk ChocoBesnier, wanneer komt ze?

MissJ is verliefd.. Klopt het dat Inge haar website alleen bestaat uit een geheel lege pagina met alleen een onklikbaar logo?

Volgende week vrijdag heb ik afspraak met de zadelmaker :D Nu nog geduld hebben.. En natuurlijk hopen dat zadelmaker mijn zadel passend kan maken! :oo

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 07:38

Irene heeft ook fairfax idj, moet je haar even vragen! En ze hebben zelf ook een goedkopere die erop lijkt, fijne singel ook maar daar zit elastiek in en dat kan met Arjen niet. Maar mijn fairfax gaat boven alles ;)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:40

Ben nog in blijde verwachting van antwoord op mijn mail wanneer ze zou kunnen komen.
Ze heeft inderdaad nog geen echte website. Maar wel een FB-pagina. Vandaar dat ik haar heb kunnen contacteren.
Nou ben blij dat er positieve reacties zijn over deze zadelpasser/verdeler. Want veel keuze heb ik hier niet in België.
Van custom wacht ik ook nog steeds wanneer ze zou kunnen komen. Daar moet ik wel wachten totdat ze nog andere klanten doet in België.
_iDJ_ oef, hopelijk lukt het hem passend te maken! Zou jammer zijn moest het niet zo zijn.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:27

Je legt me druk op, ChocoBesnier :D
Ik schrijf namelijk de teksten voor de website van Inge en kennelijk moet ik vaart maken :=

Zondag geven we samen een clinic in België. Wellicht kun je nog aanhaken. Als je interesse hebt, stuur maar een pb :)

_iDj_ de singel die bij jouw zadel hoort, lost in combinatie met het aanpassen van de pasvorm van je zadel hoogstwaarschijnlijk je probleem op.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:33

Aimee schreef:
Je legt me druk op, ChocoBesnier :D
Ik schrijf namelijk de teksten voor de website van Inge en kennelijk moet ik vaart maken :=

Zondag geven we samen een clinic in België. Wellicht kun je nog aanhaken. Als je interesse hebt, stuur maar een pb :)

_iDj_ de singel die bij jouw zadel hoort, lost in combinatie met het aanpassen van de pasvorm van je zadel hoogstwaarschijnlijk je probleem op.

Haha! Sorry daarvoor. :D
Ik ben erg geinteresseerd in de clinic. Dan kan ik ze eens van dichtbij bekijken.
Ik stuur je een pb.

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 10:53

Ilsemarie: De meningen over elastiek in een singel zijn ook verdeeld geloof ik. Mij lijkt het voor een paard juist fijn, mits je de singel niet al te strak vast maakt. Misschien moet ik vrijdag ook maar eens mét en zonder elastiek proberen. Ik heb zelf dus wel de voorkeur voor elastiek, maar ik wil vooral even kijken waar paard het beste op reageert, zodat ik nog maar één rib meer uit mijn lijf hoef te missen :')

ChocoBesnier schreef:
Aimee schreef:
Haha! Sorry daarvoor. :D
Ik ben erg geinteresseerd in de clinic. Dan kan ik ze eens van dichtbij bekijken.
Ik stuur je een pb.

Het is dat het zo ver weg is! Ik wil een keer hier in het noorden een clinic van Aimée organiseren (dus als er mensen interesse hebben.. ;) )
Mocht mijn zadel niet passend te maken zijn, onthou ik je naam ChocoBesnier :=

Aimee, je bedoelt dan een van de Schleese singels van hieronder? Omdat deze smaller zijn ter hoogte van de elleboog?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:25

Ja :) Ik bedoel eigenlijk vooral de onderste.
Let wel op de juiste lengte, maar dat geldt voor alle singels.
Over het algemeen wordt met veel te korte singels gereden, waardoor een drukplek ontstaat op een plek waar verschillende belangrijke spierengroepen elkaar kruisen en de ellebogen met elke pas tegen de gespen aanstoten.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:19

Ik heb de onderste singel en ben hierover erg tevreden :)

Voor een clinic van Aimée in onze regio mag mijn paard als demopaard gebruikt worden. Die is het inmiddels gewend :D

Idj, wie komt jouw zadel aanpassen?

eevie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:56

Hoi,

Ik grijp nog even terug op het wow verhaal. Wow is in alle opties aanpasbaar/veranderbaar. Daardoor zit er ook een zeer brede kamer in het zadel. Kerry sharp is een hele kundige en goede wow fitter die volgens mij overal komt. Hij heeft soms ook tweede hands zadels. Hij wil komt volgens mij ook langs voor een gratis demonstratie zodat je het uit kunt proberen. Je paard zal er inderdaad wel even aan moeten wennen, omdat het toch wel anders is dan de wol gevulde zadels.

Wanneer je weet wat je moet hebben, zou je ook naar een 2e hands wow zadel kunnen zoeken en het dan door hem aan laten passen.

Als je het nummer van Kerry sharp wilt of je wilt meer info, stuur mij dan maar even een PB.

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 13:05

eevie1 schreef:
Hoi,

Ik grijp nog even terug op het wow verhaal. Wow is in alle opties aanpasbaar/veranderbaar. Daardoor zit er ook een zeer brede kamer in het zadel. Kerry sharp is een hele kundige en goede wow fitter die volgens mij overal komt. Hij heeft soms ook tweede hands zadels. Hij wil komt volgens mij ook langs voor een gratis demonstratie zodat je het uit kunt proberen. Je paard zal er inderdaad wel even aan moeten wennen, omdat het toch wel anders is dan de wol gevulde zadels.

Wanneer je weet wat je moet hebben, zou je ook naar een 2e hands wow zadel kunnen zoeken en het dan door hem aan laten passen.

Als je het nummer van Kerry sharp wilt of je wilt meer info, stuur mij dan maar even een PB.

Bedankt voor je reactie, maar ik heb inmiddels een tweedehands Schleese gekocht. Komende vrijdag zal blijken of mijn zoektocht "definitief" voorbij is :D

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:54

Succes vrijdag Idj!

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 19:14

Jeej, goed nieuws! Mijn zadelpasser heeft het zadel goedgekeurd voor mijn paard! Er waren wat kleine aanpassingen nodig in boommaat en wolvulling. Ik kon zadel meteen weer mee naar huis nemen, ideaal dat de kussens met klitteband zitten en wol zo makkelijk bij te vullen is!
We moeten natuurlijk even wennen, omdat we al een tijdje niet meer onder het zadel hebben gewerkt. Maar paard reageert er nu al goed op en wil nu al makkelijker, en belangrijker: zonder protest, op hoger tempo lopen *\o/*

Singel is geen fairfax of schleese geworden, maar een simpele, rechte singel die ik al had (ik had zelf nog 4 singels meegenomen om te bekijken/beoordelen bij paard ;) ). Dit op advies van zadelmaker, omdat anatomische singels voor paard waarschijnlijk te veel gevormd zijn.

Ik ben blij! *D :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 07:24

Super!!

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:42

Hee! Super nieuws. Veel plezier met je zadel!
Woensdag komt custom langs. Hoop het het goed meevalt. Door de deelname aan de clinic zal ik wel een stuk kritischer kunnen kijken.

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 11:43

Ik ben nog steeds superblij, mijn paard is nu zo fijn om te rijden!!!! :D :D :D

Het enige is dat mijn pads zonder lussen (voor mijn gevoel niet zulke dikke dekjes, mede omdat ze niet zo nieuw meer zijn) er onder weg schuift. Meer die daar last van hebben?

Choco, hoe was je Custom passessie?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:42

Toen mijn dekjes schoven, lag het zadel niet goed :o

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:48

_iDj_ schreef:
Ik ben nog steeds superblij, mijn paard is nu zo fijn om te rijden!!!! :D :D :D

Het enige is dat mijn pads zonder lussen (voor mijn gevoel niet zulke dikke dekjes, mede omdat ze niet zo nieuw meer zijn) er onder weg schuift. Meer die daar last van hebben?

Choco, hoe was je Custom passessie?

zijn de dekjes recht aan de bovenzijde? of ruggevormd?