Leprycorn schreef:Ik zit zelf te twijfelen om een niveau 3 myler bit te proberen. Me paard van 17 (sinds zijn 10e bij ons) is altijd allround gereden, maar bij dressuurmatig trainen gooit hij eigenlijk altijd in galop en ook veel te vaak in draf zijn tong over het bit en heeft heel vaak zijn mond open. Tonglepel heb ik een tijd mee gereden toen ik even geen wedstrijden meer reed. Dit hielp wel, het maakte hem alleen ontzettend sterk in zn mond.
Maar aangezien je hier niet mee mag starten, ben ik er toch maar weer mee gestopt.
Tandarts en osteopaat zijn er al jaren bij; hij doet dit al vanaf het begin en ze kunnen niets vinden waar het aan ligt. In de B en de L1 pikte sommige jury's het soms nog. Ene vond het minder erg dan de ander. Maar nu ik naar de L2 ga, kan het echt niet meer.
Even voor de duidelijkheid: het is puur protest/ontwijken van me paard zijn kant. Met springen en buiten rijden doet hij dit niet! Het is ook niet dat hij dressuurmatig nog doorgetraind moet worden. Hij heeft voordat ik hem had Z1 gelopen en Z gesprongen. Wij trainen zelf op M niveau.
Iemand ervaring met de niveau 3 bitten? Lees namelijk alleen over de niveau 1 en 2 bitten de ervaringen
Geen ervaring, maar ik vraag mij af of de level 3 bitten wel op wedstrijd mogen..

Paard ontspant er eerder en makkelijker op. vergeleken met een gewone bus/watertrens.