Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

S_uus schreef:Ik vraag me af hoe paarden dan vast zitten bij het borstbeen door wintec/bates zadels?
zou je toch niet aan borstbeen maar eerder aan rug oid denken?
Ik heb dus vanaf nu helemaal niks meer met Wintec, maar deze stelling ben ik wel benieuwd naar verdere uitleg/ de conclusie.
ChocoBesnier schreef:S_uus schreef:
Zijn uitleg was omdat de zadels drukken op de schoft en hierdoor de spieren gaan verkrampen waardoor ze hun schoft niet meer naar boven kunnen brengen, dus waardoor het borstbeen vastzit.
Leg dit wel erg simplistisch uit maar daarop kwam het neer.
Wat de zadelmaker wel niet wist was dat mijn ostheo/happy athlete masseur 2 dagen voordien was geweest en geen grote problemen had opgemerkt.![]()
Ik ben nogal zuinig op mijn paard en was eerst helemaal over mijn toeren ervan. Want als ik nogmaals een nieuw zadel zou aanschaffen zou het nr 5 zijn... In 3jaar tijd.
En heb even andere plannen eigenlijk met mijn geld...![]()
Maar toen begon ik toch te denken dat die meneer niet zo heel eerlijk leek te zijn.
Maargoed ben benieuwd indien er nog mensen zijn met paarden met een vast borstbeen door een wintec/bates.
Citaat:ik heb ook een bates maar mijn paard is echt uberlos
ook mijn vriendin die cranio wel eens bij hem toepast, merkt en ziet niks bij hem, hij zit ook helemaal nergens vast eingelijk
dus bij mij gaat die vlieger ook niet op, ook bij mij op les rijden er verschillende met de bates of IW (heb ik ookgehad in kunsstof versie ,liep ook daar goed onder, nu een bates omdat ik leder wou (heb een innova))
missanita84 schreef:okee ach en vaak als jeje eigen gevoel volgt dan weet je gauw genoeg als ie past of niet.
wel vreemd dat ie lukraak zo een verkeerde boommaat toezegd zeg!

ChocoBesnier schreef:Neen hier ook hoor, geloof er helemaal niets van. Maar bevestiging is altijd leuk.
Paard loopt eigenlijk makkelijk over haar rug, maar is wel nog niet los los te noemen.
Vroeger hadden we ook regelmatig enorm verzet bij mijn merrie, nu is dit ook niet meer het geval.
Dus lijkt me niet dat mijn paard last heeft van het zadel.
Maar als ik dan een wat mindere dag heb, denk ik toch alweer te snel dat het mss toch iets met het zadel zou zijn.
Die zadelpasser zou er 3 boommater smaller ingooien. Terwijl als ik meet met de boommeter van bates dat ze op het randje zit dat er 1 smallere in zou moeten.
Maar goed ik ga er een Korrector onder doen, donderdag komt er een wow-fitter die lucht zal bijpompen indien nodig.

ChocoBesnier schreef:missanita84 schreef:okee ach en vaak als jeje eigen gevoel volgt dan weet je gauw genoeg als ie past of niet.
wel vreemd dat ie lukraak zo een verkeerde boommaat toezegd zeg!
Ja denk dat hij eigenlijk gewoon zijn eigen merkzadel wou verkopen, die trouwens wel interessant waren hoor. Boommaat mm per mm te vergroten, echt kwaliteit, volledig aan de ruiter aan te passen kwa diepte zit en lengte zweetbladen.
Hij zei dat mijn paard atrofie had door een te grote boom, terwijl hij wel toegaf dat het zadel niet tot op de schoft zakte. Dus ging hij er 3 maten kleiner ingooien, het smalst van bates.![]()
Terwijl mijn paard totaal niet onbespierd is op haar rug, wel kan er nog een flink pak bij. Ze heeft nu een mediumwide
Dus beetje smallere boom ingooien, zelf atrofie creeëren, om dan te zeggen zie je wel, je paard heeft atrofie van het bates zadel, je zal een nieuwe moeten kopen.
En nog zeggen dat ik zijn zadels echt interessant vond.
Maar na dit bezoek, laat maar zitten.![]()
Nu om even on-topic te blijven. Is een Korrector niets voor jou TS?
Dit kan je wel enkel gebruiken als je zadel te groot is. Maar voor een 200 euro kan je wel rijden, kan je paard spieren opbouwen en dan kan je rustig uitkijken naar iets wat in de smaak valt. Zo ben ik het toch aan het doen.
Citaat:Corrector? Die checkt je zadel en hoe het ligt?
Ik werd gewezen door een vorige stalgenoot op Godfried, hij schijnt ook bij Anky over de vloer te komen.
Woont zelf in Noord-Brabant en kan echt bijna alle zadels prima aanpassen, aan ruiter en paard.
Hij gaat het hele land door maar goed omdat ik nu al iemand heb en zij Master saddle fitter is , geloof ik haar wel.
We zijn afgelopen vrijdag naar een stal geweest bij haar in de buurt en zij nam de zadels die ik meenam zeer serieus en kwam zelf ook met een aantal zadels waar erg serieus naar gekeken werd.
http://www.saddlefitservice.nl/