Zadel zoeken lijkt een drama voor lief dik propje.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:17

Balou_k schreef:
Fiffill schreef:
Toch triest eigenlijk, dat mensen meer geven om hun eigen plezier dan om hun pony. Blijft jammer... enige wat je dan kunt doen is proberen om een zadel te vinden wat zo goed mogelijk past voor beiden. Een kort zadel maar wel met zoveel mogelijk ruimte voor de ruiter.
Ik heb medelijden met het dier.

*\o/*

Iemand de mij snapt!?

Meisje is te groot, volgens de berekeningen te zwaar, dit heb ik ook met de moeder besproken.
Maar het kind er af trekken zit er echt niet in, zo ben ik niet. Ik probeer te helpen waar kan. Zo komt ook de osteopaat omdat ze mij advies vroegen wat betreft haar gedrag en rug.
Het is een lieve meid, maar mennen wilt ze niet en ze ziet zelf niet in dat ze gewoon niet meer past.

Pony was ook niet voor haar bedoeld, maar bleek te fel voor de kindern, en van af en toe een keertje kwam meerdere keren per week.

Ja hoor TS, ik snap jou volledig. Het commentaar is ook niet tegen jou, maar tegen de amazone die op de pony zit :)
Jij bent goed bezig door informatie in te winnen en een plan B te bedenken, aangezien plan A voor de amazone geen optie is.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 15:18

Nicole schreef:
Tja dan ben ik misschien nu wel heel kort door de bocht maar wat dacht je van niet meer opstappen op dat dier? (als ik uit ga van de foto van de OP) Het past niet, in mijn ogen lijkt dier zeker last van te hebben, zelfs een groter zadel zal de combinatie gewoon niet fijn ogen. Tevens zal er op die pony alleen een zadel oppassen waar de ruiter niet in zal passen.. Dan moet je ook eerlijk naar je dier zijn en haar dan wel aftrekken want het kan niet.

Ik ben niet de ruiter ik ben een stalgenoot/vriendin van de moeder.

Fiffill schreef:
Nou dan moet die moeder haar maar van die pony trekken...

Moeder is wat dat betreft te weekhartig denk ik, ze heeft ook al besproken wellicht te mennen maar dat wilt het meisje niet.

De situatie is zoals het is, het dier word gereden, ik wil het alleen zo comfertabel mogelijk maken voor het dier.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:18

Amazone heeft geen andere optie.. Als ze overstuur is van de reacties is het kwartje dan eindelijk gevallen dat ze er niet oppast zoals jullie zelf ook al zeggen? Ik vind het persoonlijk erg egoïstisch van die meid..

Nee is ook richting de amazone :) en niet naar jou.. Maar dit had niet bij mij op stal moeten plaats vinden want ik sleurde haar eigen handig van dat dier af..
Laatst bijgewerkt door Nicole op 02-10-13 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:19

Mindim schreef:
Laten we het nou niet over gewicht gaan hebben en afvallen. Meisje kan prima op een grotere pony, deze is gewoon te klein. We zijn allemaal ooit overgestapt van een pony naar een paard, om deze reden. Omdat je de ponies nou eenmaal ontgroeit. Dit meisje is de pony ontgroeid. Verder hebben ze met het inrijden fouten gemaakt en dat ook nog eens op slecht passend harnachement.
Ik heb het te doen met de pony, als je in handen valt van mensen die er geen idee van hebben wat ze er mee aan moeten vangen en alles maar goedkoop opgelost moet worden. Met alleen maar nadelen voor het dier.

@Quelee, paard schijnt constant signalen van ongemak af te geven, al sinds het dier door dit meisje is ingereden. Ik heb een 17 inch zadel, no way dat dat op een pony van 1.25 past.

Ik heb al geen jaren een pony van 1.25 van dichtbij gezien, daarom zei ik ook 'misschien' ;)

TS, na het zien van die andere foto denk ik dat er echt geen een zadel gaat passen, niet zozeer om de ruiter maar vanwege de pony. Die heeft echt een hele korte rug en zie ik liever voor een karretje lopen dan tobben met zadels.. wij hebben ook een paardje van 1.55 op stal staan (van mijn oom), 2 cm groter dan mijn ruin maar ook die heeft een enorm korte rug dat ik er niet eens een zadel op durf te leggen.. zelfs geen 17 inch..
Soms moet je gewoon accepteren dat rijden niet kan en andere leuke dingen verzinnen die je kan doen met je pony.. of je verkoopt het beestje.

Ik zou de ruiter hier op wijzen, tuurlijk is dat niet leuk om te horen, maar jezelf een complex aanpraten omdat je denk dat je door veel af te vallen wel op je pony past is OOK niet leuk... succes iig!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 15:20

Nicole schreef:
Amazone heeft geen andere optie.. Als ze overstuur is van de reacties is het kwartje dan eindelijk gevallen dat ze er niet oppast zoals jullie zelf ook al zeggen? Ik vind het persoonlijk erg egoïstisch van die meid..

Het is een lieve meid die een heel lastig en vreselijk zwaar jaar achter de rug heeft, zit eigenlijk nog in haar puber tijd die ze niet heeft kunnen hebben door het verleden en ik denk dat ze op dit moment te koppig is om dat toe te geven, al zou ze het wellicht wel weten.
In elk mens schuilt overigens egoisme, dat zijn mensen van nature.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:20

TS ik kreeg de indruk dat de ruiter hier meeleest dus ik denk dat de meeste mensen hopen dat ze hun commentaar leest en het kwartje een keer valt? Dus niet dat het allemaal aan jou gericht is.

Zou toch eens proberen het er anders met de moeder over te hebben, als die ziet dat het niet past snap ik niet dat ze haar dochter door laat rijden :n Je hoeft niet te gaan mennen, je kunt toch ook andere leuke dingen doen?
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 02-10-13 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:20

D'r moeder kan d'r dan nog altijd verbieden om op die pony te rijden. Dan gaat ze ermee lange teugelen, mennen wil ze dan niet, maar gaat ze er horse agility mee doen ofzo. En als ze echt per sé wil rijden, dan wordt het toch echt tijd voor een grotere pony. Zijn tal van mogelijkheden, maar te groot is gewoon te groot.
Ik hoop dan ook van harte dat de moeder dit topic ook meeleest en niet alleen de ruiter.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 15:21

QueLee schreef:
Mindim schreef:
Laten we het nou niet over gewicht gaan hebben en afvallen. Meisje kan prima op een grotere pony, deze is gewoon te klein. We zijn allemaal ooit overgestapt van een pony naar een paard, om deze reden. Omdat je de ponies nou eenmaal ontgroeit. Dit meisje is de pony ontgroeid. Verder hebben ze met het inrijden fouten gemaakt en dat ook nog eens op slecht passend harnachement.
Ik heb het te doen met de pony, als je in handen valt van mensen die er geen idee van hebben wat ze er mee aan moeten vangen en alles maar goedkoop opgelost moet worden. Met alleen maar nadelen voor het dier.

@Quelee, paard schijnt constant signalen van ongemak af te geven, al sinds het dier door dit meisje is ingereden. Ik heb een 17 inch zadel, no way dat dat op een pony van 1.25 past.

Ik heb al geen jaren een pony van 1.25 van dichtbij gezien, daarom zei ik ook 'misschien' ;)

TS, na het zien van die andere foto denk ik dat er echt geen een zadel gaat passen, niet zozeer om de ruiter maar vanwege de pony. Die heeft echt een hele korte rug en zie ik liever voor een karretje lopen dan tobben met zadels.. wij hebben ook een paardje van 1.55 op stal staan (van mijn oom), 2 cm groter dan mijn ruin maar ook die heeft een enorm korte rug dat ik er niet eens een zadel op durf te leggen.. zelfs geen 17 inch..
Soms moet je gewoon accepteren dat rijden niet kan en andere leuke dingen verzinnen die je kan doen met je pony.. of je verkoopt het beestje.

Ik zou de ruiter hier op wijzen, tuurlijk is dat niet leuk om te horen, maar jezelf een complex aanpraten omdat je denk dat je door veel af te vallen wel op je pony past is OOK niet leuk... succes iig!

Het meisje heb ik de link gegeven van het topic, z ook de moeder, en met beide heb ik ook al gesproken naar aanleiding van. Het is gewoon een vrij lastige situatie waar ik weinig aan kan doen, ik kan het enkel zo goed mogelijk proberen maken.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:24

Balou_k schreef:
QueLee schreef:

Het meisje heb ik de link gegeven van het topic, z ook de moeder, en met beide heb ik ook al gesproken naar aanleiding van. Het is gewoon een vrij lastige situatie waar ik weinig aan kan doen, ik kan het enkel zo goed mogelijk proberen maken.

Je hebt ook absoluut je best gedaan maar er zijn geen andere opties, meid in kwestie is te zwaar en past niet op de pony.. Maar dat zijn van die mensen die strakst hardste janken wanneer hun dier afgemaakt moet worden wegens kissing spines want oh hun lieve pony.. Gat word gewoon boos.. Sorry niet naar jou maar dat liever mensen hun kop in zand steken als ik probleem niet zie ziet probleem mij ook niet..

Fenrir

Re: Zadel zoeken lijkt een drama voor lief dik propje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:24

TS, is er iets wat de ruiter wel leuk vindt? Buiten rijden om?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 15:26

Fiffill schreef:

Goh, momenteel longeert ze met regelmaat en doet wat grondwerk omdat ze nu natuurlijk helemaal niet bereden word. Ik weet niet of ze dat echt leuk vind.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:27

Balou_k schreef:
Nicole schreef:

Het is een lieve meid die een heel lastig en vreselijk zwaar jaar achter de rug heeft, zit eigenlijk nog in haar puber tijd die ze niet heeft kunnen hebben door het verleden en ik denk dat ze op dit moment te koppig is om dat toe te geven, al zou ze het wellicht wel weten.
In elk mens schuilt overigens egoisme, dat zijn mensen van nature.

Voor jou inderdaad een lastige situatie TS.
Ik zag ergens wel een post met "' ze houden van deze pony" , misschien kun je dat in een gesprek gooien met ze. Wat de betekenis van houden van nou eigenlijk is, want dit is het echt niet.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 15:28

PowerReiner schreef:
Ik zag ergens wel een post met "' ze houden van deze pony" , misschien kun je dat in een gesprek gooien met ze. Wat de betekenis van houden van nou eigenlijk is, want dit is het echt niet.

Nee ik geloof oprecht dat ze van het dier houdt, het is haar vlucht van het dagelijkse leven. Maar iedereen vult het toch andes in denk ik.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:29

Balou_k schreef:
Fiffill schreef:

Goh, momenteel longeert ze met regelmaat en doet wat grondwerk omdat ze nu natuurlijk helemaal niet bereden word. Ik weet niet of ze dat echt leuk vind.

En vrijheidsdressuur? Lange lijnen? Werken aan de hand? Wandelingen maken? Allemaal dingen die heel leuk zijn samen met je pony... er zijn nog wel meer dingen te bedenken. Is dat niet eens iets om te proberen voor haar, wie weet zit er iets tussen wat ze leuk blijkt te vinden?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 15:30

Fiffill schreef:
En vrijheidsdressuur? Lange lijnen? Werken aan de hand? Wandelingen maken? Allemaal dingen die heel leuk zijn samen met je pony... er zijn nog wel meer dingen te bedenken. Is dat niet eens iets om te proberen voor haar, wie weet zit er iets tussen wat ze leuk blijkt te vinden?

Met VD van de week een begin gemaakt, maar pony word er tot nu toe niet echt enthiausiat van, lange lijnen niet, wandelingen maken af en toe wel.
Veel dingen zijn al voorgesteld of gedaan, maar niet met regelmaat.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:34

Balou_k schreef:
PowerReiner schreef:

Nee ik geloof oprecht dat ze van het dier houdt, het is haar vlucht van het dagelijkse leven. Maar iedereen vult het toch andes in denk ik.

Ik denk dat ze die 2 dingen dan verward met elkaar.
Als ze serieus oprecht van deze pony houdt, stapt ze er niet meer op. Houden van betekent dat je rekening houdt met de ander, en niet erop gaat zitten omdat ze depri is en dat leuk vind.

Grondwerken en vrijheidsdressuur vind ze misschien niet leuk omdat ze het niet kent, misschien als zij een lesje aangeboden krijgt, dat zij op een positieve manier een duwtje in de juiste richting krijgt! HINT HINT!!!!!!!!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 15:38

Als je bedoeld dat ik haar een les moet geven, dus iemand moet laten komen en die betalen sorry maar dan pas ik.

Ik heb dit vaker proberen stimuleren, ze kent het want ik deed het actief met mijn vorige pony, met mijn huidige uiteraard niet dat is nog maar een baby.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:53

Mindim schreef:

Mijn 17 inch eindigt precies bij de laatste rib van mijn Haf van 1.45 dus zal zeker te lang zijn voor een B pony !
Ik durf ook niet te zeggen of er überhaupt zadels zijn met een groot zitvlak die op de ponyrug minder lang zijn, of je moet er speciaal 1 aan laten meten ?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:20

Massimo heeft ze met franse kussens.
Maar dat is om een korte haflinger of tinker te corrigeren, of dat gaat werken voor een b pony?
Maar dat red je niet met 300 euro.
Zogenaamd wil men tot een oplossing komen maar dat is met deze eisen onmogelijk.
Ik hoop dat de moeder dat gaat inzien.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:31

Als men als eigenaren dan verder niks in het belang dus m.b.t. de gezondheid van deze leuke pony WILLEN inzien, of aannemen, gaat er weinig tot niets veranderen en is de moeite van TS ook tevergeefs.
Jammer van en voor de pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:38

TS, is het mogelijk om de pony om te ruilen voor een grotere pony? Zo heeft het meisje haar ontspanning en wordt er geen dier mee gekweld.
Want hoe erg iemand het ook heeft gehad, het is geen reden om dieren daar letterlijk en figuurlijk mee op te zadelen.
Mijn reacties zijn niet op jouw persoonlijk bedoeld en ik denk dat jij je ook prima kunt vinden in onze antwoorden.
Ik denk dat moeders op haar strepen moet staan, want dit kan voor de pony niet meer. Ik geloof dat je het de pony zo comfortabel mogelijk wilt maken, maar ik geloof gewoon niet dat dat gaat lukken. Ik denk dat moeders hier de sleutelrol in moet spelen, ik denk dat je ook van een osteopaat te horen zult krijgen dat combinatie zadel/ pony en ruiter niet samengaan en dat dat de oorzaak van de problemen is.
Ik vind het nobel van je dat je het wilt proberen, maar het gaat niet lukken, vrees ik en zolang moeder dit niet wil inzien en haar dochter haar zin wil geven, is de pony gewoon de dupe.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:28

Balou_k schreef:
Tigra_ schreef:
Wintec valt volgens mij vrij groot uit dus zou op deze pony geen optie zijn met deze ruiter.
Verder snap ik niet dat er zo door gegaan word op gewicht daar gaat het toch helemaal niet om. De ruiter is niet passend en dat heeft niet alleen met haar gewicht te maken. Het is gewoon een kleine pony. Beetje vreemd dat de ruiter zich daar wel "zorgen" om maakt dat ze te dik zou zijn maar niet dat ze gewoon niet meer op de pony past. Ze leest gewoon niet goed als ze daarom overstuur is.

Of sommige bokkers nuanceren niet helemaal geweldig.

Ik denk dat dit topic echt weinig nut heeft, de tips zijn gegeven het commentaar is geweest.
Meisje zal niet stoppen met rijden door dit topic, en het enige wat ik kan doen is zorgen voor zoveel mogelijk comfortabelheid voor de pony. Dit kunnen mensen anders zien dan mij, maar ik kan niks aan het wel of niet rijden doen, wel aan de omstandigheden hier rondom.

Nee dat is niet zo het meisje leest blijkbaar wat ze wil lezen en dat is dat mensen haar te dik zouden vinden en niet dat ze gewoon een grotere pony moet zoeken om te rijden. Ik weet alle reacties niet meer maar de meeste waren gewoon dat de combinatie niet klopte en niet dat ze te dik zou zijn voor op de pony te zitten.
Niemand heeft het gehad over verkopen waar jij zelf ook ineens mee kwam er zijn nog zoveel optie en als rijden echt zo belangrijk is en het belang van haar pony kan ze ook andere dingen met haar pony doen en een bijrijdpaard zoeken. Soms is het niet zo lastig om een keuze te maken je moet het alleen willen. En die wil is er nu dus niet.
Verder moet jij zelf weten wat je er mee doet. Maar ik zou er niet aan meewerken. Kan iemand wel onwijs lief en aardig zijn. Het gaat hier wel om een pony die er totaal geen boodschap aan heeft wat voor rugzak iemand bij zich draagt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 18:52

Verkopen haalde ik aan omdat mensen zeiden dat er een andere ruiter moet komen, de meeste mensen hebben een paard voor zichzelf en verkopen deze als er een andere ruiter op moet. Sommige nemen verzorgers dat kan ook.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:33

Balou_k schreef:
Verkopen haalde ik aan omdat mensen zeiden dat er een andere ruiter moet komen, de meeste mensen hebben een paard voor zichzelf en verkopen deze als er een andere ruiter op moet. Sommige nemen verzorgers dat kan ook.

Neem aan dat iedereen dat doet ja een paard voor zichzelf kopen maar of dan doe je het doordacht als je rijden zo belangrijk vind of accepteer je dat er snel uitgegroeid bent en er zelf niet meer op kan gaan zitten.