Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:23

Oh ja, die sokken! Ik heb er ooit een stel gewonnen en ze zitten heerlijk hoor (ik heb de Kingland) maar ik zou ze zelf nooit kopen. Als manegemeisje keek ik soms wel eens kwijlend naar al die Burlington-sokken :D. Nu zie ik die nauwelijks meer. Toen ik op het NK mocht rijden heb ik in het strodorp een stel aangeschaft. Wat was ik daar blij mee, nu was het net echt! :P Mooie spullen kunnen je rijplezier wel vergroten.

Zou het trouwens echt zo zijn dat de budgetmerken van nu minder goed zijn dan de budgetmerken van bv 10 jaar geleden? Of heb ik gewoon veel meer vergelijkingsmateriaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:25

Ik zal van mn langzalzeleven geen cap van €1000 kopen... Één keer goed vallen en hij is net zo stuk als een cap van €80 :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:25

Ik heb ook een lastig hoofd en ik kon alleen uit de voeten met een GPA, KEP zat bij mij minder comfortabel.
Die speciale sokken vind ik echt onzin. Ik heb jaren gereden met normale sokjes en dat gaat prima. Ik zou zelf geen geld uitgeven voor een paar sokken die niets meer doen dan normale sokken en die je ook alleen daarvoor kunt gebruiken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:28

Bit mag van mij duurder zijn
Zadel moet goed passen en dan is de prijs minder belangrijk.
Een hoofdstel goed passen maar dat lukt al voor 30 euro dus nooit dat ik die voor 300 ga kopen.
Een singel kan ik me dan wel weer voorstellen.
Dekjes koop ik in de uitverkoop en dan heb ik voor 15,- een hh dekje wat 2 jaar terug 50 was. En die neemt net zo goed het vocht op dan die in de mode is.

Dekens of broeken koop ik als ej een actie heeft zoals 3 halen 2 betalen
Heb je dan 3 duurdere artikelen bespaar je ineens veel.
Zo had ik een nieuw paard die dit jaar voor het eerst dekens op kreeg.
Regendeken, tussendeken en winter deken.
Alle 79,00 euro. Maar wel 1 gratis.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:33

Ooooh ja burlington sokken! GEWELDIG!
Heb altijd alleen maar met namaakruitjessokken gereden, was ook supercool natuurlijk.
Zijn er tegenwoordig alleen niet meer.

Ik heb wel altijd paardrijsokken, geen idee waarom eigenlijk, vind het wel prettig. Ik kan ook lange sokken met badstof voet bij Action halen. Maar ik koop nooit dure sokken. Meestal multipacks of aanbiedingen.

Thuis moet ik sowieso geen sokken dragen, we hebben een grindvloer, dus sokken hebben hier nooit een lang leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:44

Skisokken zijn ook heerlijk van de winter met rijden :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:47

Anoniem schreef:
Skisokken zijn ook heerlijk van de winter met rijden :P

Die zijn helemaal dik, dat is niets voor mij. Ik heb toch gewoon rijlaarzen aan dus daar wordt het niet koud :P

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:50

Ik ben het met TS eens: het gaat in sommige gevallen alleen maar om een naam.
En met een beetje geluk krijg je er ook wat kwaliteit bij...

Ik heb 26 jaar geleden donkerblauwe suede chaps gekocht.
Echt die lange, die met een riempje om de heup vast gaat en ritsen aan de buitenkant.
Met franjes, dat dan weer wel.
Kostte mij toen 90 GULDEN.
Ik heb de chaps nog steeds, zijn nu lichtelijk kaal gesleten aan de binnenzijde, maar verder nog in prima conditie.
Ik pas ze niet meer, maar dochterlief wel, dus die gebruikt ze bij koud weer.
Leren handschoenen, 25 GULDEN, in hetzelfde jaar gekocht als de chaps, ik gebruik ze nog steeds.
Niet kapot te krijgen en met wat verzorging blijken deze dingen dus dubbel en dwars hun geld waard.

Dochterlief doet met leren handschoenen 1 winterseizoen, prijs is EUR 10,00.
Korte chaps, EUR 20,00, gaan 1 jaar mee...

De fabrikanten zijn gewoon slim: de kwaliteit moet naar beneden, zodat er op kortere termijn meer gekocht gaat worden.
Wil je kwaliteit die jaren mee kan, betaal je grof geld.
Hang er een naampje aan en het is nog duurder...
Het is wat de gek ervoor geeft... :roll:

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:08

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:14

Een tijdje geleden zat ik vol verbazing een boekje van de divoza oid te bladeren waar ook een (spuuglelijke, vond ik zelf) rijbroek in stond, met een prijskaartje van meer dan 300 euro. Mijn verbazing was nog groter toen ik een week later een stalgenootje zag lopen met precies die rijbroek.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:18

Ik kan me serieus niet herinneren wat ik voor het laatst gekocht heb voor mijn paard. Ik let altijd op de prijs maar de kwaliteit moet ook goed zijn. Vaak kom ik dan in de middelmoot producten Nevernooit dat ik zulke astronomische bedragen uit zal geven :=

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:33

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:01

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:03

LiannePuthzy schreef:
http://www.ooteman.nl/dames/zwepen-en-s ... rovski-wit
wie wil npu 95 euri aan een zweepje uitgeven? volgensmij is er nie zo'n groot verschil tussen een zweep van 95 euro en 1 van 8 euro (behalve de prijs)

De steentjes zijn van echt swarovski :$
Ka-ching!

Hij is wel leuk voor aan de muur... :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:28

Tja, ik ben ook meer van het principe dat ik liever eenmalig iets van kwaliteit met een duurdere prijs koop, dan dat ik hetzelfde product van iets mindere kwaliteit met een goedkopere prijs tig keer opnieuw moet aanschaffen.

Mijn laarzen van Mountain Horse van boven de €400 zijn dik 4 jaar meegegaan zonder problemen met bijna dagelijks ermee te rijden, nu heb ik een paar trainingslaarzen van QHP die nog geen jaar oud zijn en al twee keer bij de schoenmaker zijn binnengebracht moeten worden voor reparaties en zien er al uit alsof ze een oorlog hebben meegemaakt.
Ook op het gebied van caps geldt dit voor mij, vroeger had ik een BR Zenith, ik zweette hier echt liters in. Na elke les kon ik mijn haar wel uitwringen en kreeg uitslag van al het zweten op mijn voorhoofd, om maar te zwijgen van de hoofdpijn die ik ervan kreeg bij warm weer. Nu heb ik een Samshield en ben hier zoooo tevreden over, nooit meer problemen gehad met uitslag, hoofdpijn of nat haar van het zweten. Ja, dan geef ik er wel liever wat meer geld aan uit ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:31

Janine1990 schreef:
LiannePuthzy schreef:
wie wil npu 95 euri aan een zweepje uitgeven? volgensmij is er nie zo'n groot verschil tussen een zweep van 95 euro en 1 van 8 euro (behalve de prijs)

De steentjes zijn van echt swarovski :$
Ka-ching!

Hij is wel leuk voor aan de muur... :+

:+

Je peerd meppen met echte Swarovki-steentjes...
Tja, is gewoon een nieuwe dimensie: schitterende steentjes in binnenbaklicht bij elke mep die je verkoopt.
Een kleurige blingbling mep dus! :')
En opeens een logisch gevolg verklaard: al die 'naargrondkijkruiters'.
Die zoeken natuurlijk nu naar Swarovski- steentjes!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:33

Ik koop alles voor kleine prijsjes of 2e hands, behalve een zadel, singel en rijlaarzen bespaar ik niet op, dat moet gewoon goed zijn!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:34

MarvanTom schreef:

Handschoenen? Roeckl!
Heb mijn witte wedstrijdhandschoentjes twee jaar geleden (toen ze niet meer zo wit waren) maar te paard aangetrokken. Ik rij er nog mee, ze zijn nu echt niet meer wit. Maar ze zijn nog steeds heel! Die zijn hun 35 euro dubbel en dwars waard!
Eurostar handschoenen die 5 euro goedkoper waren zijn lang zo duurzaam niet.

Chaps heb ik geen ervaring mee, die dingen op maat laten maken vind ik (relatief gezien) veel te duur. Maar mijn Petrie Olympics zijn straks 4 jaar oud, ik heb er 300 euro voor betaald. Ik loop er mee door de stront, door een natte bak, ik rij er auto mee. En als ik ze poets zou ik ze zo aankunnen op wedstrijd. Ware het niet dat ik daar nieuwe voor heb laten maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:35

MarvanTom schreef:
:+

Je peerd meppen met echte Swarovki-steentjes...
Tja, is gewoon een nieuwe dimensie: schitterende steentjes in binnenbaklicht bij elke mep die je verkoopt.
Een kleurige blingbling mep dus! :')
En opeens een logisch gevolg verklaard: al die 'naargrondkijkruiters'.
Die zoeken natuurlijk nu naar Swarovski- steentjes!

_O-

Die steentjes zijn uiteraard ook scherper dan dat plastic nepspul :P

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:35

michelle___ schreef:
Ik vind heel veel neuzen in andermans zaken. :')
Kansloos.

:)) :')

Het enige waar ik geld aan uitgeef is tuigage, laarzen en rijbroeken. En sportbh's :D

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:39

Janine1990 schreef:
MarvanTom schreef:

Handschoenen? Roeckl!
Heb mijn witte wedstrijdhandschoentjes twee jaar geleden (toen ze niet meer zo wit waren) maar te paard aangetrokken. Ik rij er nog mee, ze zijn nu echt niet meer wit. Maar ze zijn nog steeds heel! Die zijn hun 35 euro dubbel en dwars waard!
Eurostar handschoenen die 5 euro goedkoper waren zijn lang zo duurzaam niet.

Chaps heb ik geen ervaring mee, die dingen op maat laten maken vind ik (relatief gezien) veel te duur. Maar mijn Petrie Olympics zijn straks 4 jaar oud, ik heb er 300 euro voor betaald. Ik loop er mee door de stront, door een natte bak, ik rij er auto mee. En als ik ze poets zou ik ze zo aankunnen op wedstrijd. Ware het niet dat ik daar nieuwe voor heb laten maken.

Ik zal zo even snel kijken wat voor merk mijn chaps zijn, heb er minstens 2 jaar mee gereden en hoewel ze wat versleten zijn aan de binnenkant kunnen ze er nog wel mee door. Die dingen hebben toch wat te verduren gehad!

edit; hmm niet zo'n bekend merk. Hebben sws toen onder de 40 euro gekocht, gewoon van die simpele suede dingen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:46

Agradi is helemaal niet zo goedkoop. Veel artikelen staan daar boven de AVP en met de aanbiedingsprijzen/stickerkortingen lijkt het meteen heel anders. Ik heb ook een paar leveranciers welke Agradi ook heeft.

Twee maanden geleden van mijn western import leverancier een mail gehad dat de prijzen omhoog moesten vanwege de slechte dollar. Ook bij een andere grote leverancier prijsverhogingen. Als winkel moet je dan ook mee.

Ik heb ooit een hoofdstel op de Equitana gekocht voor €20,00 welke ik 4 jaar later nog steeds gebruik en hij is nog steeds in topconditie beter dan mijn Kieffer hoofdstel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:15

LiannePuthzy schreef:

OHRA, dat Swarovski is ook zo'n dingetje... Het is pas Swarovski als er een zwaantje op staat of een kaartje met een zwaantje aan hangt. En dat is dus niet met een frontriem van een tientje....
Maar allescwat enigszins blinkt wordt Swarovski genoemd tegenwoordig

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:18

idd, maar ik koop liever een zweepje van ongeveer 10/20 euro met nep swwarovski dat deze van bijna 100 euro, steentjes liggen er waarschijnlijk toch binnen de kortste keren af, en ik krijg t toch altijd voor elkaar om een zweep binnen een paar maanden kwijt te raken

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:38

Wat maakt het ook uit. Wees blij dat er voor ieder wat te koop is, de een wil graag een swarovski zweepje en kan het betalen en als je dat niks vindt koop je er toch een van een tientje? Die zijn er ook gewoon hoor. Idem voor de caps, dekjes en andere spullen. Je kan het zo goedkoop of zo duur maken als je wil. Snap het doel van het topic niet zo?