Kan dat niet komen doordat paardebeest zo gespannen liep?
Ik vind de London wel erg veel "rommel" op de schouder leggen, best kans dat het beestje dat niet zo kon waarderen dat die schouder veel minder makkelijk kon bewegen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Swift schreef:http://www.customtreeless.tk/ Kan je zadel volgens mij super mooi aanpassen, heb er geen persoonlijke ervaring mee maar wel ervaringen gehoord en die zijn erg positief.
wouke schreef:waarom geen ijslanderzadel zit fijn en zijn vrij vlak (dus ook meer bilruimte) fijn voor een nogal rechte rug van een ijslander.
Ik heb een massimo ijslanderzadel, en een thorowgoodzadel voor mijn haflinger en deze liggen alle twee goed.
Nachtlampje schreef:wouke schreef:waarom geen ijslanderzadel zit fijn en zijn vrij vlak (dus ook meer bilruimte) fijn voor een nogal rechte rug van een ijslander.
Ik heb een massimo ijslanderzadel, en een thorowgoodzadel voor mijn haflinger en deze liggen alle twee goed.
Omdat ik liever boomloos rijd, en daarnaast er geen boomloze ijslanderzadels te koop aan worden geboden waarbij er ook gereageerd wordt op mijn reactie.
Princesj schreef:Ik heb je topic is doorgelezen, maar het is toch logisch dat je paard niet wil ontspannen, niet goed draaft en al helemaal geen tölt geeft als het zadel volledig op zijn schouder ligt?
Ik ben dan wel van de boomzadels (simpelweg omdat ik geen persoon kon vinden die kosteloos met meerder modellen wilde komen passen en ik wel wedstrijden rijd), maar als er bij mijn merrie ook maar half een zweetblad in de buurt van haar schouder komt kan ik ontspannen rijden wel vergeten. Zadelmakers verklaarde mij voor gek, maar zij accepteert het echt niet.
Citaat:Indien die niet nodig zouden zijn kan men evengoed een “barepack zadeldek” kopen, dit is dan net hetzelfde en véél goedkoper!
soeske schreef:Nachtlampje schreef:
waarom geen ijslanderzadel zit fijn en zijn vrij vlak (dus ook meer bilruimte) fijn voor een nogal rechte rug van een ijslander.
Omdat ik liever boomloos rijd, en daarnaast er geen boomloze ijslanderzadels te koop aan worden geboden waarbij er ook gereageerd wordt op mijn reactie.
Amalarab schreef:Ik heb niet alles gelezen, sorry dat ik het zeg maar...ben je niet te groot/zwaar voor je ijslander?
Boomloos is fijn voor lichte meisjes, bij een groter gewicht en meer druk op de stijgbeugels zijn lichtgewicht boomzadels m.i. een veel betere keus.
Swift schreef:http://www.customtreeless.tk/ Kan je zadel volgens mij super mooi aanpassen, heb er geen persoonlijke ervaring mee maar wel ervaringen gehoord en die zijn erg positief.
tanjaatjuhh schreef:Dit niet wat? http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... ition.html
pmarena schreef:Och nee toch, weer iemand die in dat idiote artikel op die Piet Loof website trapt![]()
Wat daar allemaal beweerd wordt is echt 90% kletskoek, dat hele verhaal schreeuwt gewoon dat de schrijver geen flauw idee heeft waar die over praat en totaal geen verstand heeft van boomloze zadels.
Om er even 1 van de vele suffe zinnetjes en beweringen uit te pakken:
Indien die niet nodig zouden zijn kan men evengoed een “barepack zadeldek” kopen, dit is dan net hetzelfde en véél goedkoper!
De beste man weet nog niet eens de juiste benaming van een BareBack Pad, geeft wel aardig het niveau van kennis aan
hwn schreef:pmarena schreef:Och nee toch, weer iemand die in dat idiote artikel op die Piet Loof website trapt![]()
Wat daar allemaal beweerd wordt is echt 90% kletskoek, dat hele verhaal schreeuwt gewoon dat de schrijver geen flauw idee heeft waar die over praat en totaal geen verstand heeft van boomloze zadels.
Om er even 1 van de vele suffe zinnetjes en beweringen uit te pakken:
Indien die niet nodig zouden zijn kan men evengoed een “barepack zadeldek” kopen, dit is dan net hetzelfde en véél goedkoper!
De beste man weet nog niet eens de juiste benaming van een BareBack Pad, geeft wel aardig het niveau van kennis aan
Nou, die schrijver, Denis Teirlynck, ken ik nochtans al bijna 20 jaar, is heel ervaren en veel gevraagd omwille van zijn vakkennis. Als ik moet kiezen wie ik geloof: iemand die een breed gamma zadels verkoopt (zowel Engels, western als boomloos), of iemand die enkel barefoot verdeelt, dan is me snel duidelijk wie hierin het objectiefst is.
En ik ken een licht meisje met een trekpaard die haar boomloos zadel heeft moeten verkopen omdat haar paard er geen meter meer mee vooruit wou, terwijl het super loopt met een specialized saddle.