Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suuske schreef:Half pad is even breed als het zitvlak van het zadel en ietsjes langer dus overal waar ruiter gewicht komt te zitten ook in de inlages dus de druk wordt gewoon goed verdeeld. Tenminste dat is mijn ervaring ik heb de half pad van grandeur onder mijn cherokee.
Blijheid schreef:@Lammie2701: Past de Venice 2 qua zitmaat wel fijn bij jou dan?
Ik heb nu zelf de caracas 2 (het testmodel van je schoonzus overgekocht) en die vond ik qua zitmaat groter voelen dan de venice 2, al blijft hij voor een 17,5 aardig aan de kleine kant.
Geryon schreef:Kun je de (soort van) halfpad van de psychiopad ook als halfpad gebruiken? Ik geloof wel dat daar die klitteband strippen aan zitten. Is het geen optie om de pad bóven je dekje te doen?
Shirley schreef:Geryon schreef:Kun je de (soort van) halfpad van de psychiopad ook als halfpad gebruiken? Ik geloof wel dat daar die klitteband strippen aan zitten. Is het geen optie om de pad bóven je dekje te doen?
Fysiopad bedoel je ?
Zoals jij het schrijft, klinkt het wel heel eng![]()
TinePine schreef:Geryon schreef:Kun je de (soort van) halfpad van de psychiopad ook als halfpad gebruiken? Ik geloof wel dat daar die klitteband strippen aan zitten. Is het geen optie om de pad bóven je dekje te doen?
Dat kan, heb ik ook gedaan er zitten alleen geen lusjes aan. klittenband zit aan de bovenkant van de physiopad dus je kunt hem gewoon onder je dekjes gebruiken. Als je dan ook nog klittenband (de lusjes) aan je dekjes maakt kan het echt geen kant op. Werkt prima.
Pad boven je dekje zit je met de ruggegraadvrijheid in de knoei
pmarena schreef:Wintec Webbers zijn prima open te maken en weer dicht te naaien rondom beugelophanging, heb ik ook bij mijn Fellsattel gedaan
Bij een Barefoot met klittenband-beugelophanging is het een stuk makkelijker natuurlijk, hoef je niet het hele zadel erbij te hebben
Half-pads verkoop ik niet juist om de reden dat ze op allerlei manieren problemen kunnen geven
Scheef liggen, bovenop dekjes gebruikt worden i.p.v. eronder, randjes onder zadels die kunnen gaan irriteren... wat dat betreft heb ik wel geleerd van de Grandeur Sympanova pads die we ergens rond 2006 ofzo hadden
Dat leek allemaal hartstikke leuk, werkte vaak ook heel fijn en er zijn nog steeds mensen die niks anders meer willen
Maar het ging toch fout bij een aantal paarden die er witte plekken van kregen (irritatie) die door mensen werden aangezien als drukplekken waar de Barefoot-zadels de schuld van kregen en niet de pads![]()
Tot op de dag van vandaag wordt Barefoot daar nog door achtervolgd en zie ik steeds gebruikerservaringen terugkomen van mensen die vertellen dat Barefoot "ruk" is omdat ze paarden kennen die er drukplekken van hebben gekregen... terwijl als je doorvraagt meer dan 9 van de 10 keer duidelijk blijkt dat er dan een irriterende pad onder lag of op een andere manier het zadel niet goed is gebruikt zeg maar, te smalle pommel ofzo![]()
Helemaal jammer is het dat dat toen net gebeurde toen de Barefoots in opkomst waren, ook in de Endurance, en daar gonst het nu nog steeds enorm dat je geen endurance moet rijden met een Barefoot want paarden krijgen daar drukplekken van![]()
Terwijl er ook wat ruiters in de hogere klassen met prima resultaat met Barefoots gereden hebben en er zat ruiters zijn die er behoorlijk wat kilometers mee rondraggen waarbij zij en hun paard nog redelijk fris zijn terwijl anderen met een gewoon zadel helemaal gebroken zijn maar dat onthoudt men natuurlijk niet want dat is wat minder sensatie