Arno brandt, Ninon schutte, Custom zadels?? Aaahh helppp...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Re: Arno brandt, Ninon schutte, Custom zadels?? Aaahh helppp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:14

Denk zeker dat de goede service & kwaliteit van de zadels bijdragen aan het kleine aanbod 2de hands. Macrider bestaat korter & die vindt je regelmatig 2de hands!

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:25

Helaas ging het mis met mijn schutte zadel.. paard liep er kreupel onder. ...
Heb nu sinds 5week mn custom en ben er super tevreden over, paard loopt als een trein!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:48

Tis ook maar wat je treft, zo liep mijn paard niet rad onder mn eigen custom. Leenzadels ging goed, eigen bleef drama. Boos, narrig paard dat niet meer lekker liep en wilde lopen. Mocht nieuwe bestellen maar al zo lang gewacht en zadelmaker gaf aan mijn paard niet goed was ipv zadel. Fysio laten komen, met springzadel tijdelijk gereden en niks aan de hand met paard. Nu inmiddels ander dressuurzadel, en ook geen problemen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:17

jus schreef:
Persoonlijke keuze ook , maar vind het altijd grappig op bokt discussie zadels want iedereen heeft zijn mening en ervaringen maar als we kijken naar de actúele topruiters die rijden gewoon op hun (gesponserde zadels) die vaak gewoon van grote merken komen (passier ,KN , county , amerigo , kieffer , albion etc )

:+
Precies Prima zadels.
En ze rijden er vaak ook nog meerdere paarden mee. :D
Ik ken GP ruiters zat, waar geen fisio of osteo aan te pas komt. Kwestie van je paard bewust in de spieren rijden.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:20

2005 schreef:
Custom heeft ook de service dat als het zadel niet past, je weer een ander kan bestellen, weer een leenzadel krijgt. Zo blijven de zadels binnen Custom en komen ze niet snel op marktplaats.

Dat is een mooie service

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:55

Service van custom prima, leenzadels paard ook heel lekker onder gelopen en zit super. Met mn eigen zadel was dit helaas helemaal over... misschien net een "miskleum" gehad. Bakkelijen over of probleem bij paard of probleem door zadel. E.ngie toen aangeboden dat ik leenzadel over mocht nemen maar was 18 inch en had 17 nodig. Mocht ook nieuwe bestellen maar had al 6 maanden gewacht op zadel, plus vertrouwen in aanmeter kwijt helaas.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:15

Ik weet niet hoe het zit met Custom? Welke type boom er in zit? hout? themoplastisch?
Misschien een 17 inch die minder fijn ligt op je paard?
Vind overigens 17 inch wel erg klein? of je moet een ietepetiet zijn?
Als het zadel namelijk tekort is, kan je paard er ook last van ondervinden.
pft...6 maanden is wel heul lang!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:29

Ik ben inimini ben net 1.61 en nog geen 50 kilo. Ze raadde me toen een 16.5 aan maar wilde ik niet wil wel beetje kunnen bewegen. Zit kunststof boom in en blijft aanpasbaar als het goed is. Denk leenzadel misschien toch anders in kussens of boom, narrig op aansingelen, rechtachter slag in het wiel en gign steeds lelijker doen. Na singelen niet vooruit willen, moest volgas, aangalloperen ging niet. Conclusie zadelmaker was, ligt prima je paard hij kon hem niet passender maken. Paard gaf alleen echt anders aan. Fysio me laten rijden met mn custom en springzadel van zusje en wereld van verschil in gedrag en beweging..ook zat ik daar recht in. dus wat het nou was? Konden ze.maar praten soms.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:40

haha, dan is 17 inch idd prima.
Ja, soms kan een zadel op het oog prima liggen, zoals uit een boekje, maar lopen ze er voor geen meter onder ;-)
Ik geloof daarom ook niet in al die extreme meetsessies. Paard en rug opmeten.
Er zal nog altijd op gereden moeten worden om het goed te voelen.

Randoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:46

Zou absoluut gaan voor Ninon Schutte
Heb er sinds kort ook 1 aan laten meten en het zit fantastisch!
en mijn paard loopt er zo fijn onder!
Mijn andere 2 paarden krijgen nu ook ieder een eigen Schutte zadel.
Zijn beide PRE's
Arno Brand zadel zie je toch vaak niet zo fijn liggen en je leest er ook veel klachten over.
Custom gaat ook niet altijd goed.
Iemand van onze stal had zelfs een scheve.

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 01:31

Randoll schreef:
Zou absoluut gaan voor Ninon Schutte
Heb er sinds kort ook 1 aan laten meten en het zit fantastisch!
en mijn paard loopt er zo fijn onder!
Mijn andere 2 paarden krijgen nu ook ieder een eigen Schutte zadel.
Zijn beide PRE's
Arno Brand zadel zie je toch vaak niet zo fijn liggen en je leest er ook veel klachten over.
Custom gaat ook niet altijd goed.
Iemand van onze stal had zelfs een scheve.

Ik had een scheve van ninon, en nu een goede van custom... het is maar net wat je treft.
Ik had pech bij ninon dat ik een scheef zadel kreeg dat notabene een andere modelnaam had op de factuur dan dat ik meende te krijgen. "Gelukkig" liep mn paard er na 3 dagen kreupel onder en had ik nog niet betaald. Na een telefoontje zadel linearecta terug gestuurd want "dat zadel kon echt niet scheef zijn dat bestond niet"
Nou wel dus... ja jammer maar dan is mn vertrouwen weg. Nu tevreden met mn custom :-)
Nu verschilt het bij custom ook per zadelpasser die voor custom onder contract wrrkt. Er zal altijd verschil zitten tussen de personen die de zadels aanmeten. Ninon doet t vrijwel zelf. Dus over het aanmeten van custom zadels is het net wat moeilijker om te oordelen omdat je veel meerdere passers hebt...

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:21

Arno brandt is super fijn zadel en kan maken zo als jij wilt. ik wou 1st ok custom zit ook super lekker. Maar heb laatst op een Arno brandt gezeten. Zat super lekker en ik zag veel positief hier op bokt over Arno brandt. Ik heb al gemaild voor een afspraak. En custom komt uit armika een vriendin van mij heeft custom. En die heeft 3/4 maanden op moeten wachten. Maar ken iemand die Arno brandt krijgt een heeft 8/9 maanden op moeten wachten maar die heeft van alles en nog wat op zitten En zo. En ik vind Arno brand net iets fijner zitten. En ik ben echt zeikerd kwa zadel. met zitten en hoe moet liggen op me paard. En die van mij is nog heel jong die is pas 4 jaar. Dus vind haar rug erg belangrijk. Maar iedereen heeft wel eens iets negatief maar betekent niet dat altijd zo is of dat slecht is. En iedereen die ik ken in mijn omgeving heeft positief ervaring met Arno brandt. en Arno heeft voor heen bij Hulsebos gewerkt. En Arno brandt zadel is dus sowieso niet slecht anders zou we ik echt niet mailen

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:42

Iedereen nog steeds tevreden met de inmiddels aangeleverde zadels van bovenstaande zadelmakers?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:45

Ik ben nog steeds erg tevreden met mn Schutte zadel :D

Heb m nu alweer bijna 2 jaar gok ik

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:51

Ik wilde altijd een brandt zadel maar helaas geen optie voor mij. Zadel is veels te breed voor mijn heupen en ik had enorm veel pijn. Ik heb nu een Hulsebos. Ik ben verder erg tevreden over brandt.
Mij lijkt de Custom ideaal alleen weet ik niet of die breed zitten. Ik denk dat mijn benen in dat zadel veel stiller liggen.
Schutte ken ik niet

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:57

Ik ben ook nog zeer tevreden met mijn schutte zadel.
Mijn paard loopt er super onder.
Heb hem nu 1.5 jaar denk ik, echt ik raad het iedereen aan. :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:33

Nog steeds super blij met mijn brandt zadel. Evenals mijn paard.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:10

Ik ben nog steets super blij met mijn AB zadel. Mijn paard ook die loopt stukken beter Door. En ik kom nu zonder rug pijn van me paard. Ongeacht wat me paard heeft gedaan. Als nu bokt of met 4 benen in lucht springt (ze is volbloed) dus me zadel licht super goed hij komt binnen kort weer om te kijken hoe die ligt. Want hij begint nu goed teliggen en tevormen. Maar zou never nooit meer ander zadel willen dan me AB zadel.