Ervaringen Harry Horse Flextrainer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Re: Ervaringen Harry Horse Flextrainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:45

Heb ze binnen! passen goed, vallen inderdaad superklein uit. Mijn paard is 1.64 met smalle beentjes en maat M past net :D Vind ze wel plastic fantastic. Maar ze zien er mooi uit.

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:56

Ook ik heb de bruine besteld maar de levering gaat nog wel even duren omdat ze niet op voorraad waren/zijn bij Divoza. Ben wel erg benieuwd naar de bruine kleur, omdat er verschillende foto's te vinden zijn op internet..

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:59

Ik wil ze aanschaffen voor de voorbenen...
Ik heb normaal maat Full, paard (1.63) heeft normaal beenwerk..

Een M of L voor de voorbenen?

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:02

Ik heb een M besteld voor mijn paard van 1.65 met slanke benen, maar heb ze nog niet binnen ;)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:02

Mijn paard is niet groot (1.62) maar heeft wel flinke benen. De M past net voor, L achter is perfect.
Benen waren na training wel vochtig, maar niet warm en echt bezweet. Ga ze 2 á 3 keer in de week gebruiken, dus ben erg benieuwd! :)

Afbeelding

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:06

Zit er nou een harde schaal in?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:06

Nee ze zijn gewoon soepel

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:11

Oh.. Dat is wel jammer! Hebben ze ook niet echt nut.

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:11

Zien er goed uit, hopelijk zitten ze bij mijn paard ook goed.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:15

Laura, voor mijn paard meer dan voldoende. Die strijkt alleen afentoe en met de zijgangen oefenen bijv vind ik zulke wel erg fijn

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:42

Ik heb de HKM's gebruikt vanavond, aan de longe in een zware zandbak. Kwam van bovenaf weinig zand in. Qua temperatuur merkte ik nog weinig verschil in vergelijking met gewone peeskappen. Paardje tilde wel lekker haar benen op haha!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:13

Nou,
Nergens last van het been was niet super warm, maar kreeg de L amper dicht het was net kielekiele dus hoop dat het elastiek nog oprekt. Verder erg fijne beschermers, jammer dat er geen XL dat zou wel beter zijn.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:15

Nouik hen ermee gelest, ze waren niet nat of warm! wel vergeten een foto te maken... Ik maaak er morgen wel 1 :)

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:16

Ziet er chique uit capriooltje.
Ik heb net met de L gereden voor, was bang dat ze misschien af zouden zakken maar blijven prima zitten. Bij mijn eskadron 3 in 1's heb ik vaak dat er veel zand tussen gaat zitten, bij deze was dat haast niet het geval.
Ben niet gauw fan van harry's horse maar deze zijn fijn hoor :)

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 06:26

lrtj_ schreef:
Nou,
Nergens last van het been was niet super warm, maar kreeg de L amper dicht het was net kielekiele dus hoop dat het elastiek nog oprekt. Verder erg fijne beschermers, jammer dat er geen XL dat zou wel beter zijn.

Maat XL bestaat wel hoor....(zie website HH)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 06:58

Ik snap echt niet, hoe deze beschermers kunnen ademen.
Het is een beschermer die het been helemaal afsluit, met aan de bovenkant nepleder wat al helemaal niet ademend (echt leer doet dit wel) en aan de binnenzijde fleece voering wat bloedheet is!

Dat sommige benen er droog onder weg komen naar lichte inspanning kan ik wel begrijpen want het fleece neemt dat vocht natuurlijk op tot het niet meer kan, ik denk dat de beschermers hierdoor zwaar worden van het doorweekte zweet.

Iedereen kent de gevaren van verhitte paardenbenen van de onderzoeken met bandages, ik zie dit gewoon als een nieuwe mode trend net als de pro max beschermers (die ook compleet afsluiten en niet ademen) en bandages. Leuk voor op de foto maar dat is het dan ook wel, of ze moeten met gerichte onderzoeken komen dat de tempratuur eronder echt minder is, wat dus nooit kan.

Dat bekende ruiters ermee rijden is logisch, die worden ervoor betaald om het een hype te maken en die rijden ook met bandages voor de 'mooi'.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik rijd zelf ook met bandages als ik mooie foto's wil, het is ook mooi. Maar voor de dagelijkse training lijken ze me niet geschikt. Op de dressuurstal waar ik heb gewerkt hadden we een dure variant met echt wol en een leren bovenkant (geen idee welk merk, was in Belgie), en die waren zelfs na de training compleet doorweekt en het zweet liep er onder weg.

Nee, doe mij de n.e.w airflows maar. Minder mooi maar wel praktisch en geen bezwete paardenbenen meer :) Deze flextrainers kunnen ook nooit een flinke klap van een achterbeen op het voorbeen opvangen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:25

Sanniejtjuh schreef:
lrtj_ schreef:
Nou,

Maat XL bestaat wel hoor....(zie website HH)

Bij de ej hadden ze geen XL

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:08

CK88 schreef:
Het is een beschermer die het been helemaal afsluit, met aan de bovenkant nepleder wat al helemaal niet ademend (echt leer doet dit wel) en aan de binnenzijde fleece voering wat bloedheet is!

Dat sommige benen er droog onder weg komen naar lichte inspanning kan ik wel begrijpen want het fleece neemt dat vocht natuurlijk op tot het niet meer kan, ik denk dat de beschermers hierdoor zwaar worden van het doorweekte zweet.

Iedereen kent de gevaren van verhitte paardenbenen van de onderzoeken met bandages, ik zie dit gewoon als een nieuwe mode trend net als de pro max beschermers (die ook compleet afsluiten en niet ademen) en bandages. Leuk voor op de foto maar dat is het dan ook wel, of ze moeten met gerichte onderzoeken komen dat de tempratuur eronder echt minder is, wat dus nooit kan.

Dat bekende ruiters ermee rijden is logisch, die worden ervoor betaald om het een hype te maken en die rijden ook met bandages voor de 'mooi'.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik rijd zelf ook met bandages als ik mooie foto's wil, het is ook mooi. Maar voor de dagelijkse training lijken ze me niet geschikt. Op de dressuurstal waar ik heb gewerkt hadden we een dure variant met echt wol en een leren bovenkant (geen idee welk merk, was in Belgie), en die waren zelfs na de training compleet doorweekt en het zweet liep er onder weg.

Nee, doe mij de n.e.w airflows maar. Minder mooi maar wel praktisch en geen bezwete paardenbenen meer :) Deze flextrainers kunnen ook nooit een flinke klap van een achterbeen op het voorbeen opvangen.

Er zit geen fleece aan de binnenkant ;)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:16

Kelly_Taco schreef:
CK88 schreef:

Er zit geen fleece aan de binnenkant ;)

Aan de binnenkant van de benen niet? Als je op de foto's ziet ziet het er echt uit alsof er ook fleece aan de binnenkant zit. Wat zit er dan aan de binnenkant, kunstleer?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:18

Ik dacht ook gewoon een soort fleece en aan de buitenkant kunstleder?

Maar ach, ik rij m'n paard eigenlijk nooit zwaar in het zweet, alleen als het heel warm is. Maar dan ga ik ook niet met deze beschermers rijden.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:36

Ik heb nu kunstleren beschermers met neopreen binnenvoering (Tekna), daar blijven de benen super koel en droog onder. Dus ik maak me niet al te veel zorgen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:39

Princesj schreef:
Ik heb nu kunstleren beschermers met neopreen binnenvoering (Tekna), daar blijven de benen super koel en droog onder. Dus ik maak me niet al te veel zorgen.

Vreemd aangezien neopreen gemaakt is om duikers warm te houden in vrieskou enze, dus dat kán niet ademen. Gelukkig zijn er steeds meer neopreen vrije peesbeschermers op de markt :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:46

CK88, leven en laten leven zeggen we dan altijd.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:57

Eens :j

ieder zijn ding en de ervaringen zijn tot nu toe positief

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:02

ik heb vorige week de bruine besteld bij Epplejeck, en ze komen vandaag binnen *\o/*
Ga er dan meteen mee rijden :)

Ik hoop wel dat hij ze past. Ik heb een een M en L besteld, hij is 167 en heeft vrij smalle benen