Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:17

@ JoesPleasure: Heb laatst mijn Wow spring zweetbladen ingeruild bij mijn zadelmaker (Happy horse advies), waren wel zwart maar wel met bruine kniewrongen en die wrong achter je been (geen idee hoe dat heet?) was ook bruin. Misschien iets voor jou?

Weten jullie trouwens hoe goed/slecht de Wow zadels momenteel in de markt liggen en wat je kan verwachten qua verkoop bedrag? Heb momenteel die van mij te koop en heb echt geen idee.

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:55

@ Cardy,
Om je een idee te geven, ik heb mijn 9maanden gebruikte WOW dressuurzadel na 5 maanden tekoop eindelijk voor €1000,- verkocht gekregen. Nu heb ik nog een paar panels tekoop, ook al lang en 0,0 reactie gehad. Onderdelen verkopen netzo slecht als die WOW zadels.
Heb bijvoorbeeld pasgeleden nog een Brandt zadel van 4jr oud voor 900euro verkocht. Die zijn nieuw 1700euro en die WOWs zijn nieuw 2x zo duur en brengen 2e hands na een jaar dus nog maar 1000euro op... :-S Ik dacht dat ik mijn WOW toen heel gunstig had geprijsd, maar 5 maanden tekoop vind ik niet echt snel ;-)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:05

damn... paar jaar terug stonden ze voor veel meer te koop op het internet..
Maar ja even afwachten dan, kan ze sowieso inruilen bij mijn zadelmaker maar ben bang dat ik dan nog veel minder voor krijg..

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:11

Dat had ik dus ook! De mijne was niet helemaal goed aangemeten volgens een andere dealer. Toen was hij 6 maanden oud. Dus ik wilde 'm wel inruilen, kreeg er 800euro voor terug!! Advies was zelf tekoop zetten. Wat dat betreft vind ik WOW echt een kansloze onderneming en ben er helemaal klaar mee. Leuk als het past en je het kunt houden, maar probeer ze niet te ruilen of verkopen...

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:19

Nou het inruilen bij een fitter zou ik ook niet zo snel doen. Ik heb een keer een fitter over de vloer gehad (verder prima tevreden over hoor), die had mijn zadels aangepast. Kostte zo uit mijn hoofd ruim boven de 200 euro. Ik had nog kussens over, die hoogstens 10x op een paard hadden gelegen, nieuw model. Daar gaf ze maar liefst 50 euro voor..... Dat zou dan korting zijn op de rekening. Dan nam ze ze als gunst naar mij toe wel mee :? . Ik heb daarvoor vriendelijk bedankt. Eerlijk gezegd vond ik het gewoon grof. Iemand op marktplaats mag dat gewoon bieden, maar als je zelf de hoofdprijs vraagt en dan vervolgens niets wil teruggeven voor tweedehands spullen, dan sta je niet achter je product.

De kussens zijn me overigens later goed van pas gekomen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:41

Citaat:
maar als je zelf de hoofdprijs vraagt en dan vervolgens niets wil teruggeven voor tweedehands spullen, dan sta je niet achter je product.

Dat is dus ook mijn idee.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:36

hallo iedereen :)

Over 12 dagen ga ik mijn frieze merrie naar een trainingsstal brengen, om te laten beleren.
Dit betekend dus dat ik een jong paard heb, en ik het moeilijk vind om een zadel te vinden die een tijdje mee kan gaan (en zo'n geldboom staat nog steeds op mijn verlanglijstje)

Nu begreep ik dat iedere wow zadel aan te passen is aan het paard, dus ook geschikt voor een jong paard?
Als ik dus een 2e hands zadel aanschaf, kan deze dan altijd aangepast worden aan mijn paard?

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:42

Ja, dat is wat fitters je willen doen geloven.

Als je wat 2e hands wilt kopen, moet je eerst laten kijken wat je nodig hebt. Want als je bijvoorbeeld een zadel koopt met de verkeerde kussens, kun je nieuwe kussens gaan aanschaffen van ik meen inmiddels iets van 700euro.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:49

ooo, kijk dat is iets waar ik iets aan heb!!
Bedankt!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:51

:wave: meld me ook weer, had even gemist dat er alweer nieuw topic was :o?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:11

Een wow is heel goed aanpasbaar maar moet in de basis al bij je paard passen en je moet een goede fitter hebben .
Heb zelf nooit problemen met mijn zadel en paard gehad .
Toch koop ik voor mijn puppy paard geen wow . Simpel omdat het financieel niet haalbaar is nu .

LalaVita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:35

Ik heb ook een WOW en vraag me af hoe vaak jullie je zadel door een fitter na laten kijken. Ik heb via via gehoord dat er mensen zijn die dit 4x per jaar doen. Aangezien ik exclusief kilometervergoeding 80euro per check betaal vind ik dit erg veel geld.
Hoe doen jullie dit? Een vast aantal keer per jaar? Wanneer jullie twijfelen of hij nog wel goed ligt? Pas als je merkt dat je paard minder fijn begint te lopen? Ik ben benieuwd!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:46

Ik had m in 2, 5 jaar 1 x na laten kijken omdat hij niet lekker lag .
Is in die 2, 5 jaar tijd wel max een jaar gebruikt . Denk dus dat een ongeveer jaarlijkse check normaal is .

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:16

@ivy_power: je doet je paard er zeker wel een plezier mee! Maar de goeie volgorde is inderdaad: eerst een fitter laten komen om te bepalen wat je paard nodig heeft, en dan tweedehands gaan zoeken.
(en laat je niet een peperdure nieuwe aanmeten als ik bovenstaande berichten lees, de inruilwaarde van de afzonderlijke onderdelen is schrikbarend laag, nieuw of gebruikt)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:19

Ik heb gelukkig(?) niet het budget voor een nieuwe!

Maar ben blij dat ik hier toch even wat info heb opgezocht!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:08

LalaVita schreef:
Ik heb ook een WOW en vraag me af hoe vaak jullie je zadel door een fitter na laten kijken. Ik heb via via gehoord dat er mensen zijn die dit 4x per jaar doen. Aangezien ik exclusief kilometervergoeding 80euro per check betaal vind ik dit erg veel geld.
Hoe doen jullie dit? Een vast aantal keer per jaar? Wanneer jullie twijfelen of hij nog wel goed ligt? Pas als je merkt dat je paard minder fijn begint te lopen? Ik ben benieuwd!

Dit is heel verschillend per paard, als je een jong paard hebt kan het zo maar wezen dat je om de 6 weken een fitter moet laten komen..Als je een paard hebt wat qua bouw niets verander kan je een fitter 2x per jaar laten komen..Ik doe het allemaal zelf is een stuk goedkoper gelukkig wilde mijn fitter het allemaal piekfijn uitleggen waar ik op moet letten allemaal en gaat super zo..1x per jaar laat ik voor de zekerheid mijn fitter kijken maar de laatste x hoefde ze er helemaal niets aan te doen hij lag gewoon goed..

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:13

Ik heb er het eerste jaar met mijn oude paard 3x het zadel af moeten laten stellen. Heel simpel omdat de groei van haar rug en spieren zo snel ging.

Mijn jonkie is nu 2 keer in 2 jaar tijd (dus ongeveer 1x per jaar). Eerste keer het aanpassen van mijn oude naar mijn nieuwe paard. Daarna nieuwe HP erin en vorig jaar opnieuw lucht als ik het me nog goed voor de geest haal.

Dit jaar nog geen aanpassing gehad, maar ik sluit het niet uit dat dat het dit jaar niet zou moeten. In ieder geval laat ik ze voor mijn gevoel en zekerheid minimaal 1x per jaar komen. Krijgt ze ook direct een fijne behandeling en ik kan er nog een les bij nemen. 3 vliegen in 1 klap :).

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:36

Jullie maken het allemaal niet makkelijker of ik nou wel of niet voor een WOW moet gaan kijken zucht.
Voor mijn arabier (korte rug) heb ik nu de MSFC Xtreem met franse kussens maar door blessure is hij afgevallen en na 4 maanden training niet meer zo breed als voorheen dus boommaat te groot. En daar kan je niks aan doen.
Dus zat te denken aan een WOW maar nu weet ik het ook niet meer.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:42

Mijn ervaring met Arabieren is dat het soms wel heel erg moeilijk is om daarvoor een passend zadel te vinden. Vriendinnetje had ook een Wow voor haar arabier, maar deze konden ze niet passend krijgen (geen schoft, neerwaarts gebouwd, rond geribt, extreem korte rug). Ze hebben wel een en ander geprobeerd. Gelukkig had ze het zadel niet duur en heeft het voorheen op haar andere paard gelegen. Het zadel was dus in eerste instantie niet voor hem bedoeld).

Ze heeft heel veel zadels gepast en geprobeerd uiteindelijk is ze na 1,5 jaar uitgekomen bij een Heater Moffet (als ik het goed typ). Zoals ik begreep ligt dit wel goed.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:20

Weet je waar ik een beetje mee zit: wolgevulde zaldelverkopers hebben geen goed woord over voor de luchtgevulde zadels en andersom, en het probleem is dat ik me kan vinden in de argumenten van beide kanten.

Nu ligt mijn nieuwste Wow op mijn jongste paard, die heeft een redelijk korte rug, daar wil ik toch eens verder voor aan kijken, misschien een Hulsebos WB3?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:28

Oeff waarom een Hulsebos ? Over hulsebos hoor ik altijd dat ze super lekker zitten voor de ruiter/amazone maar tegelijk super slecht zijn voor de ruggen van paarden ......

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:44

Kijk, dat bedoel ik dus. Denege die de Wow de grond in prees, was zeer positief over een Hulsebos...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:46

hmmm zoek maar eens rond hier op Bokt mbt hulsebos. Nou zijn er natuurlijk over ieder zadel negatieve verhalen te vinden, maar een paar mensen waarvan ik denk dat ze wel wat van zadels weten zijn verre tevreden over de pasvorm van Hulsebos.
Enige zadelmaker waarover echt niets negatiefs te vinden is is Ninon Schutte. En die heeft wel bij Hulsebos gewerkt vroeger.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:51

En wat vinden die mensen van Wow?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:53

goed. MITS de boom goed past voor de rug van het paard. En aangezien de wow zadels maar heel beperkt zijn in de mogelijkheden qua boom is dat gelijk een minpunt.
En aimee b.v. rijdt zelf met een wow zadel, maar heeft problemen met de zit voor de ruiter ( had ik ook voor mezelf met een wow )