Paardenmateriaal opknappen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: Paardenmateriaal opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:20

Iemand enig idee hoe ik gevlochten teugel waarin in het middel een 'breuk' van het vlechtpatroon zit?
Kennis heeft me hele mooie leren teugels gegeven en ik vind het zonde ze zo te laten.

Of ergens waar ik het kan laten maken?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 17:04

chimello schreef:
Iemand enig idee hoe ik gevlochten teugel waarin in het middel een 'breuk' van het vlechtpatroon zit?
Kennis heeft me hele mooie leren teugels gegeven en ik vind het zonde ze zo te laten.

Of ergens waar ik het kan laten maken?

Valt het niet te naaien? Anders even naar een schoen- of zadelmaker gaan. Die kunnen het vast wel maken. Maar denk wel dat je het altijd blijft zien van dichtbij. Van veraf waarschijnlijk niet.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:11

Iemand enig idee waar je een zeil voor de trailer kan kopen? (Die boven de klep zit)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 18:47

Wij hebben onze pas bij een trailerverkoper gehaald. Was niet overdreven duur.
Gewoon eens kijken waar ze trailers/aanhangwagens verkopen.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:26

oke bedankt! :) maar eens gaan opzoeken hier in de buurt

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:07

Hmm, naaien zal opvallen maar het maakt me niet zo uit als het een beetje zichtbaar is zolang ze lekker in de hand liggen. Ik ga geen schoonheids shows rijden, gewoon lekker het bos in :')

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 19:40

Ik had het zadel meegenomen naar stal, eens opgelegd, maar ik merk zelf al dat het niet goed ligt. Dus de zadelmaker hoeft niet eens te komen :+ Maar ik ga het wel verder in orde zetten, ik moet de lusjes van de stijgbeugelriemen er nog aanzetten en ik wou de metalen delen eens helemaal oppoetsen.
Heel misschien laat ik er nog nieuwe singelstoten aanzetten, maar dat weet ik nog niet. Is toch weer 50 euro wat ik er aan moet uitgeven en ja, dan moet ik er ook weer 50 euro meer voor vragen.
Ze zijn opzich nog wel goed om mee te rijden, maar ze moeten toch eens vervangen worden. Ze tonen nu gewoon lelijk :')

Wat zouden jullie doen? Stel, een zadel voor 200 euro kopen, wetend dat je de singelstoten moet vervangen. Of een van 250 euro wat volledig in orde is en waar je zo kan opstappen?

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:49

Ik zou dan voor 250 een zadel kopen waar ik zo op kan stappen. Het is een hoop gedoe als je een zadel koopt en dat moet je zelf nog dingen vervangen/opknappen.

+ het zadel toont mooi voor 250 euro, en voor 200 zou het al wat minder lijken zeg maar :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 19:53

Ja ze zijn nog wel 'oke' om te rijden, maar ze zien er echt lelijk uit. Ze zijn lichtbruin, maar ze hebben zo wat zwarte vegen. De singel heeft altijd op dezelfde gaatjes gezeten, dus die zijn wat uitgerokken en je ziet daar ook duidelijk een indeuk in het leder.
Ik zal eens navragen wat me dat kost, zag dat ze bij medhorses de singelstoten los verkopen. Zelf ga ik ze er niet aanzetten, maar dan kan ik nog vragen aan de zadelmaker wat het kost als zij ze er enkel moet aanzetten.
Maar moet je eigenlijk perse 3 singelstoten? Zou me 15 euro schelen. Bij een dressuurzadel heb je toch ook maar 2, en ik heb eigenlijk nog nooit een 3e moeten gebruiken.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:55

ik zou ze niet vervangen hoor, en zeker niet omdat ze alleen maar lelijk zijn :'). en als je ze vervangt, alleen de twee die gebruikt zijn.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:56

Leen_ schreef:
Ja ze zijn nog wel 'oke' om te rijden, maar ze zien er echt lelijk uit. Ze zijn lichtbruin, maar ze hebben zo wat zwarte vegen. De singel heeft altijd op dezelfde gaatjes gezeten, dus die zijn wat uitgerokken en je ziet daar ook duidelijk een indeuk in het leder.
Ik zal eens navragen wat me dat kost, zag dat ze bij medhorses de singelstoten los verkopen. Zelf ga ik ze er niet aanzetten, maar dan kan ik nog vragen aan de zadelmaker wat het kost als zij ze er enkel moet aanzetten.
Maar moet je eigenlijk perse 3 singelstoten? Zou me 15 euro schelen. Bij een dressuurzadel heb je toch ook maar 2, en ik heb eigenlijk nog nooit een 3e moeten gebruiken.

Als het 15 euro scheelt zou ik lekker voor 2 gaan :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 20:01

PocoGaucha schreef:
ik zou ze niet vervangen hoor, en zeker niet omdat ze alleen maar lelijk zijn :'). en als je ze vervangt, alleen de twee die gebruikt zijn.

Ja ze zijn euhm, hier is even een foto:
Afbeelding
De voorste is dus niet bruikbaar meer, die is echt heel slap geworden, ziet er naar uit dat als je je singel vastmaakt en aan de andere kant wil vastmaken het al knapt. Dus die moet gewoon weg. De andere zijn dus aan de kant waar het wel eens wisselde van gaatje. Dus daar zijn er een stuk of 3 gaatjes die wat ruimer zijn geworden.
Aan de andere kant van het zadel zijn het er 2 die echt maar op 1 gaatje hebben gezeten. de andere is wel nog goed.
Je kan er nog wel mee rijden, maar of het aan te raden is weet ik niet zo.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:22

Oef.. daar zou ik persoonlijk niet mee gaan rijden hoor! Stel je voor dat zoiets kapot gaat tijdens het rijden! Dan val je echt heel naar van je paard :wow:

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:38

nee inderdaad, die kun je echt niet meer veilig gebruiken haha, hoe jij het omschreef dacht ik echt van, oh dat valt wel mee joh. haha.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 20:43

Ze zijn wel steviger dan ze op de foto uitzien, leer is nog dik en de gaatjes zijn gewoon uitgerokken. Niet gescheurd. Dus daarom dat ik zei dat ze nog 'oke' waren, met aanhalingstekens :P
Meer alsin, oke voor iemand die het wil riskeren :')

Edit: de voorste is wel gewoon rotslecht, en neem die rot maar letterlijk.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 17:06

Ik heb vandaag de lusjes voor de stijgbeugelriemen er weer opgezet. Volgende week gaat hij binnen voor de singelstoten dan nog eens oppoetsen, metalen deeltjes ook weer mooi blinkend maken en dan kan hij de verkoop in :)
Vind het wel jammer dat het niet op de mijne past. Heb er op een bok opgezeten en het zit echt fijn. Die wrongen geven toch wel dat ietsje meer steun.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:25

Hier ook een stuk opgeschoten met het zadelproject :) Buiten een dringend nodig zijnde verfbeurt, bleken echt al het leer en alle stiksels top in orde te zijn (niks dunner geworden/gesleten). Nu nog de zadelmaker laten checken of hij echt goed op paard ligt (lijkt wel zo, maar neem geen risico's) en klaar :D

VOOR
(advertentiefoto, is op zijn gunstigst weergegeven := )
Afbeelding

(zitting was groen/grijs verkleurd :oo )
Afbeelding

NA
Afbeelding

Afbeelding

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:18

Oh wauw! Ziet er als nieuw uit!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:30

zier er goed uit nu, die is echt opgeknapt!!!!!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:39

Mooi opgeknapt!

Ach, ik heb een bighorn barrle racing zadel dat zit als een schommelstoel maar twee kleuren leer heeft dus het is geen mooi zadel, boeit me niet eigenlijk. Maar als ik zo zie wat jullie allemaal doen, zou ik dan ook niet gewoon eens zo'n leerverf erover heen kunnen gooien?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 23:53

Netjes zeg!
De kleur van mijn kniewrongen heeft trouwens niet af, was maar een goedkope tube verf. Dus dat is wel heel fijn :) ik had gehoopt dat hij deze week wel bij de zadelmaker zou zijn voor de singelstoten maar ik heb nog niet veel tijd gehad.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:49

Weet iemand hoe ik gouden gespen zilver moet krijgen? Had gisteren een lakneusriem gekocht maar kwam er thuis nog eens achter dat ik een hoofdstel met gouden gespen heb :+ Lijkt een beetje raar dan...

En ja, ik ben blond...

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 16:30

Goh... hangt er vanaf of het een laagje goud erop is, of dat het gewoon volledig koperen zijn. Als je heel lang met metaal poets over een laagje erop gaat dat vaagt het wel af. Dus dan is het meer zilver met een beetje gele schijn. Maar dat zie je niet van ver. Maar als ze helemaal koperen zijn dan ga je dat niet zilver krijgen. Ten minste niet zonder verven of vervangen.

Ik heb een lage neusriem gekocht op bokt markt, helaas niet de kleur bruin dat ik heb. Dit is meer roodbruin en ik heb echt donkerbruin. Dus ik ga hem verven. Vrees alleen dat de kleur verf die ik gekocht heb niet overeen komt met mijn hoofdstel :') Helaas, maar niet erg, want ik twijfel er aan om mijn zadel (dressuurzadel) bruin te verven, dus dan weet ik wel welke verf ik moet hebben.

Dit zijn de foto's van de verkoper:
Afbeelding
Afbeelding

Ik zal vanavond een na-foto sturen. Heb er nu het eerste laagje op, en straks komt het tweede.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:39

Ja dacht ik al, ik geloof dat het koperen zijn inderdaad want ze vervagen niet. Heb gelukkig goedkoop een paar bakstukken en kopstuk kunnen regelen :)

Ben benieuwd naar het resultaat :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 01:48

singelstoot zou ik vervangen, houdt niet zo veel in om zelf te doen