Pagony Dressage Boots

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:15

ze hebben ze ook in lak nu :)
ik ga morgen even de lakkers halen lijken mij zo gaaf en hoorde dat ze niet plastic achtig waren :)

Jolet

Re: Pagony Dressage Boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:57

En? Waren ze plastic achtig? Ik zit namelijk te twijfelen tussen de lakkers van BR en Pagony

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:08

nee totaal niet ik vind die van Pagony minder nep over komen als die van BR gek genoeg zeiden de mensen in de divoza ook allemaal dat ze veel mooier waren ze glimmen iets minder nep :)
ik ben er in ieder geval blij mee zal binnenkort even foto plaatsen :)

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:17

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:13

Afbeelding

Afbeelding

foto's zijn in donkere wasplaats gemaakt vandaar een flits.

de eerste foto lijken ze het meest op :)

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:37

Thanks voor de foto's :) Fijn om het zo even 'echt' te zien!

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:41

Ik heb de beschermers voor mijn forse en 'normaal' gebouwde kwpn'ers en zit prima, ik heb maat full maar mijn paarden zijn dan ook 1,75m hoog. Ik heb spierwitte beschermers en zijn erg makkelijks schoon te houden

sellesob

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:25

ik zit eraan te denken om ze ook te kopen in t wit.. alleen tikt hij erg met zn benen gaan de beschermers daardoor niet snel stuk ?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:45

mijn Friese merrie strijkt echt gruwelijk erg en die heeft ze na ruim 3 weken intensief gebruiken en dan bedoel ik ook echt een half uur per dag met de achterbenen tegen elkaar aan.
daarna kreeg ze pas een gat maar ja dat vond ik eerlijk gezegd ook compleet logies aangezien het Leer is en geen kunstof.
het harde aan de binnenkant is nog steeds het zelfde.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:43

Leer? Was het maar leer...

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:45

liss schreef:
Leer? Was het maar leer...

Idd! Dat waren ze misschien iets slijtvaster..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 05:55

Gaaf ik heb de Royal bleu voor mijn verjaardag gekregen. Erg blij mee

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 19:06

Ik heb het topic geopend zie ik maar ik denk toch dat ik ze niet meer koop. had de witte en zwarte set gekocht maar na nog geen maand waren de achterbeschermers stuk en even geleden de voorbeschermers ook. de naden zijn losgelaten... Dan toch maar de dure BR kopen...

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:59

Ik heb er ondertussen een aantal, bruine waren na een tijdje kapot gegaan (achterbeschermers > gat erin) Nieuwe achterbeschermers gekocht na 1 of 2x weer precies hetzelfde...

Dus ik zing het nog uit met de beschermers die ik heb en als ze aan vervanging toe zijn ga ik ook voor de BR beschermers

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:13

Ik vind ze persoonlijk behoorlijk slap... Ben meer tevreden over mijn BR en moet zeggen dat ik die van Harry's Horse ook goed vind aanvoelen alleen die zijn er nog niet in alle kleuren

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:15

Ik heb een poosje terug de lak versie gehad, en weer de achterbeschermers die het na 3x al begaven (weer kapot)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:33

Ik ben ook nog niet denderend enthousiast over de beschermers. Gauw kapot als je paard zichzelf eens goed aantikt. De achterbeen beschermers vond mijn paard totaal niet fijn (trappen, doen alsof hij niet meer kan lopen :') ) dus die heb ik helemaal afgezworen. Ik gebruik nu alleen die voor de voorbenen en die zijn op zich wel fijn :)

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:45

Ik heb de pagony dressage boots, gebruik ze nu 4 maanden.
Rij elke dag, mijn paard strijkt achter nog heel erg maar de boots zijn nog helemaal heel.
Ik zou ze zeker nog een keer kopen.
Ben nu aan het sparen voor de witte en bruine:) vind ze echt top!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:51

Aranel schreef:
Ik ben ook nog niet denderend enthousiast over de beschermers. Gauw kapot als je paard zichzelf eens goed aantikt. De achterbeen beschermers vond mijn paard totaal niet fijn (trappen, doen alsof hij niet meer kan lopen :') ) dus die heb ik helemaal afgezworen. Ik gebruik nu alleen die voor de voorbenen en die zijn op zich wel fijn :)

Die voor de voorbenen vind ik ook wel fijn ja maar die achterbeenbeschermers vind ik echt werkelijk prut!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:58

Ik snap echt niet wat iedereen er toch zo mooi aan vindt. Vind ze zelf namelijk nogal lelijk. Wat heeft het eigenlijk voor effect met rijden/trainen? Ondersteunt het echt?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:50

Rena100 schreef:
Ik snap echt niet wat iedereen er toch zo mooi aan vindt. Vind ze zelf namelijk nogal lelijk. Wat heeft het eigenlijk voor effect met rijden/trainen? Ondersteunt het echt?

Beschermers zijn er niet ter ondersteuning. Als dat zo zou zijn dan zouden vele paarden kapotte benen hebben als ze een keertje zonder moeten lopen. Beschermers zijn er ter bescherming ;) .

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:54

Ik zie pagony en br langs komen in het topic.
Maar hoe zit het dan met die van HG? Mensen die merk HG hebben en meer kunnen vertellen?

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:49

Rena100 schreef:

Ze heten niet voor niets beschermers, dus alleen voor de bescherming, geen ondersteuning, maar dat heb je bij geen enkele beschermer.

Ik heb zelf de BR variant. Voor vind ik ze wel prima, maar best wel lomp vind maat M net wat aan de grote kant. en een maat kleiner wat aan de kleine kant.
voor achter vind ik ze ook niet fijn en paardlief ook niet. Ze blijft er aan de longe maar mee achteruit trappen, je ziet echt dat ze die dingen wil proberen af te trappen. Dus gebruik ze alleen voor, voor.
en kleine strijkjes achter. Daar heeft ze geen last van.

Mijn BR's zijn nog wel helemaal heel, verder ook makkelijk schoon te maken onder de kraan.

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:36

Nou ik was eerst ook een tevreden pagony dressage boots klant.. tot vandaag!

Ik had 26 november bruine achterkappen besteld. Ze waren vandaag voor de 3e keer gebruikt.
Schrok me rot toen ik het bloed eruit zag gutsen.
Op beide achterbenen zaten wonden van de kappen. Toen ik ze beter bekeek zag ik tot mijn schrik dat het plastic wat aan de binnenkant zit naar buiten was gegaan en dat heeft de wonden bij mijn paard veroorzaakt.
Zie foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Voor mij nooit meer pagony dressage boots :n

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:08

Wow dat heeft vast een lelijke wond veroorzaakt!

Ik heb gelukkig nog geen problemen met die van mij gehad. Ik gebruik ze elke dag en maak ze om de paar dagen schoon. Ik begin nu pas wat gebruikssporen op de achterbeschermers te zien.
Ik ben dus best tevreden over deze beschermers. Ik ga ze alleen niet weer kopen omdat ik altojd zo bang ben dat ze kapot gaan als ik ze niet schoonmaak en dus maak ik ze elke keer schoon wat best veel tijd kost. Ik ben dus op zoek naar andere beschermers en gebruik ik deze als transportbeschermers. Want daar zijn ze perfect voor!