Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:08

@soeraya, hoe groot is jouw paard? Ik vind de maat een beetje lastig.

Ik heb nu een singel van 55 cm, maar die komt zeker niet tot de onderkant van mijn dekje en dat schijnt bij de fairfax wel belangrijk te zijn.

Mijn paard doet eigenlijk hetzelfde als wat die van jou deed en ik heb eigenlijk best wel hoge verwachtingen van deze singel. Hou je ons even op de hoogte als je weer hebt gereden?

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:12

Cab is 1.78 en heb maat 65cm singel
Fotos in onderschrift hieronder voor zijn bouw
Ik zal vanavond nog even postten wat ik er van dacht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:16

soeraya, bedankt! Ik heb zelf net al even naar je paard gegluurd. Even of topic, maar je hebt een erg mooi paard!

Mijn paard is hooguit 1.60 dus dan zal ik waarschijnlijk gewoon de 55 cm nodig hebben.

soeraya

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:18

dankje :D
Ja, even zoeken.. er was ergens ook een linkje hoe je precies moet meten paar paginas terug en kun je ook kijken of je de normale versie moet of de dunnere

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:24

Ja de normale of de dunne ben ik intussen uit. Ik heb een klein paard, maaaaaar ze is erg "rond", dus ik heb gewoon de normale nodig denk ik.

Ik ga vanmiddag nog een keer extra meten om zeker te weten dat ik de juiste bestel.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:26

ik heb ook de normale.. maar daarvoor heb ik niet hoeven meten. alles is groot aan cabje haha

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:46

1.78 en dan 65 cm? dun beessie zeker? ;) Mijn fries is 1.65 en ik heb de 70 cm singel! (had hiervoor ook 65 en dat was toch echt wel te kort, ook voor een gewone singel, helemaal niet fijn als die gespen zo laag zitten!)

Ik heb ook de normale! maar moet je nou van botje tot botje meten? (in de voorbenen) want dan moet ik idd de brede hebben maar voor de rest is hij ertussen wel wat smal. Ik had ook een beetje het gevoel dat de singel wat ver naar voren lag maar hij loopt er wel fantastisch mee. Ik ben nog steeds heel blij met de singel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:09

Ilsemarie zoals ik het heb begrepen moet je meten "tussen de ellebogen" van je paard. Niet tussen de voorbenen. Kijk even bij Pasdedeux, daar staat instructie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:10

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:20

Niet dun hoor, (zie onderschrift topics door navatushots) gewoon mooi in proportie :o

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:33

Ik heb gisteren voor de grap weer even met mijn oude singel gereden en hij liep lang zo fijn niet. Ik heb hem nu ook een paar keer uitgeleend aan mijn instructrice die zeer sceptisch is, maar zij is ook om. Haar paarden liepen er ook veel fijner op. Ze mag hem nu lenen voor op wedstrijden haha.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:12

pmarena schreef:
Een patent zegt meestal niks, klein dingetje anders doen en je kunt er omheen :P

Ik blijf lekker bij de Tixerant singel, die legt de druk van de singel mooi op het borstbeen en is verder helemaal elastisch, ideaal ding +:)+

Gisteren een nieuwe besteld omdat ik een langere nodig heb, 170 euro lichter, vind dat wel weer eens meer dan zat voor een singeltje :P

Ik denk dat er ook wel een patent zit op het gebruik van de Prolite in de singel, anders zouden ze niet erg slim zijn. Dit lijkt mij wel een heel belangrijk element in de gehele singel. Denk dat het hierdoor wel erg lastig gaat worden om hem goed na te maken.

Binnenkort hebben wij ze waarschijnlijk ook dusdanig op voorraad dat er een regeling mogelijk is met het testen van de singel.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:08

Ik ga hem binnenkort ook bestellen. Zou iemand de totale lengte van de singel en de lengte van eind gesp tot eind gesp willen meten? Ik heb nu een rechte 70 cm, maar die is in totaal ongeveer 81 cm lang en van einde gesp tot einde gesp ongeveer 75.
Mag ook een andere maat meten, als ik maar de officiele maat en de gemeten maat weet.

Mijn singel: Afbeelding

In totaal dus bijna 81 cm lang en van einde gesp tot einde gesp ruim 75... En er staat 70 op.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:45

Weer ermee gereden. Nog enthousiaster als eerst.. kan er niks aan doen hahaha.. normaal zo veel moeite met het gaspedaal en het ging zo makkelijk nu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:27

2005 schreef:
Ik ga hem binnenkort ook bestellen. Zou iemand de totale lengte van de singel en de lengte van eind gesp tot eind gesp willen meten? Ik heb nu een rechte 70 cm, maar die is in totaal ongeveer 81 cm lang en van einde gesp tot einde gesp ongeveer 75.
Mag ook een andere maat meten, als ik maar de officiele maat en de gemeten maat weet.

Mijn singel: [ Afbeelding ]

In totaal dus bijna 81 cm lang en van einde gesp tot einde gesp ruim 75... En er staat 70 op.

Ik heb gisteren even geïnformeerd naar de lengte van de fairfax en de maten die ze verkopen zijn van einde gesp tot einde gesp. De totale lengte weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:34

soeraya schreef:
Weer ermee gereden. Nog enthousiaster als eerst.. kan er niks aan doen hahaha.. normaal zo veel moeite met het gaspedaal en het ging zo makkelijk nu..

Ah geweldig! Bedankt voor je verslag :j . Ik heb hem intussen ook besteld, maar ben toch voor de "small" gegaan. En dat duurt nog een paar weken -O- . Maar zodra ik hem heb en ermee heb gereden dan zal ik hier uiteraard mijn ervaring melden. Over het algemeen vallen dergelijke dingen bij mij altijd tegen dus ik ben erg benieuwd of we nu een keer een "meevaller" hebben.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:37

Ja ik kon me er werkelijk niks bij voor stellen wat dit nou voor mijn rijden moest gaan doen, maar echt hoor.. het is gewoon eng.. dat beest was eerst niet voor uit te branden en nu doen we vrolijk middendraf 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:44

En was het verschil meteen de eerste keer al te merken? Mijn paard heeft geen enkele moeite met vooruit(integendeel), maar ik heb wel eens het idee dat ze veel makkelijker vanuit haar schouder zou kunnen bewegen. Zadel e.d. past perfect, dus ik hoop dat deze singel haar het laatste stukje ruimte kan geven dat ze nodig heeft.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:45

Ja, hij was meteen los en door zijn lijf aan het bewegen, terwijl dat normaal toch echt wel een minuut of 20 a 25 nodig heeft.. zijn gangen waren ook meteen ruimer en groter..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:56

Het klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn, maar ik ben echt erg benieuwd.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:59

Ja dat denk ik ook nog steeds hoor.. 8)7 .. ik denk af en toe misschien had hij gewoon 2 goede dagen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:10

soeraya schreef:
ik denk af en toe misschien had hij gewoon 2 goede dagen?
Ha, ha, ha, ja dat zou ook nog kunnen natuurlijk. Ik ben erg benieuwd naar de volgende keren dat je er mee gaat rijden.

Zijn er nu echt geen mensen die het helemaal NIKS vinden???

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:15

[***] schreef:
2005 schreef:

Mijn singel: [ Afbeelding ]

Ik heb gisteren even geïnformeerd naar de lengte van de fairfax en de maten die ze verkopen zijn van einde gesp tot einde gesp. De totale lengte weet ik niet.

Dan zou ik dus zelfs 75 cm moeten! Bedankt voor de info.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:40

Ik heb ze iig niet gevonden en ik neem aan dat mensen met een singel van 330 eu toch wel kritisch zijn.. Ik wel in ieder geval (en sceptisch)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:18

soeraya schreef:
idefix4 schreef:
Worden jullie paarden ook opgemeten trouwens? Daar zit hem de kneep namelijk volgens hun informatie.

waar is dit te lezen?

Op de informatie site van Fairfax zag ik dit.