maar idd nidita daar ben ik het mee eens! zie dat jij ook dekens wast
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tita schreef:InekeH87 schreef:Ik koop om de 2 a 3 jaar een nieuwe deken voor mijn merrie. De paarden waarmee ze buiten staat (en zij zelf) slopen behoorlijk, maar meestal kunnen we kleine scheuren etc. nog goed zelf repareren. Na het buitenseizoen worden de dekens door een bedrijf gewassen en volledig hersteld, dat kost me 25 euro. Doordat ik de dekens ieder jaar laat repareren kan ik veel langer door met de dekens. In aanschaf is een deken dan misschien duur, maar met goed onderhoud kan je er best lang mee.
Vind nog vrij kort de mijne loopt nu al 5e seizoen met zijn deken om.
Wassen doe ik helemaal niet dat gaat pas na het 5e jaar (6e seizoen) Als de deken tussen de 5 en 7 jaar oud is dan was ik hem eenmalig.
nadita schreef:@ Lisch: ja, ik was ook dekens. Ik vind regelmatig wassen een behoud van je dekens. En ik houd ervan dat ik mijn paard een schone deken op kan doen.
Toen ik nog niet zelf waste, bracht ik mijn dekens ook elk jaar naar de wasserij. Gebruik er zeker 5 of 6 per winter.
En in de zomer elke 2 weken een schone eczeemdeken.
en aan de binnenkant blijft dan nog huidsmeer ect. zitten waar bacterien en schimmels in kunnen gaan zitten...
nadita schreef:@ Liekevb: dan ben ik blij dat ik jouw paard niet ben....![]()
Ik vind paarden een ongewassen deken opdoen echt smerig. Een beetje inzepen en uitspoelen helpt niet tegen al het vuil wat in de vulling en naden zit.
Je wilt niet weten hoeveel vuil daaruit komt bij het wassen. Dat krijg je er met de hand echt niet uit.
xsenny schreef:nadita schreef:@ Liekevb: dan ben ik blij dat ik jouw paard niet ben....![]()
Ik vind paarden een ongewassen deken opdoen echt smerig. Een beetje inzepen en uitspoelen helpt niet tegen al het vuil wat in de vulling en naden zit.
Je wilt niet weten hoeveel vuil daaruit komt bij het wassen. Dat krijg je er met de hand echt niet uit.
wassen is niet echt aan te raden voor een deken
ik was hem dus ook niet .
of ze krijgt de zelfde op ,of als het te erg is koop ik een nieuwe
heb ze wel eens door zo deken wasser laten wassen en laten behandelen voor waterdicht heid maar dat is mij niet bevallen
helemaal waterdicht zijn ze nooit meer geworden
Citaat:InekeH87 schreef:Ik koop om de 2 a 3 jaar een nieuwe deken voor mijn merrie. De paarden waarmee ze buiten staat (en zij zelf) slopen behoorlijk, maar meestal kunnen we kleine scheuren etc. nog goed zelf repareren. Na het buitenseizoen worden de dekens door een bedrijf gewassen en volledig hersteld, dat kost me 25 euro. Doordat ik de dekens ieder jaar laat repareren kan ik veel langer door met de dekens. In aanschaf is een deken dan misschien duur, maar met goed onderhoud kan je er best lang mee.
Vind nog vrij kort de mijne loopt nu al 5e seizoen met zijn deken om.
Wassen doe ik helemaal niet dat gaat pas na het 5e jaar (6e seizoen) Als de deken tussen de 5 en 7 jaar oud is dan was ik hem eenmalig.
Citaat:Maar na 5jaar wassen?! Ik wil jouw deken niet zien of ruiken! Ik was mijn dekens in het seizoen zelf al eens, ik vind dat ze na een maand al vies en stinkend zijn! Vooral staldekens, je paard ligt er mee in de mest en urine, en dat vind ik niet bepaald fris! Daar laat je hem toch geen 5jaar in rondlopen?! Mijn paarden hebben de meeste dekens dubbel, zodat ik tussendoor het ene deken kan wassen en
Amarie schreef:Piietjuh schreef:Ik vind het niet heel duur, alle paarden bij ons op stal staan allemaal onder de bekende Rambo dekens. Deze dekens zijn echt wel duurder dan 60 euro, maar gaan wel meteen 20 tot 30 jaar mee!
20 tot 30 jaar dat ga ik niet redden zelfs met een Rambo deken.
tita schreef:Maar ben iid nieuwsgierig hoelang mijn dekens mee gaan
en wat betreft wassen? ook al zijn je naden zo schoon een keer rollen en ze zijn weer vies..als je viezigheid laat zitten kunnen ze niet viezer worden, bedoel naden worden altijd opgevuld
ik hou niet van wassen en mijn dekens ruiken niet. chabrakken gaan wel veel in de was
deze gaan echt geen 10 jaar mee hoor. Rhino hetzelfde. Bucas heb ik er ook 4 van, deze vind ik kwalitatief heel goed en ik heb daar 2 goedkopere versies van, van 90 euro en deze vind ik kwalitatief nog beter dan de Rambo dekens.knaasje schreef:Ik heb ook 2 Rambo dekens maar ik vind de kwaliteit echt niet goed voor wat je ervoor betaald (rond de 250 euro?) stiksels laten losdeze gaan echt geen 10 jaar mee hoor. Rhino hetzelfde. Bucas heb ik er ook 4 van, deze vind ik kwalitatief heel goed en ik heb daar 2 goedkopere versies van, van 90 euro en deze vind ik kwalitatief nog beter dan de Rambo dekens.
Verder heb ik nog een aantal staldekens van Anky, Eurostar etc. maar alleen op stal hebben ze toch minder te doorstaan.
Verder zijn alle dekens onder de 80 euro FLUT, die gaan nog geen seizoen mee, bij mij zijn er al een stuk of 10 van kapot gegaan dus die koop ik gewoon niet meer.