dekens zijn zo duur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dekens zijn duur

ja
167 (59%)
nee
116 (40%)

Totaal aantal stemmen: 283

lisch

Re: dekens zijn zo duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:53

haha anders word het ook zon smeerboel daarbeneden! ;)
maar idd nidita daar ben ik het mee eens! zie dat jij ook dekens wast :j

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:59

tita schreef:
InekeH87 schreef:
Ik koop om de 2 a 3 jaar een nieuwe deken voor mijn merrie. De paarden waarmee ze buiten staat (en zij zelf) slopen behoorlijk, maar meestal kunnen we kleine scheuren etc. nog goed zelf repareren. Na het buitenseizoen worden de dekens door een bedrijf gewassen en volledig hersteld, dat kost me 25 euro. Doordat ik de dekens ieder jaar laat repareren kan ik veel langer door met de dekens. In aanschaf is een deken dan misschien duur, maar met goed onderhoud kan je er best lang mee.

Vind nog vrij kort de mijne loopt nu al 5e seizoen met zijn deken om.
Wassen doe ik helemaal niet dat gaat pas na het 5e jaar (6e seizoen) Als de deken tussen de 5 en 7 jaar oud is dan was ik hem eenmalig.

Maar na 5jaar wassen?! Ik wil jouw deken niet zien of ruiken! Ik was mijn dekens in het seizoen zelf al eens, ik vind dat ze na een maand al vies en stinkend zijn! Vooral staldekens, je paard ligt er mee in de mest en urine, en dat vind ik niet bepaald fris! Daar laat je hem toch geen 5jaar in rondlopen?! Mijn paarden hebben de meeste dekens dubbel, zodat ik tussendoor het ene deken kan wassen en dan krijgen ze terug een ander proper op. Of als er eens iets stuk is kan ik het laten herstellen. Zo gaan je dekens inderdaad lang mee.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:00

@ Lisch: ja, ik was ook dekens. Ik vind regelmatig wassen een behoud van je dekens. En ik houd ervan dat ik mijn paard een schone deken op kan doen.
Toen ik nog niet zelf waste, bracht ik mijn dekens ook elk jaar naar de wasserij. Gebruik er zeker 5 of 6 per winter.
En in de zomer elke 2 weken een schone eczeemdeken.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:04

nadita schreef:
@ Lisch: ja, ik was ook dekens. Ik vind regelmatig wassen een behoud van je dekens. En ik houd ervan dat ik mijn paard een schone deken op kan doen.
Toen ik nog niet zelf waste, bracht ik mijn dekens ook elk jaar naar de wasserij. Gebruik er zeker 5 of 6 per winter.
En in de zomer elke 2 weken een schone eczeemdeken.

Ik breng mijn dekens ook nooit naar een wasserij.
Wel was ik ze eens in de zoveel tijd zelf (alleen van buiten) met de hand.
(dus gewoon beetje inzepen met de hand en dan met water slang erover heen en beetje met de hand wrijven en dan is die weer goed ).

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:06

ja dat vind ik ook! anders worden ze te smerig om aan te raken! en je deken blijft er echt veel mooier van! maar toch zijn er heel veel mensen die niet wassen.... maar dat moet iedereen natuurlijk wel zelf weten. mijn paarden krijgen altijd schoone dekens en sjabrakjes op.

liekevb. dat doen meer mensen maar daar word een deken niet echt goed schoon van en er blijven vaak zeepresten achter in de voering :j en aan de binnenkant blijft dan nog huidsmeer ect. zitten waar bacterien en schimmels in kunnen gaan zitten...
Laatst bijgewerkt door lisch op 19-10-11 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:07

@ Liekevb: dan ben ik blij dat ik jouw paard niet ben.... :P
Ik vind paarden een ongewassen deken opdoen echt smerig. Een beetje inzepen en uitspoelen helpt niet tegen al het vuil wat in de vulling en naden zit.
Je wilt niet weten hoeveel vuil daaruit komt bij het wassen. Dat krijg je er met de hand echt niet uit.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:08

@ Lisch: wij hebben dezelfde mening... En dat is van mijn kant echt niet zo omdat ik een paardendekenwasserij heb. Ik doe het alle jaren dat ik paarden heb al zo. En dat is al meer dan 20 jaar.

Echter, er zijn nog best veel mensen die wel hun dekens laten wassen. Ik stik nog steeds in het werk.

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:09

Ik vind het niet heel duur, alle paarden bij ons op stal staan allemaal onder de bekende Rambo dekens. Deze dekens zijn echt wel duurder dan 60 euro, maar gaan wel meteen 20 tot 30 jaar mee!

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:11

vindt het best mee vallen
60 euro vindt ik juist heel goed koop zelfs /

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:12

Ik had vorige jaar een Nika deken, was ik niet zo tevreden over ging snel stuk. Ik vind ze ook lang niet zo goedkoop meer maakt niet zo veel uit met andere dekens. Ik heb nu een Premiere deken,waterdicht een outdoor deken voor nog geen 50 euro..nieuw. Koopje bij een internetwinkel waar je leuke dingen tegenkomt voor weinig geld. Mooie sterke deken en zit als gegoten.

En is het niet goed dan bieden ze een goede service kan altijd teruggestuurd

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:16

Piietjuh schreef:
Ik vind het niet heel duur, alle paarden bij ons op stal staan allemaal onder de bekende Rambo dekens. Deze dekens zijn echt wel duurder dan 60 euro, maar gaan wel meteen 20 tot 30 jaar mee!

20 tot 30 jaar dat ga ik niet redden zelfs met een Rambo deken.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:19

Ik ben dit jaar maar eens begonnen aan de dekens van de Welkoop: outdoordeken voor 59,- die echt heel fijn ligt, en voor later in de winter een staldeken eronder van 45,- Eens kijken hoe die het doen!

Want ja, dekens kunnen best duur zijn. En het was opzich geen probleem als andere zaken ook niet zo duur waren, lijkt wel of voor paarden alles bij 75-100 euro begint, als je een beetje pasvorm en kwaliteit wil (smid, rijschoenen, dekens, rijbroek).

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:36

mijn goedkoopste deken kosten 137 euro

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:38

nadita schreef:
Ik vind paarden een ongewassen deken opdoen echt smerig. Een beetje inzepen en uitspoelen helpt niet tegen al het vuil wat in de vulling en naden zit.
Je wilt niet weten hoeveel vuil daaruit komt bij het wassen. Dat krijg je er met de hand echt niet uit.

wassen is niet echt aan te raden voor een deken
ik was hem dus ook niet .
of ze krijgt de zelfde op ,of als het te erg is koop ik een nieuwe
heb ze wel eens door zo deken wasser laten wassen en laten behandelen voor waterdicht heid maar dat is mij niet bevallen
helemaal waterdicht zijn ze nooit meer geworden

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:32

xsenny schreef:
nadita schreef:

wassen is niet echt aan te raden voor een deken
ik was hem dus ook niet .
of ze krijgt de zelfde op ,of als het te erg is koop ik een nieuwe
heb ze wel eens door zo deken wasser laten wassen en laten behandelen voor waterdicht heid maar dat is mij niet bevallen
helemaal waterdicht zijn ze nooit meer geworden

Daarover verschillen we dan van mening....

En dat een deken na het wassen niet meer goed waterdicht is, kan legio oorzaken hebben. Of hij is al heel lang niet gewassen en de waterdichte laag is aangetast door vuil en zon. Of het is een goedkope deken, zoals de Nika, die na het wassen vaak niet meer goed waterdicht zijn.

Een goede deken is na een juist wasproces nog steeds waterdicht!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:38

Citaat:
InekeH87 schreef:
Ik koop om de 2 a 3 jaar een nieuwe deken voor mijn merrie. De paarden waarmee ze buiten staat (en zij zelf) slopen behoorlijk, maar meestal kunnen we kleine scheuren etc. nog goed zelf repareren. Na het buitenseizoen worden de dekens door een bedrijf gewassen en volledig hersteld, dat kost me 25 euro. Doordat ik de dekens ieder jaar laat repareren kan ik veel langer door met de dekens. In aanschaf is een deken dan misschien duur, maar met goed onderhoud kan je er best lang mee.

Vind nog vrij kort de mijne loopt nu al 5e seizoen met zijn deken om.
Wassen doe ik helemaal niet dat gaat pas na het 5e jaar (6e seizoen) Als de deken tussen de 5 en 7 jaar oud is dan was ik hem eenmalig.

Citaat:
Maar na 5jaar wassen?! Ik wil jouw deken niet zien of ruiken! Ik was mijn dekens in het seizoen zelf al eens, ik vind dat ze na een maand al vies en stinkend zijn! Vooral staldekens, je paard ligt er mee in de mest en urine, en dat vind ik niet bepaald fris! Daar laat je hem toch geen 5jaar in rondlopen?! Mijn paarden hebben de meeste dekens dubbel, zodat ik tussendoor het ene deken kan wassen en

Zijn outdoor-dekens die ruiken al minder onze stal is vreselijk goed ventileert dus je ruikt bijna geen paard

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:43

Amarie schreef:
Piietjuh schreef:

20 tot 30 jaar dat ga ik niet redden zelfs met een Rambo deken.

niet met hetzelfde paard :P

Maar ben iid nieuwsgierig hoelang mijn dekens mee gaan

en wat betreft wassen? ook al zijn je naden zo schoon een keer rollen en ze zijn weer vies..als je viezigheid laat zitten kunnen ze niet viezer worden, bedoel naden worden altijd opgevuld

ik hou niet van wassen en mijn dekens ruiken niet. chabrakken gaan wel veel in de was :j

shyso2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:48

Ik heb gewoon 1x een goede stevige gekocht voor mijn pony en daar doet ze al jaren mee... Heb dan ook geen sloper....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:55

Geloof dat het hier gaat om de prijs van dekens. Niet over hoevaak je ze moet wassen.
Daar kunnen jullie wel een ander topic voor openen, vind het best interessant :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:58

@ Evelli: vind het ook wel een interessant onderwerp hoe vaak mensen hun paardendekens wassen.

Vind het echter ook wel samenhangen met dure of goedkope dekens.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:02

tita schreef:
Maar ben iid nieuwsgierig hoelang mijn dekens mee gaan

en wat betreft wassen? ook al zijn je naden zo schoon een keer rollen en ze zijn weer vies..als je viezigheid laat zitten kunnen ze niet viezer worden, bedoel naden worden altijd opgevuld

ik hou niet van wassen en mijn dekens ruiken niet. chabrakken gaan wel veel in de was :j

Af en toe wassen van je deken is juist goed, zodat alle vuil eruit is. De stelling dat na 1 dag dragen de naden toch weer vies zijn is een dooddoener.
Door niet te wassen hoopt vuil en viezigheid (vet, zand, mest, urine en evt. schimmelsporen) zich op in de naden. Lekker fris om vieze dekens weer op te doen.

Ik krijg met regelmaat dekens te wassen waar de maden inzitten. Dat komt van vuile dekens ergens neerleggen, heerlijk broednest voor vliegen. En later dus maden. Al vreselijk vies om te wassen, laat staan zo'n deken op je paard leggen :r

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:19

Ik heb ook 2 Rambo dekens maar ik vind de kwaliteit echt niet goed voor wat je ervoor betaald (rond de 250 euro?) stiksels laten los :\ deze gaan echt geen 10 jaar mee hoor. Rhino hetzelfde. Bucas heb ik er ook 4 van, deze vind ik kwalitatief heel goed en ik heb daar 2 goedkopere versies van, van 90 euro en deze vind ik kwalitatief nog beter dan de Rambo dekens.

Verder heb ik nog een aantal staldekens van Anky, Eurostar etc. maar alleen op stal hebben ze toch minder te doorstaan.

Verder zijn alle dekens onder de 80 euro FLUT, die gaan nog geen seizoen mee, bij mij zijn er al een stuk of 10 van kapot gegaan dus die koop ik gewoon niet meer.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:26

knaasje schreef:
Ik heb ook 2 Rambo dekens maar ik vind de kwaliteit echt niet goed voor wat je ervoor betaald (rond de 250 euro?) stiksels laten los :\ deze gaan echt geen 10 jaar mee hoor. Rhino hetzelfde. Bucas heb ik er ook 4 van, deze vind ik kwalitatief heel goed en ik heb daar 2 goedkopere versies van, van 90 euro en deze vind ik kwalitatief nog beter dan de Rambo dekens.

Verder heb ik nog een aantal staldekens van Anky, Eurostar etc. maar alleen op stal hebben ze toch minder te doorstaan.

Verder zijn alle dekens onder de 80 euro FLUT, die gaan nog geen seizoen mee, bij mij zijn er al een stuk of 10 van kapot gegaan dus die koop ik gewoon niet meer.

Nouu, ik heb een goedkoop regendekentje van harry's horse ik denk rond de 40 euro deze gaat al 2,5 jaar mee en zit nog geen scheurtje in en geen stikseltje los en dat deken gebruik ik nog 't meest van allemaal! :j

Belin10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:13

Ik denk dat sommige dekens idd duur zijn, zoals de Rambo dekens. Ik heb zelf 3 dekens van Amigo; de prijs kwaliteit verhouding vind ik wel goed bij deze dekens :j

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:03

Hangt er vanaf. Als je bijv. een EJ merk deken koopt ben je goedkoop uit. Ik heb een tijdje geleden een nieuw deken gekocht van Eskadron voor 120 euro. Opzich best duur, maar vind het een super gaaf deken en goede kwaliteit!