Welk model Trekker zouden jullie kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welk model van Trekker zouden jullie kiezen

Trekker Classic
16 (24%)
Trekker Pro Arte (nieuw!)
22 (33%)
Trekker Luxus
28 (42%)

Totaal aantal stemmen: 66

zomers

Re: Welk model Trekker zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 07:15

Maar zit een trekker ook zo comfortabel als een Ludomar? (zadel bedoel ik dan, geen tractor) :-)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:02

Ik ben nu een pro arte aan het testen,ik vind hem lekker zitten maar weet niet hoe een Ludomar zit dus kan niet vergelijken..

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:45

Als een fauteuil :-). Hoe lang mag je 'm testen?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:07

Een week..De trekker heeft wel een zachte zitting en ik zag al dat je evt nog een bontje kunt doen op de zitting,dat zit dan helemaal lekker..Welk model bedoel jij van Ludomar?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:50

Ik vind het breed zitten van de Trekker erg meevallen, ik kreeg bij heel veel boomloze zadels last van de brede zit maar de Trekker heb ik daar gelukkig geen last van. Ik heb de Trekker pro endurance classic.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:26

Ik heb ook geen last van een brede zit.
Bontje was voor mij wel een hele waardevolle toevoeging ivm mijn gebroken stuitje.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:03

Ik vind de pro endurance classic ook niet erg breed zitten.. ondanks dat ik een flinke brede knol heb.
Bontje is echt heerlijk.. Ik rijd mezelf snel stuk, en dat werkt echt fantastisch.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:36

Hoogstwaarschijnlijk ga ik mijn Trekker Luxus te koop zetten, iemand interesse?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:16

zomers schreef:
Even oude topic naar boven halen,

ik rij nu met een Ludomar op een PRE (een heerlijk Spaans zadel incl. bontje), maar zadel is erg zwaar en moet inmiddels aangepast worden. Ik ben dus aan het twijfelen: of aanpassen of nieuw zadel. Mijn bijrijder heeft ooit op een trekker gereden en denkt dat dit een goed alternatief is.

Ik heb, dankzij zwangerschap, bekkeninstabiliteit en heb een zadel nodig met goeie diepe zit.
Welk zadel is vergelijkbaar met de Ludomar? En Buitenzinnig, kan ik ook een aantal maanden huren/leasen om uit te proberen voordat ik mijn Ludomar te koop zet?

Ik had ook een Ludomar (Gaitan) en de trekker pro endurance (ouder model), welk model Ludomar heb je? Toch niet de alta escuela? Dan kan je het in geen 1000 jaar vergelijken qua comfort met de trekker, de Ludomar is heerlijk en de trekker zit zo wie zo anders, iedereen ervaart het op zijn manier, maar ik vond de zit breder en wiebeliger, te zien op welk paard je het legt. Op een breed paard zat ik steviger maar breed en op m'n smalle paard zat ik smaller, maar het voelde wiebelig aan. Voordeel is wel dat de trekker licht is en makkelijk aanpasbaar. Ik vond de kussens echter hard van de trekker en het zadel zelf te slap. Waarom zou je de Startrekk Espaniola niet overwegen? Die zit echt overheerlijk en voor mij heeft het alleen voordelen. De zit is heerlijk smal en je zit er als gegoten in, is ook aanpasbaar en licht qua gewicht. Het zadel heeft toch meer stevigheid dan de trekker door de constructie. Er zit meer stevigheid in dan in de trekker en de kussens drukken zo niet in de rug van het paard (omdat je er ook een goed pad kan onder leggen met nog versteviging in).