minikatje schreef:pmarena, wat vind jij goed materiaal voor inlages?
heb beschikking over verschillende kunstoffen, stoffen, en vilten.
ben beetje aant experimenteren met druk en flexibiliteit.
(yups we hebben drukmeters op school).
Wat inlages betreft zijn er wel verschillende meningen , zo is wolvilt behoorlijk populair maar ik vind het niet geweldig

Ik heb liever materialen die een beetje veren , zoals stevigere schuimrubbers doen. Ze moeten dik / stevig genoeg blijven om de ruggengraat vrij te kunnen houden , maar liefst ook wel een beetje flexibel in-veren zodat ze schokdempend werken. Zoals bvb. neopreen van meer dan een cm dik dat doet

En natuurlijk ook wel een beetje flexibel zijn zodat ze goed de ronding van de rug kunnen volgen.
En helemaal top is het als de randjes niet recht zijn , maar zeg maar < > zijn afgerond aan de zijkanten , zodat je een prettig verloop hebt op de rug van inlage-geen inlage , en niet ineens een randje hebt waar het plotseling ophoudt. Maargoed , de Barefoot-inlages zijn ook gewoon recht , en de inlages zoals ze nu in de pads worden geleverd zijn èrg zacht.....het verbaast me dat van dit zo goed werkt maar het doet zijn werk , precies zoals Barefoot heeft ondervonden met de druktesten / zadeldrukmetingen van verschillende materialen , deze scoorde gewoon het beste in gebruik onder een VPS-zadel.
Ik vind inlages die ademen ook fijner dan dichte schuimrubberen trouwens