WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:54

ik zou er ook 1 proberen te lenen mijn paard vond het vreselijk hij spande zich zo aan dat hij helemaal stijf en vast aan voelde en met de wave was hij direct weer goed :D

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:31

Ik heb inderdaad dat singelsysteem, maar beide stoten zitten dus nu voorin, wil de achterste juist achterin hebben...

Ga eens uitvogelen of me dat lukt..

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:16

Voor mijn paard is het ook een uitkomst de H-singel. Ik hoef hierdoor geen voorsingel systeem en mijn zadel blijft perfect liggen!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:20

Morgen is de dag :D
Dan ga ik op een extra diepe zit, icm de giant high rijden.. ik ben zoooo benieuwd :o
Wie weet geeft dat wel de steun die ik nodig heb..
Als dat zo is en ik kan gaan zitten, gaan we ff doorknallen met dressuur rijden :+

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:48

Heb afgelopen vrijdag proefgereden, echt super. Ben nu op zoek naar een tweedehands in onze maat.

_bella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:14

Ok....op dit moment gaat mijn zadel niet in de vuilnis. Ik heb eindelijk een afspraak met een passer, dus ik denk (hoop) dat het helemaal goed zou komen.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:59

_bella_ schreef:
Ok....op dit moment gaat mijn zadel niet in de vuilnis. Ik heb eindelijk een afspraak met een passer, dus ik denk (hoop) dat het helemaal goed zou komen.

gelukkig maar, het is natuurlijk wel heel vervelend dat dat de reden zou zijn om niet lekker te kunnen rijden.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:30

Ik heb even een vraagje over mijn WOW zadel. Ik hoop dat iemand in dit topic er meer van weet dan ik :)
Vroeg me af of het erg is als er een zwaarder persoon op het zadel zit, of dat het zadel dit wel houdt. Mijn zadel is namelijk afgesteld op mijn 50 kilootjes, maar het zou wel fijn zijn als er ook eens andere mensen op konden rijden die wat zwaarder zijn dan ik (vriendlief of instructrice). Weet iemand of er een maximaal gewichtsverschil oid is?
Alvast bedankt :)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:17

Dat maakt wel uit, mijn fitter vroeg direct of ik een bijrijder etc had omdat de lucht inprincipe op jou is afgestemd. Ik weeg 67 kilo maar mijn instructrice ook rond de 50 kilo en die zat er niet lekker op, zij voelde het als een stuiterbal! Ik denk dat het dus voornamelijk gewoon niet lekker zit. Of het kwaad kan voor je paard of zadel weet ik niet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:22

Dat is dus wel iets om rekening mee te houden als je een paard samen doet.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:50

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 00:13

Paardlief loopt na 7 weken nog steeds niet goed. Heb je een mooi zadel kan je er alleen maar naar kijken _-:(
Wordt van alle positieve verhalen... |o
Sorry moest het er even uitgooien

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:23

Ik weet niet of ik het hier al eens gepost had, maar ik ben op zoek naar een tweedehands H singel, 65 cm, bruin.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:43

Leanevb schreef:
Voor mijn paard is het ook een uitkomst de H-singel. Ik hoef hierdoor geen voorsingel systeem en mijn zadel blijft perfect liggen!

Hier hetzelfde! :j

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:57

Ik heb maandag een afspraak met Eleonora om eens te kijken of we van 2de hands onderdelen een passend setje kunnen maken. Het mooie is dat ze mijn oude zitting via via heeft ingekocht en die hoop ik nu weer terug te kopen. Het Wow zadel daarna zat namelijk zo zo fijn als de eerste die ik kocht. Ik heb er zin an!

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:52

Paardlief loopt na 7 weken nog steeds niet goed. Heb je een mooi zadel kan je er alleen maar naar kijken
Wordt van alle positieve verhalen...

Schangah, ligt dit aan je zadel of aan het paard?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:06

dat kon ik ook niet uit de post opmaken ....

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:40

Mrijn schreef:
Ik heb maandag een afspraak met Eleonora om eens te kijken of we van 2de hands onderdelen een passend setje kunnen maken. Het mooie is dat ze mijn oude zitting via via heeft ingekocht en die hoop ik nu weer terug te kopen. Het Wow zadel daarna zat namelijk zo zo fijn als de eerste die ik kocht. Ik heb er zin an!

Dan heb ik daar waarschijnlijk vandaag op gezeten :D
Ik ben er nu wel achter wat ik nodig heb.. dat is alleen een compleet ander zadel :(

angeliquer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:45

Hoe was het proefrijden dan, Femmefatale ? kon je fijner zitten of was het helemaal niks voor jou en je paard ???

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:47

ik ben ook benieuwd hoe t was FF vertel vertel

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:07

Mijn zadel is destijds aangekocht voor mijn andere paard, waarmee ik wilde gaan springen.
Wel had ik extra zweetbladen erbij gekocht om dressuur te rijden.
Paard was destijds net een paar dagen zadelmak.. dus was moeilijk te beoordelen..

Ik loop al 2 jaar de wow te vervloeken.. nu weet ik waarom :o
De zitting is te groot waar ik dus in ga glijden, en de dressuurbladen geven te weinig steun bij mij omdat mijn paard omdat ie veel beweging mee geeft..
Het jammere is dat mijn houding hierdoor dus ook slechter is geworden :(
Nu moet ik dus zitlessen nemen om mijn houding te verbeteren, én nog eens een compleet ander zadel :$

Sta heel erg in tweestrijd nu.. ga ik nog een poging doen met alle kosten van dien (nieuw zadel).. of ben ik er klaar mee... :?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:29

mhoogenbos schreef:
Paardlief loopt na 7 weken nog steeds niet goed. Heb je een mooi zadel kan je er alleen maar naar kijken
Wordt van alle positieve verhalen...

Schangah, ligt dit aan je zadel of aan het paard?

Nee niet aan het zadel maar aan het paard. Heeft 7 weken geleden haar voet gekneusd met een ontsteking erbij. De smid heeft deze week een enorm gat in de hoef gemaakt om het ontstekingskanaal bloot te leggen. Met gevolg dat ze nu ook ijzers achter heeft.
Waarschijnlijk allemaal het gevolg van vitamine E gebrek. (heeft van de winter al twee keer acute spierverzuring gehad en hoefproblemen/ontstekingen/kneuzingen komen ook van vit. E gebrek) -O-
Mijn zadel heb ik in november (binnen 6 weken leverijd) gekregen. Heb er denk nu hooguit 15 keer opgezeten >;) Dus kan ik nog steeds niet beoordelen of de wow dus positief is voor mijn paard. Vandaar dat ik zo |o wordt van alle positieve verhalen. Dat wil ik ook zo graag na 3 jaar zadelproblemen! :\

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:31

@FF: Ben je lief geweest voor mijn 'zitting'? Het was een zwarte met bruin randje. Had eleonara niets voor je liggen dat goed zat?
Ik weet nog een donkerbruine met xtra diepe zitting en conventional flaps in de buurt te koop, hè? En ik heb ook een heel fijn gewoon dressuurzadel met veel schoudervrijheid en een breed kussenkanaal in de aanbieding.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:32

femmefatale1 schreef:
Mrijn schreef:

Dan heb ik daar waarschijnlijk vandaag op gezeten :D
Ik ben er nu wel achter wat ik nodig heb.. dat is alleen een compleet ander zadel :(

Das balen :(:)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:50

@Mrijn.. dat weet ik niet, ik heb veel zittingen geprobeerd :')
En ze had hét zadel wel voor mij, maar dit was een demo model..
Tja.. als ik toch veel geld uit moet geven, wil ik em nieuw ook :+

En eigenlijk heb ik nu zoiets van 'ik doe het goed of niet'.. en dat zou een nieuw zadel zijn..
Maar mocht iemand em hebben liggen.. ik zoek een 17 inch extra diep icm giant high zweetbladen van normale lengte..
Oh.. en dwg kussens met tab en stichline :D
Qua kleur ben ik vrij makkelijk.. :') :')

Andere zittingen en zweetbladen komen er niet in :+