Interhippique zadels hoe slecht zijn ze? Ervaringen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hippique202

Re: Interhippique zadels hoe slecht zijn ze? Ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:20

Hoi Saskia,
De Flexibel zadels met smallere pasvorm gaat nog een aantal maanden duren.
Ook Pinokkio zadels in dezelde lichtbruine kleur als het Flexibel komen deze zomer binnen. Zijn er momenteel wel in een combinatie van 2 kleuren bruin.

De Norton zadels zijn geschikt voor smal gebouwde pony en ook de kunststof Rexine zadels.
De Rexine zadels zonder verwisselbare boom zijn momenteel in de aanbieding. Deze zadels waren 189 euro zonder toebehoren en op het ogenblik inclusief beugels, beugelriemen en singel, sjabrak en een hoofdstel voor 189 euro.
De Rexine zadels zijn ook verkrijgbaar met verwisselbare boom. [ maar komen dan op 179 euro zonder toebehoren]
Ook de Premium zadeltjes zijn momenteel op vooraad met een smallere pasvorm en zijn heel betaalbaar.

Je kan ook altijd even een foto mailen van de pony.[ zonder zadel op]. Dan kan ik even meekijken en laten weten welk zadel of welke zadels eventueel in aanmerkingen komen.

groetjes Anja

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:21

hoi anja

oke ik zal het even overleggen me de eigenaar ivm het zadel enz
als ze het er mee eens is zal ik zeker een mailtje sturen met een foto van de pony

mvg saskia

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 15:57

Geen interhippique zadel kopen maar een vette boomloos :D
Ben blij dat ik voor deze gegaan ben!

Afbeelding

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:40

ziet er stoer uit!
denk ook dat dit iets betere kwaliteit is :))

hippique202

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:57

Tyrcanol schreef:
Geen interhippique zadel kopen maar een vette boomloos :D
Ben blij dat ik voor deze gegaan ben!

Afbeelding

Fijn zadel! Zeker om blij mee te zijn. Daar heb je vast en zeker veel rijplezier van. Nee dit boomloze zadel en de Flexibel setjes zijn eigenlijk niet vergelijkbaar.
Voor shetlanders en pony ruitertjes [ of de ouders] met kleine beurs blijven de Flexibel zadel setjes hartstikke leuke betaalbare setjes. Niets mis mee. Zijn echt leuke sets en de prijs/ kwaliteit verhouding is prima. Ik weet dat ook veel ruitertjes hier erg blij mee zijn. :)

dropfruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:33

Wat een mooi stoer zadeltje heb je gekozen uiteindelijk.
Ik heb zelf geen ervaring met IH,Maar mijn vriendin heeft er 1 die duidelijk scheef is.
De boom ligt scheef op de schoft waardoor je snel de neiging krijg je zadel recht te trekken,
en dan zit je zelf dus ongelooflijk scheef.(heb er weleens mee gereden)
Ik zou dus zelf niet voor een IH zadel gaan.

hippique202

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:32

Bij Interhippique worden de zadels verkocht met garantie. Hoe vervelend ook , het is mogelijk dat iets niet 100% in orde is. Dit kan gebeuren bij alle merken zadels, ook de zadels in de hoge prijsklasse.
Klachten worden altijd serieus genomen. Eventuele klachten horen wij "graag". Tussen aanhalingstekens, want het is natuurlijk erg vervelend voor de klant. En ook voor Interhippique, want wij streven ernaar dat alles 100% oké is. Graag worden wij in de gelegenheid gesteld om een klacht te beoordelen, zodat wij de klacht naar tevredenheid op kunnen lossen. En vanzelfsprekend ook maatregelen kunnen nemen, zodat een vergelijkbare klacht zich niet meer voor kan doen.
Wij verkopen zadels van verschillende merken en leveranciers en blijven heel graag op de hoogte als een zadel niet naar tevredenheid is of er zich een probleem voordoet.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:46

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

hippique202

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:28

Ja, ik vind dit ook echt leuke zadeltjes en het klopt, de zitmaat valt niet echt ruim. De leverancier noemt het een 16 inch, maar het is toch meer 15,5 inch. Daarom komen de zadeltjes eind mei ook binnen in een iets ruimere zitmaat. Zodat de zadels ook voor de wat flinkere kinderbillen geschikt zijn. [ de kleinere zitmaat blijft ook in de collectie]

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:52

Hallo Anja,
Sommige mensen zijn ontevreden met hun Interhippique zadel. Scheve boom, snel slijtage plekken, enz. Hierdoor ben ik ook aan het twijfelen geraakt, en denk dat ik dit zadel niet meer ga kopen. Hoe komt het van deze snelle slijtage plekken en scheve boom. Bij andere mensen hebben hier helemaal geen last van. En valt de slijtage mee.
Groetjes, Janine

hippique202

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:19

Hoi Janine,
Bij de hele goedkope 17 en 18 inch zadels zoals vzh tot ca 175 euro en dressuur van ca 200 euro heb je te maken met snellere verkleuring door inwerking van beugelriemen en laarzen.
Dit kan nog versterkt omdat deze zadels meestal worden gekocht als starters zadel. [ minder stil been] Klanten worden hier eerlijk over voorgelicht. Wel komen deze zadels van uitstekende leveranciers/ groothandels en er zijn er honderden van verkocht in Nederland en omringende landen zonder klachten over ongelijke vulling of problemen met de boom. [ deze zadels worden niet alleen bij Interhippique verkocht, maar bij redelijk veel ruitersport zaken] Alleen bij Interhippique vind je een veel grotere collectie in deze prijsklasse.
Bij de zadels die wat hoger in prijsklasse liggen zoals dressuur vanaf ca 299 kan je niet meer spreken van een snelle verkleuring.
Ik vind wel dat zadels met kleurtjes sneller gevoelig zijn voor verkleuring en je vaker bij moet werken [ ik heb het over leren zadels, niet de kunststof]
Wij zijn in de loop van de tijd met 2 leveranciers gestopt, omdat zich verschillende uiteenlopende klachten voor hebben gedaan. Van singelstoten die niet duurzaam waren tot vulling, die niet naar tevredenheid was. Dat is ontzettend naar en vervelend en mag niet voorkomen, Alles moet gewoon in orde zijn, ook al zijn de zadels niet duur. Deze klanten hebben een nieuw zadel gekregen en voor zover ik weet zijn deze klachten naar tevredenheid opgelost.
Natuurlijk zijn er verschillen tussen een duur merk zadel en een zadel in de lagere prijsklasse.
Iedereen kan gerust langs komen, wij laten alles zien en geven uitleg en voorlichting over de verschillende zadels in de verschillende prijsklassen en wat je ervan mag verwachten. Maar duurder of goedkoop, wij doen echt ons uiterste best om het beste te leveren wat in een bepaalde prijsklasse mogelijk is en daar horen geen zadels bij die niet in orde zijn. Iedereen krijgt ook de tijd om het zadel te passen en te [laten] controleren. Niet tevreden is geld terug. [ ruilen kan natuurlijk ook]
Groetjes Anja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:31

Hallo Anja,
Ik heb het zadeltje voor de shetten wat op de foto staat, niet de donkerbruine maar de lichtbruine. Het is nog steeds als nieuw, dus kwaliteit vind ik echt goed meevallen, alleen zakt het zadel steeds naar 1 kant.

Hoe kan ik zorgen dat het zadel blijft liggen? Ik heb de kussens er onder uit gehaald, toen lag het zadel helemaal niet goed, een bontje en een antislip padje. Zou een straatriem oplossing bieden? Zit een kindje van 8 op

maar ik geloof dt ik een shet heb met smalle rug..wist niet dat dat ook kan, igg is hij niet dik. :D

hippique202

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:02

Hallo,
Dat kan veel oorzaken hebben en is zo jammergenoeg lastig te beantwoorden. Misschien heeft zij een goede instructeur/instructrice die mee kan kijken om de oorzaak te achterhalen en advies kan geven?
Hij/zij kan de pony beoordelen, de combinatie pony, zadel, ruiter ook tijdens het rijden. Als je een beetje in de buurt woont natuurlijk ook welkom om langs te komen met ruitertje en shet. Dan kijken wij even mee.
Een staartriem wordt gebruikt als hulpmiddel maar lost de oorzaak van het probleem niet op. Ik adviseer dan ook om niet zomaar een staartriem te gebruiken. Je moet eerst weten wat de oorzaak is van het scheef glijden.
Jammer dat ik je zo niet gelijk verder kan helpen. Blijf graag op de hoogte en stuur gerust even een mailtje als je meer wilt weten.

groetjes Anja

Browny2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:12

ik heb er eens een dresuurzadel besteld kreeg ik er een met gebroken boom

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:17

Heb gister mijn caramel kleurige ihp hoofdstel uit het stof gehaald, was verbaasd hoe ontzettend zacht het is. Heb het nooit onderhouden verder.
Mijn zadel heeft wel meteen al afgegeven in de regen, dat vond ik niet zo top.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:03

Browny2007 schreef:
ik heb er eens een dresuurzadel besteld kreeg ik er een met gebroken boom

Dat is niet zo geweldig...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:07

@ pentax das vervelendzeg !
mijn zadel doet het prima!
rijd fijn en zit fijn is stevig soepel en mooi !!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:20

Lauren1997 schreef:
Nou, iemand die ik ken had zo'n testzadel genomen, om te kijken of het goed lag e.d. (wat uiteindelijk niet zo was, overigens).
Toen kwam er een zadelmaker om te kijken en die zei dat het zadel niet gescihkt was voor lange afstandsritten (natuurlijk 1xtje, okee, maar regelmatig echt lange ritten), i.v.m. drukverdeling. Opzich is het natuurlijk best goed, maar ik denk toch niet te vergelijken met een boomzadel..

Maar heb er zelf geen ervaring mee! Heb het alleen gehoord.

Mag ik vragen wanneer dit was? Ging het om een Barefoot zadel met VPS? :)

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:16

Ik heb ook veel slechte dingen gehoord over Interhippique. Vooral dat veel zadels scheef zijn, slechte kwaliteit enz.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:18

ja daar heb je het weer gehoord ;)
ik heb er alleen maar goede ervaringen mee :
alleen duurt het soms errug lang voordat je reactie krijgt op de email helaas :(

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:24

Ponylies, meerdere mensen in het topic hebben dit ook zelf meegemaakt. Ik heb er dan ook geen ervaring mee. Maar ik denk ook dat die mensen het niet voor niets zeggen, geloof daarom hun ook. :D

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:25

ponylies schreef:
ja daar heb je het weer gehoord ;)
ik heb er alleen maar goede ervaringen mee :
alleen duurt het soms errug lang voordat je reactie krijgt op de email helaas :(

Maar ik neem aan dat die mensen dat niet verzinnen. Ik zou dan liever voor een goed tweedehands A-merk zadel gaan.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:27

xSimonee schreef:
Ik zou dan liever voor een goed tweedehands A-merk zadel gaan.

Ben ik met je eens. Denk dat ik dat ga doen...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:36

ja daar heb je gelijk in ja :)
snap het alleen niet :')
ik heb een super fijn zadel die echt heerlijk zacht is goed leer mooie pasvorm hoe kan het dan dan andere mensen slechte zadels ontvangen ??
dat vind ik zo raar :o

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:38

Ja klopt dat is wel raar ja.
Nou ja misschien heb jij erg geluk.
Of die anderen hebben heel erg pech...