voor trekker zadel kennissen. ligt ie goed zo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: voor trekker zadel kennissen. ligt ie goed zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:30

Ik heb gewoon een zwarte, vind dat toch het mooist denk ik. :=

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:32

ik heb even geen andere optie dan dit zadel
en ben straks goed afgevallen dus is ook beter voor mijn rug(minder belastend)
dus ga het gewoon proberen
de lange buitenritten zijn toch nog niet van toepassing want is ze nog veel te jong voor
we zien wel.
ga de beugels in ieder geval onderlangs doen .

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:34

calimerootje schreef:
Ik heb zwart met cognac maar hij is overwegend zwart :+

Haha ik zie in je profiel dat je ook een barefoot en een ghost hebt gehad, die het ik ook allebei gehad :D

Klopt. Al hou ik mijn ghost wel. Die past gewoon super op Rigtje, maar het zadel zit niet altijd even stevig. :+

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:36

Ik heb een Ghost ook nog overwogen, maar dat lijkt me helemaal niet stevig zitten inderdaad. Wat voor beugelriemen gebruiken jullie eigenlijk? Dubbele of enkele riemen?

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:38

Ik heb bates webbers besteld. :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:38

Ik wil ook webbers inderdaad, als die geldboom eens wil gaan groeien tenminste. :=

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:41

http://buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina9_IMG_OBJ58.jpg Als het gelukt is heb ik deze

ik heb enkele beugel riemen van wintec volgens mij. Zijn wel veels te lang ik heb er twee slagen in en ik rij trouwens wel met kwick out beugels of hoe je dat ook maar schrijft.

Ik vond mijn ghost wel lekker rijden maar mijn mafkees wist heel goed dat ik niet zoveel grip had met dat zadel en tja dan moet je een fjord hebben :D

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:45

ik heb de kieffer gladiator beugelriemen
had voorheen die t beugelriemen vondt het waardeloose dingen
scheuren helemaal uit die spleetjes.

met reflex hi tech stijgbeugels van buitenzinnig

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:51

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:53

oeh mooi ik had ook wel graag een hele bruine gewild maar die had ze toen nog niet en ik had geen geduld O:)

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:54

Zoals je leest is die ook alweer uitverkocht. :+ Was nog net optijd. *\o/*

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:55

Ik heb een Trekker pro adjust, ben er enorm blij mee en mijn paard loopt er ook super mee.

Boomloosjes als barefoot zaten bij paardlief binnen no time op z'n nek. Over schrikreacties zal ik het maar niet hebben. 't Is best afwisselend om de buik van je paard eens te kunnen zien, maar niet echt voor herhaling vatbaar :+
De Trekker ligt daarentegen als een huis, ik stap meestal op via een krukje maar als het nodig is kan ik ook zonder problemen normaal op en af stappen.

Vind het qua zit echt heerlijk, kan er rustig vier uur in zitten zonder ergens last te hebben. Het heeft de stevigheid van een boomzadel, maar de flexibiliteit van een boomloosje.

De endurance fenders van barefoot passen trouwens ook heel goed aan de Trekker (en staan superstoer). Voor mij een geweldige uitvinding, fenders zijn zo fijn! :D

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:49

Ben ik nou de enige die problemen heeft met het aanmeten van een zadel voor een Tinker van 2 jaar en 9 maanden?
Ik begrijp het gewoon niet goed, wat moet je met een perfect passend zadel als je nog niet gaat rijden (want daar is ze nog veel te jong voor). Waaarom niet eerst wat aan het zadel wennen op haar moeder (dit zadel is qua zit niet voor iedereen weg gelegd al helemaal als je rugklachtend hebt lijkt het me geen verkeerde set om eerst te testen) en je eigen Tinker rustig uit laten groeien (nou ja dat duurt nog wel erg lang maar in ieder geval iets langer dan dit) en dan het zadel aan laten passen door Callista? Je paard is nu nog behoorlijk overbouwd, als je nu al bezig gaat met rijden, ook al is het maar af en toe kun je haar groei belemeren en kan ze zo overbouwd blijven, als je haar nog even de tijd geeft trekt ze misschien nog mooi bij. http://www.freewebs.com/leesvoer/leeftijdinrijden.htm

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 14:02

het zadel wordt zo dusdanig kwa kussens goed gelegd en bredte schof op dit moment
wil namelijk ook een goed zadel om leren aan te singelen en wandelen en langzamerhand werken aan lange lijnen (aan halster)want dat kan prima met een bijna 3 jarig paardje
de moeder is niet meer van mij en staat 200 km van me vandaan
en ga in april een ritje op haar maken omdat ik daarheen ga
ik zal er niet eerder opstappen rond eind sep okt dit jaar(maar hangt van zoë zelf af) en voor die tijd komt calista nog een keer.
waarom calista ? omdat buitenzinnig ook wel wil komen maar is zo ver weg en calista woont dichter bij me dus buitenzinnig gaf de tip want calista kan het ook prima
heb met calista ook overlegd en vindt het raadzaam nu voor grondwerk en wandelen het zadel goed pasbaar te maken.
om het zadel te testen ja had een goed iets geweest maar moet er wel iemand zijn die dat wil.
en buitenzinnig bood het wel aan bij haar paardje maar is dit 3 uren rijden voor me
heb de gok genomen en zie wel op het het juiste zadel is voor mij
maar kan eerst vooruit en zien we later wel verder.anders komt er gewoon een ander zadel geen probleem

de tijd geef ik haar zeker wel
het zadel ligt naar mijn mening nog niet optimaal en zo wil ik niet met haar wandelen, werken op de grond met lange lijnen met zadel op dus daarom geef ik liever 1 keer vaker geld uit om het pasbaar te maken dan dat ze daar nare ervaringen aan overhoud.

Swift schreef:
Ben ik nou de enige die problemen heeft met het aanmeten van een zadel voor een Tinker van 2 jaar en 9 maanden?
Ik begrijp het gewoon niet goed, wat moet je met een perfect passend zadel als je nog niet gaat rijden (want daar is ze nog veel te jong voor). Waaarom niet eerst wat aan het zadel wennen op haar moeder (dit zadel is qua zit niet voor iedereen weg gelegd al helemaal als je rugklachtend hebt lijkt het me geen verkeerde set om eerst te testen) en je eigen Tinker rustig uit laten groeien (nou ja dat duurt nog wel erg lang maar in ieder geval iets langer dan dit) en dan het zadel aan laten passen door Callista? Je paard is nu nog behoorlijk overbouwd, als je nu al bezig gaat met rijden, ook al is het maar af en toe kun je haar groei belemeren en kan ze zo overbouwd blijven, als je haar nog even de tijd geeft trekt ze misschien nog mooi bij. http://www.freewebs.com/leesvoer/leeftijdinrijden.htm
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 04-03-11 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:18

Ik zie het probleem niet hoor. :n Ook voor het oefenen op de grond moet het zadel ook gewoon fijn liggen. :j

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 14:27

daaom joliene snap het probleem ook niet
zijn vele mensen die beleren aan paardje met een goedkoop zadel zonder een goede zadel passer er naar te laten kijken(wat maakt het uit als je toch nog niet rijd, dan heeft dus alleen het paard er last van een slecht zittend zadel en niet jij) en beleren een paardje het liefst in een paar weken.
ik dus niet wil voor mijn meisie ook voor de beginselen een goed passend zadel.en volledig beleren trek ik een jaar voor uit . heb absoluut geen haast

nou zal even nar zoë toe is zo mooi weer!
even lekker tutten en stukje wandelen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:59

Het is juist ook belangeijk een goed passend zadel te hebben voor dit soort dingen ;) zo krijgt ze er geen hekel aan.

Welv ind ik het dit jaar echt nog te vroeg om erop te gaan, te zien hoe ze er nu uitziet zou ik haar nog zeker een jaar ónbelast laten' tinkers zijn ook mega laatbloeiers.
Maar het is jou paardje dus ieder zijn ding, en ten tweede, daar gaat het topic helemaal niet over ;)

Laat je wel foto's zien als Callista isbgeweest?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:33

Ik zeg ook nergens dat een zadel voor dit soort werk niet goed moet liggen hoor. Ik heb voor mijn Haflinger ook meteen een goed passend zadel gekocht toen ik ging beginnen met beleren (toen hij 4 was).
Ik heb al eerder aangegeven dat het (volgens de site van buitenzinnig) lastig te beoordelen is hoe een Trekker ligt zonder de ruiter erop. Toen Callista bij mij is geweest om zadels te passen bestede ze (naast het opmeten) vooral veel tijd aan het kijken hoe het zadel lag toen ik aan het rijden was. Maar goed dat zal ook wel in alle gevallen anders zijn. Ze zal je vast goed kunnen helpen om het zadel passend te krijgen.

En ik weet dat het topic niet gaat over de leeftijd van het beleren maar als ik zo'n jong ogend en jong gebouwd paard zie gaat dat me gewoon aan het hart en wil ik graag informeren, niet iedereen is namelijk op de hoogte van de schade die je kan veroorzaken door een paard te vroeg te belasten.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 17:42

ze is nog jong inderdaad maar zoë staat bekent om schatting klein pennyponytje
en zal ze altijd wel blijven
mijn mening is dat ze niet veel groeit ( ze is over 1 jaar ongeveer 3 cm gegroeit wat is erg weinig vindt maar de breedte is erg veranderd en dat is voor mij een teken dat ze wel wat aankan rond juni.

en dan langzamerhand werkend naar de winter eens opzitten stappen en draven. dan komt ze de winter weer op rust en pak ik haar 2012 na de winter weer op.
vindt het altijd goed om een jong paard iets te leren en dan vervolgens met rust te laten zodat ze het goed kunnen verwerken. vergeten doen ze namelijk nooit.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 21:13

morgen wordt zoe haar zadel goed op haar rug gemaakt
laat jullie begin middag fotos zien ;)

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:09

Super spannend. Succes! :D

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 12:38

nou ben terug en geen fotos want zadel gaat niet passen.......
het zadel gaat terug en gaan de trekker dressuur proberen
zoe blijkt een erg moeilijke rug te hebben en erg kort.
ben er misselijk van want dacht echt dit zadel kan gewoon passend gemaakt worden maar helaas niet op Zoë..........snik snik

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:39

Jeetje wat balen..
Is het zadel toch te lang?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 12:53

nee de lengte kan net
maar het hele model past haar niet.
buitenzinnig is lief en zoekt het helemaal uit om passend zadel voor zoe te krijgen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:56

@Dribbel, dat is bij Wodan ook het probleem geweest, het hele model was neit goed voor hem ;)