Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Was nog net optijd.
Swift schreef:Ben ik nou de enige die problemen heeft met het aanmeten van een zadel voor een Tinker van 2 jaar en 9 maanden?
Ik begrijp het gewoon niet goed, wat moet je met een perfect passend zadel als je nog niet gaat rijden (want daar is ze nog veel te jong voor). Waaarom niet eerst wat aan het zadel wennen op haar moeder (dit zadel is qua zit niet voor iedereen weg gelegd al helemaal als je rugklachtend hebt lijkt het me geen verkeerde set om eerst te testen) en je eigen Tinker rustig uit laten groeien (nou ja dat duurt nog wel erg lang maar in ieder geval iets langer dan dit) en dan het zadel aan laten passen door Callista? Je paard is nu nog behoorlijk overbouwd, als je nu al bezig gaat met rijden, ook al is het maar af en toe kun je haar groei belemeren en kan ze zo overbouwd blijven, als je haar nog even de tijd geeft trekt ze misschien nog mooi bij. http://www.freewebs.com/leesvoer/leeftijdinrijden.htm

Ook voor het oefenen op de grond moet het zadel ook gewoon fijn liggen.
zo krijgt ze er geen hekel aan.