Op maat gemaakt zadel ligt ronduit slecht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:30

Het paard heeft wat mij betreft altijd gelijk. Wat heel goed mogelijk is bij jou paard dat hij op bepaalde stukken van zijn rug gevoeligere is dan op andere stukken en dat die fryso ondanks dat het meetpad aangeeft dat dit zadel minder druk zou geven, gewoon niet lekker ligt volgens je paard. Daarom is verschillende zadelmerken passen en jezelf niet vastpinnen op een merk zo belangrijk en natuurlijk het luisteren naar je paard.

Ik zal je nog gekker vertellen. Mijn merrie werd boos bij het gebruik van een super zachte fijn singel bij haar eigen op maat gemaakt zadel (dat al vanaf het begin dat ik het had achterover lag) en bij een ander merk zadel was er niets aan de hand.
Dit maat zadel is daarna verbreed en toen ging ze miepen om dat het zadel door de juiste boommaat nu tegen haar ene schouder aan ging botsen en naar de ander kant werd gedrukt. Terwijl toen het te klein was en scheef lag in de vulling er niets aan de hand was. Over kieskeurig gesproken. :roll:
Laatst bijgewerkt door Schangah op 23-02-11 11:38, in het totaal 2 keer bewerkt

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:35

Ben ik met je eens randie, behalve dat er paarden zijn die de pijn van een te krappe boom of belasting van de lendewervels vertalen in stug doorlopen (weglopen van de pijn?) en met een passende boom dus veranderen in een sloom beest.
Dus, wat zou je nou als criteria kunnen nemen als het paard zus of zo reageert dan ligt het goed?
Zelf vind ik het altijd prettig als een paard zijn hals wil strekken, maar daar zit ook een stukje opleiding aan vooraf. En kan die opleiding niet veroorzaken dat het paard toch doet wat je wil omdat ie dat zo geleerd heeft? Vind het erg lastig.

sacal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:40

Het vervelende is gewoon wanneer een zadelmaker stug vol houd dat een zadel goed ligt en maar blijft zeggen dat het probleem door iets anders komt. Maar het probleem zeer zeker niet bij het zadel is. Bij mij werd er gezegd dat het door de zadelsteun kwam en omdat ik niet had gereden. Als ik wel had gereden was dat waarschijnlijk het probleem geweest. Nu werd er gezegd dat als het zadel nu niet goed zou liggen het gewoon aan het paard zou liggen en dat we daar maar eens naar moesten kijken.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 12:01

Hoi Allemaal,
even een update:

Het hem inmiddels per aangetekende brief in gebreke gesteld. Tevens komt 8 maart iemand die een second opinion komt doen en laten wij nog een drukmeting doen. We hebben de zadelmaker nog een keer aan de telefoon gehad, de onbeschoftheid droop eraf. Hij had het druk en geen tijd voor dit soort onbelangrijke dingen. Hij verdiende hier toch niets aan |o. Dat wij die second opinion wilde laten doen was volgens hem prima maar hij ging die kosten echt niet betalen want hij heeft een kwalitatief goed zadel geleverd bla bla bla. Weer uitgelegd dat er met de kwaliteit van het zadel niets mis is maar dat het simpelweg niet goed op mijn paard ligt. Als de 2e zadelmaker is geweest wil hij zijn bevindingen ontvangen en gaat hij het vervolgens zo herstellen als in dat rapport weergegeven. Ergens best vreemd vind ik want het wordt hem dan als het ware voorgekouwd in dit allemaal zonder betaling van zijn kant! Jullie zullen begrijpen dat ik hier niet akkoord mee ga. Ik weet dat ik hem nog een kans moet geven om het te herstellen maar die second opinion gaat hij hoe dan ook betalen.

Oh ja, en dat ik zijn naam niet noem in dit topic is niet om het extra spannend te maken maar omdat ik anders bang ben dat het smaad is. Ik adviseer mensen tenslotte niet naar hem toe te gaan!

deniece

Re: Op maat gemaakt zadel ligt ronduit slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:09

Ben benieuwd wat je second opinion zegt, hij weet er ook van af denk ik dat je dit zadel net nieuw hebt laten aanmeten en het van geen kant ligt? Heel veel succes en hou ons op de hoogte! Hoop dat je eindelijik een goed passend zadel krijgt wat je geld waard is..

Misschien een idee om te vertellen uit welke provincie de zadelmaker komt zodat meer dan de helft van de bokkers zich waarschijnlijk geen zorgen hoeven te maken dat het hun zadelmaker is?

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 12:39

deniece schreef:
Ben benieuwd wat je second opinion zegt, hij weet er ook van af denk ik dat je dit zadel net nieuw hebt laten aanmeten en het van geen kant ligt? Heel veel succes en hou ons op de hoogte! Hoop dat je eindelijik een goed passend zadel krijgt wat je geld waard is..

Misschien een idee om te vertellen uit welke provincie de zadelmaker komt zodat meer dan de helft van de bokkers zich waarschijnlijk geen zorgen hoeven te maken dat het hun zadelmaker is?

ja dat weet hij inderdaad. De zadelmaker komt uit Gelderland!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:39

Schangah schreef:
nadita schreef:
@ TS : ik heb een vergelijkbare ervaring gehad. Duur zadel op maat laten maken. Bij het afleveren viel me al op dat het imo niet goed lag. Ach, dat moest nog zakken volgens medewerkster van zadelmakerij.

Dus ik ben er mee gaan rijden. Na een aantal weken had mijn paard echter zo'n last van zijn rug dat ik er niet meer mee kon rijden. DA erbij geweest: zeer gevoelige rugspieren en lendenen. Het zadel zakte nl helemaal naar achteren en duwde dan op zijn lendenen.

Opnieuw zadelmakerij gebeld en geëist dat ditmaal de 'baas' zelf zou komen kijken. Die gaf toen onmiddellijk ronduit toe dat het zadel wat voor mijn paard gemaakt was, absoluut niet paste. Dat zadel hebben ze terug genomen en een heel nieuw zadel gemaakt voor mijn paard.

Dit nieuwe zadel heeft inmiddels op veel paarden gelegen en moest op een gegeven moment verbreed worden voor mijn nieuwe paard. Daarna is de ellende met desbetreffende zadelmakerij opnieuw begonnen. Na het verbreden van de boom lag het zadel niet meer goed. 3x weer iemand erbij van de zadelmakerij, honderden euro's lichter en een zadel wat gewoon niet goed lag.

Uit wanhoop een andere zadelmaker gebeld, waar goede dingen over te horen waren. Die heeft het hele zadel uit elkaar gehaald en de kussens opnieuw gevuld. Eindelijk lag het weer goed.
Belachelijk dat zichzelf respecterende zadelmakerijen zulke prutsers in dienst hebben.
Wel een klacht bij hen neertgelegd, maar daar hoor je natuurlijk nooit meer wat van.

Nee, zadelmakerij **** heeft voor mij voorgoed afgedaan. Het is dat ik dit zadel nu eenmaal heb en het nu (weer) goed ligt op mijn paard, maar ik heb spijt als haren op mijn hoofd.

Dat is vaak het probleem bij het verbreden van de boom. De kussens moet dan altijd worden aangepast. omdat door het verbreden de rest van de boom ook in een andere stand komt te staan. Dit wordt heel vaak dus niet gedaan.

Misschien handig bij de eigen verhalen gewoon de naam te noemen ipv geheimzinnig te doen.
Ervaringen uit eigen hand is gewoon toegestaan zo ver ik weet. En je kunt andere mensen die eventueel zadel bij de betreffende maker willen bestellen in iedergeval bewust maken voorzichtig te zijn.

Ja dat is ook zo. Alleen vond hij het niet nodig om de kussens aan te passen :? Echt weird. Het zadel lag echt scheef, ene kussen raakte de rug helemaal niet. En de medewerker van de zadelmakerij vond dat het goed lag.
En het is niet om geheimzinnig te doen....
Maar het is inderdaad mijn (slechte) ervaring. In mijn geval ging het om Hulsebos, maar dat zullen meerderen van jullie mss al wel geraden hebben....

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:50

Ik heb ook zo'n ervaring, en ik ga er niet geheimzinnig over doen. Bij mij ging het om een zadel van 2500 euro, dat ook nog eens twee keer zo lange levertijd bleek te hebben dan oorspronkelijk gezegd. Het zadel bleek achteraf (twee onafhankelijke zadelmakers hebben dit bevestigd) een VEEL te brede boom te hebben voor het paard en de vorm van de boom paste totaal niet bij het beestje. Ook was het zadel (ondanks dat hij mij ook opgemeten had) veel te breed voor mij zodat ik last kreeg van mijn bekken. De enige die het zadel past op dit moment is een super brede IJslander, nog geen KWPNer tegengekomen die die brede boom gaat passen. Mijn merrie was overigens vrij smal en had geen atrofie ergens, rug was in goede staat voordat hij kwam.
Het ging om een Jeremy Rudge zadel van Horses & More.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:04

Venetia schreef:
Ik heb ook zo'n ervaring, en ik ga er niet geheimzinnig over doen. Bij mij ging het om een zadel van 2500 euro, dat ook nog eens twee keer zo lange levertijd bleek te hebben dan oorspronkelijk gezegd. Het zadel bleek achteraf (twee onafhankelijke zadelmakers hebben dit bevestigd) een VEEL te brede boom te hebben voor het paard en de vorm van de boom paste totaal niet bij het beestje. Ook was het zadel (ondanks dat hij mij ook opgemeten had) veel te breed voor mij zodat ik last kreeg van mijn bekken. De enige die het zadel past op dit moment is een super brede IJslander, nog geen KWPNer tegengekomen die die brede boom gaat passen. Mijn merrie was overigens vrij smal en had geen atrofie ergens, rug was in goede staat voordat hij kwam.
Het ging om een Jeremy Rudge zadel van Horses & More.

JAAAAAA die van mij ook (bij mij was de boom te smal), hij is overigens failliet en zijn opvolgster (die toen al met hem samenwerkte) gaf ook geen thuis. Heeft nog wel de boom verbreed maar het zadel ging toen helemaal slecht liggen. Uiteindelijk kon ik het zadel nog inruilen voor een WOW, heeft me in 1 jaar tijd 1250 euro gekost!!!!!!!

overigens heet mijn paard Venezia, toeval??????

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:07

wittepit schreef:
Utrolig schreef:
Ik kan de anatomic aanraden. Deze wordt ook op maat gemaakt!

Yeah right... :roll: daar gaat dit topic nou net over. Op maat gemaakt is in de meeste gevallen flauwekul. Goeie zadels genoeg, maar goeie zadelpassers... daar zit het probleem.

Precies.
Je kan (bijna) alle zadels passend maken op elk paard, maar dan moet het wel door een vakkundig iemand gebeuren, die weet wat hij doet.

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:20

TS ik hoop dat je er nog uit gaat komen met zadelmaker (ben bang van niet).
Ik heb twee fjorden met moeilijke ruggen, gelukkig paste euroriding perfect geen gedoe met opmaat maken ed.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:09

pff wat lijkt dit op ons verhaal... toen meneer het kwam aanpassen lag het prima, niet goed maar dat was volgens hem niet mogelijk omdat ponylief een moeilijke rug heeft. afijn na een paar weekjes werd de pony nijdig met opzadelen. dus zaldelmaker (zadelprutser is een betere term) weer laten komen, want het zadel wipte en schoof. kwam meneer tot de conclusie dat het aan de singel lag. goedgelovig als we zijn hebben we een singel van hem er bij gekocht die weer op maat gemaakt moest worden. (ding koste 150 euro!) pony kreeg open wonden van de singel!! maargoed kan gebeuren, weer met oude singel gaan rijden. beste meneer is nog eens geweest omdat we nog steeds niet tevreden waren. maar het zadel ligt perfect volgens hem... ik weet echt niet wat ik nu moet doen. ik wil graag dat hij de kussen weer recht maakt zodat ik hem kan verkopen en weer een ander zadel terug kan kopen. maar ik heb geen idee wel zadel/zadelmaker ik nog kan vertrouwen. ik heb dus ook een zadel van over de 2000 euro wat niet past... beste meneer is trouwens van hulsebos :(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:51

Zal er mogelijk overheen gelezen hebben, maar heb je al een sec.opinion?

Frasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:35

ONGELOOFLIJK!!!!

Bijna 8 pagina's van ramptoeristen die allemaal dolgraag de naam van de zadelmaker willen weten!!
Terwijl, als je slim terug zoekt in haar berichten, zo erachter kan komen wie het is.. stelletje schapen...

Viootjuh schreef:
Hij heeft trouwens niets gezegd over ongelijke bespiering. Kan ook bijna niet, ik rij altijd op de linker- en rechterhand.

Deze text gaf bij mij genoeg doorslag om te weten dat de TS totaal niets van paarden begrepen heeft, en dus niet kan constateren of een zadel wel of niet past..
Scheefbespierde paarden worden niet recht getraind door op beide handen te rijden, bijna elk paard is scheef, dit begint al bij de geboorte, en de manier van houden daarna. Hierin is, in NL een factor, de mens, die de keuzes maakt.

Jammer dat 8 pagina's lang de TS met alle liefde in de slachtofferol wordt gezet, mensen reaguurders, vergeet 1 ding niet; er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal, dat geldt ook voor degene die hier het zadel heeft aangemeten..
Helaas reageren deze bedrijven hier niet meer, aangezien er in een keer 300 bloedhonden op hun nek krijgen, jammer, want daar zit wel de kennis.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 23:43

Frasier: als je goed terugleest zie je dat iemand vraagt of ik enkel op de rechter-/of linkerhand rij. Daar geeft ik antwoord op. Ik weet zelf ook wel dat je een paard niet zo recht kan rijden en dat bijna ieder paard wel wat scheef is.

Ik kan inderdaad over het algemeen zelf niet zien of een zadel goed past, ik ben tenslotte ook geen zadelmaker. Maar bij dit zadel kon iedere leek zien dat het niet paste en dit was duidelijk aan de reactie van mijn paard te zien. De meeste zadelmakers zullen vast veel kennis hebben maar daar is deze man er helaas niet een van.

Aan je reactie te zien luister je ook niet naar beide kanten. Mijn kant van het verhaal is, zoals uit jouw reactie blijkt, sowieso onzin, terwijl je de hele situatie niet kent.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:54

Frasier schreef:
ONGELOOFLIJK!!!!

Bijna 8 pagina's van ramptoeristen die allemaal dolgraag de naam van de zadelmaker willen weten!!
Terwijl, als je slim terug zoekt in haar berichten, zo erachter kan komen wie het is.. stelletje schapen...

Viootjuh schreef:
Hij heeft trouwens niets gezegd over ongelijke bespiering. Kan ook bijna niet, ik rij altijd op de linker- en rechterhand.

Deze text gaf bij mij genoeg doorslag om te weten dat de TS totaal niets van paarden begrepen heeft, en dus niet kan constateren of een zadel wel of niet past..
Scheefbespierde paarden worden niet recht getraind door op beide handen te rijden, bijna elk paard is scheef, dit begint al bij de geboorte, en de manier van houden daarna. Hierin is, in NL een factor, de mens, die de keuzes maakt.

Jammer dat 8 pagina's lang de TS met alle liefde in de slachtofferol wordt gezet, mensen reaguurders, vergeet 1 ding niet; er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal, dat geldt ook voor degene die hier het zadel heeft aangemeten..
Helaas reageren deze bedrijven hier niet meer, aangezien er in een keer 300 bloedhonden op hun nek krijgen, jammer, want daar zit wel de kennis.

Dus uit dit topic kan je opmaken dat TS totaal geen kaas van paarden heeft gegeten?
Beetje kortzichtig vind je niet? Heb je een slechte dag gehad of ben je van de tegenpartij??

ik vind het kwalijk dat je tegenwoordig amper een zadelmaker langs kan laten komen.
ik heb ook ee zadel gekocht en deze lag na 4 maanden ook al niet lekker.
de mijne verandert weliswaar vaak van breedte en bespiering, maar ze doen net alsof het allemaal niks kost. ik hoef de naam niet te weten :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:58

Ik lees dit topic mee vanaf de eerste post en ben het ergens wel met Frasier eens dat er veel ramptoeristen op internet zitten . Hoe Frasier ermee omgaat vind ik echter niet goed.. maar als Frasier niet weet dat TS geen kaas van paarden heeft gegeten hoe kunnen al deze andere mensen dan zeker weten dat deze zadelmaker geen zadels kan beoordelen.

Ik ben echter wel benieuwd TS: heb je nu al een second opinion gehad?

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:15

Kijk, dat zadelmakers en passers ook te maken hebben met mensen die de schuld geven aan een zadel, terwijl het aan een veranderend paard ligt, en dat dit ligt aan het paard na soms een korte tijd trainen (soms maar bv 2 maanden) kan ik me in vinden.

Maar als je leest, is dit vrijwel vanaf het begin. En wordt geprobeert met de zadelmaker eruit te komen, wat deze na 1 maal weigert. Zondere verdere genoemde onderbouwing. En dan laat deze zadelmaker een profesionele kans liggen.

Ik heb nu een zadelmaker gehad, die mij afraadt, een nieuw/ander zadel te kopen. In mijn geval is het een onbeleerd paard, die met een zo goed mogelijk liggend zadel beleerd gaat worden. Ik mag het van hem, tenzij ik eerder niet kloppende zaken zie, tot een half jaar doen met dit zadel. Daarna wil hij weer komen, om te kijken hoe het paard zich ontwikkeld. Pas dan kan hij kijken welk zadel geschikt is voor het paard. Op dat moment wel te verstaan. Dit is dan wel een zadelMAKER. Niet verbonden aan een merk, wel werkende met alle zadels en hun voors en tegens, die in de markt zijn.Ook in staat 1 te bouwen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 14:19

Viootjuh schreef:
Frasier: als je goed terugleest zie je dat iemand vraagt of ik enkel op de rechter-/of linkerhand rij. Daar geeft ik antwoord op. Ik weet zelf ook wel dat je een paard niet zo recht kan rijden en dat bijna ieder paard wel wat scheef is.

Ik kan inderdaad over het algemeen zelf niet zien of een zadel goed past, ik ben tenslotte ook geen zadelmaker. Maar bij dit zadel kon iedere leek zien dat het niet paste en dit was duidelijk aan de reactie van mijn paard te zien. De meeste zadelmakers zullen vast veel kennis hebben maar daar is deze man er helaas niet een van.

Aan je reactie te zien luister je ook niet naar beide kanten. Mijn kant van het verhaal is, zoals uit jouw reactie blijkt, sowieso onzin, terwijl je de hele situatie niet kent.

Het paard heeft wat mij betreft altijd gelijk. Als je paard zoals je aangeeft niet eens is met het zadel dat erop ligt terwijl hij onder het andere zadel wel normaal loopt is dat genoeg bewijs dat het zadel niet lekker ligt voor mij.

En als je de berichten van Frasier terug leest weet je ook dat deze wijze van reageren bij ieder onderwerp over zadels gebeurd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:47

Ben nog steeds benieuwd naar de sec. opinion eigenlijk.
Ben zelf momenteel ook aan het tobben na de aanschaf van een nieuw zadel.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 13:37

Hoi,

Sorry dat ik de afgelopen tijd niet zo snel heb gereageerd. Ik heb echt heel veel dingen aan mijn hoofd gehad en het zadel staat daardoor niet meer bovenaan het lijst. Ik heb onder andere mijn paard verkocht (zie [VVDD] Morgen is ze er niet meer inderdaad het paard waarop het zadel was aangepast). Derhalve kon de second opinion niet meer doorgaan. Heel zonde maar het liep nu eenmaal zo. Ik laat het er nu dus maar bij en heb het maar van me af gezet. Ik zit nu te twijfelen of ik het zadel hou en op mijn nieuwe paard zal laten aanpassen of dat ik het gewoon maar verkoop. Ik ben in ieder geval blij dat ik veel mensen heb kunnen waarschuwen zodat ze niet hetzelde probleem als mij krijgen. Ik wil jullie allemaal bedanken voor het begrip, steun en goede tips!

Oh ja nog een goede tip voor degene die hetzelfde probleem hebben: laat een drukmeting doen

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:04

Frasier schreef:
ONGELOOFLIJK!!!!

Viootjuh schreef:

Niet dat ik het geheel met deze tekst eens ben, maar zeker wel met de laatste alinea.
Natuurlijk: als TS haar verhaal geheel klopt is het ontzettend vervelend voor haar op zijn zachtst gezegd. Maar aan ieder verhaal zitten 2 kanten. Ik vind het zo ontzettend jammer dat er diverse bokkers zijn die dit verhaal lezen en de zadelmaker direct bestempelen als "prutser", als iemand die geen verstand van zaken heeft en alleen maar op geld uit is. Alleen maar door 1 verhaal op bokt zonder het verhaal van de zadelmaker of andere ervaringen te lezen.

Ik persoonlijk kan deze zadelmaker wel zoenen. Dankzij hem heb ik mijn pony weer terug. Ik heb destijds een Hulsebos zadel op mijn pony pas laten maken bij Hulsebos. Volgens Hulsebos lag het perfect. Ik zelf heb altijd mijn twijfels gehad, maar dacht: als Hulsebos zegt dat het goed ligt zal het zo zijn. Ik reed er dus mee door totdat mijn pony begon te bokken. En niet zo'n beetje ook, het zag er uit als rodeo. Ik heb er toen een osteopaat bijgehaald en de zadelmaker uit dit topic. Conclusie: mijn pony had diverse blokkades precies op de plek waar het zadel lag. Het zadel pastte dus duidelijk niet goed, zoals ik al vermoedde. De zadelmaker heeft diverse pogingen gedaan om mijn zadel precies pas te krijgen op mijn pony (dat het in eerste instantie niet goed lag zag hij direct), om mij de kosten van een nieuw zadel te besparen. Maar vanwege een lastige bouw van mijn pony (hele smalle schouders onder andere) lukte dit niet en heb ik besloten bij deze zadelmaker een zadel op maat te laten maken.

Inmiddels heb ik het zadel en het zit als gegoten. Wat een verschil met het zadel dat ik had! En mijn pony? Die heeft geen bokje meer gegeven sinds het nieuwe zadel er is. Hij loopt weer met zijn staartje omhoog in plaats van tegen zijn billen. Hij poept niet meer met opzadelen. Hij is weer lekker voorwaarts en heeft de oortjes weer naar voren.

Alle kosten aan mijn vorige zadel heb ik niet hoeven te betalen, evenals de 2x dat hij langsgekomen is om te proberen dat zadel pas te krijgen.
Ik heb nog een paard met een Hulsebos zadel. Dat paard staat sinds kort in training waardoor zijn bespiering zeer snel verandert en mijn zadel iedere 6 weken ongeveer wel iets aangepast moet worden. Inmiddels is het zadel al 3x aangepast, waarvan ik maar 1x hoefde te betalen. Vermoed ik dat mijn zadel niet meer perfect ligt? Dan staat hij binnen 2 dagen op de stoep. Ik vind het superservice.

Vind ik Hulsebos nu een prutser? Nee. Ik heb een ander Hulsebos zadel voor mijn paard dat als gegoten ligt op mijn paard.
Zeg ik dat TS niet de waarheid spreekt? Nee. Maar wat ik wel weet is dat er aan ieder verhaal 2 kanten zitten en de zadelmaker hier de kans niet krijgt om zijn kant te laten horen.
Zoals gezegd: wat mij het meeste stoort is dat de beste man hier meteen "prutser" genoemd wordt, allemaal door 1 verhaal door 1 persoon op een forum.
Voor alle duidelijkheid: ik heb verder niets te maken met deze zadelmakerij. Maar ik ben zeker een zeer tevreden klant, evenals de andere pensionklanten bij mij op stal.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:30

op basis van dit verhaal EN natuurlijk mijn eigen ervaring. Heb ik besloten niet meer met ze in zee te gaan.
Jouwn verhaal bevestigd toch het een en ander.
Nutteloos bericht van deze zijde, maar wellicht dat het iets verlicht?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:33

Inmiddels heb ik 'mijn' zadelmaker gesproken (niet de persoon uit dit topic) een zadel besteld en in afwachting op mijn bruine Massimo vol spanning. Nog 3 weken wachten.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 15:56

Moderatoropmerking:
Reacties met vragen om een pb met de naam van de betreffende zadelmaker zijn/worden verwijderd. Als je hier in dit topic zo'n reactie kunt plaatsen is het, lijkt mij, ook heel goed mogelijk dat je de TS zélf even een pb stuurt met de vraag en zo dit topic schoon houd?