Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
CleovG schreef:Hoe kan een stuk hardplastic met een neoprene binnenkant dat bij elkaar gehouden wordt door een stukje elastiek de pezen verzwakken? Iets dan geen steun geeft kan toch ook de peesfunctie niet overnemen?
. Toch fijner dat een kap een klap krijgt dan rechtstreeks het been. Daar wordt je paard zijn pees en been echt niet sterker van hoor
.
.
. Ook vind ik het wel belangrijk om de peeskappen niet de hele dag om te laten, zeker met warm weer, want dan kan de pees niet afkoelen. En dat is natuurlijk niet zo fijn.
? broadway schreef:Veel peesblessures hadden voorkomen kunnen worden door een kleine investering , zodra je dit overkomt sla je jezelf voor de kop als had ik maar.....maar inderdaad het overkomt niet iederéén , is ook afhankelijk van het type paard,type sport/beweging en vaak domme pech...!
Wel of niet moet jezelf beslissen, je bent zelf verantwoordelijk en je zit ook zelf met de gebakken peren als je het WEL HAD KUNNEN VOORKOMEN !
Helaas moeten de paarden het bezuren, IS PIJNLIJK, LANGDURIG EN EEN AANSLAG OP JE PORTEMONNEE...MAAR IN HET ERGSTE GEVAL IS HET EINDE CARRIËRE PAARD....AFGESCHREVEN !
Mooi blauw, maar niks aan de hand verder. Elise95 schreef:Anoukie schreef:Wie doet er in hemelsnaam zijn paard de hele dag beenbescherming om?
Er zijn mensen die dat doen. In ieder geval dat las ik een keer op bokt.
birte schreef:als je peesbeschermers te lang omlaat verbranden de haren waardoor je een soort brandwond krijgt en het pigment verliest, let maar eens op sommige paarden hebben witten streepjes oid wanneer ze dat een keer hebben gehad.
birte schreef:als je peesbeschermers te lang omlaat verbranden de haren waardoor je een soort brandwond krijgt en het pigment verliest, let maar eens op sommige paarden hebben witten streepjes oid wanneer ze dat een keer hebben gehad.
Dus ja, ik doe het wel echt voor de functionaliteit en niet omdat het 'mooi' is.
Marion71 schreef:jetla schreef:Grappig dat de paarden op top nivo van top tot teen worden in gepakt met beschermers en altijd worden afgespoeld naar training of wedstrijd.
Ach ja, dat zijn vaak ook de paarden die niet in de wei komen, laat staan in een groepje, die aan de hand mogen grazen, die kilo's brok krijgen, vaak maagzweren hebben van weing ruwvoer en veel stress, etc. En ondanks alle bescherming toch van de laadklep afdonderen en weken geblesseerd zijn. Of toppaarden nou per se een voorbeeld moeten zijn durf ik te betwijfelen.
Pashon schreef:Chaos schreef:En het is toch sowieso niet verband maar gewoon afgekneld? En door te weinig bloedcirculatie ed sterft dat af en verliest pigment? Althans dat dacht ik!
dat kan ook een oorzaak zijn.
maar van verbranding asjeblieft zeg.
alles heeft een verkeerd effect als je het verkeerd gebruikt.
Joscaa schreef:Hoezo vooroordelen, aantal toppaarden staan gewoon in het land hoor.
Paarden hier hebben van alles om, peesbeschermers, bandages, 3 in 1 etc.
. Paard heeft nu witte vlekjes op de voorbenen...