Welk merk zadel hebben jullie nou?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: Welk merk zadel hebben jullie nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:37

Even denken hoor...

Ik heb zelf een anky classic, een knightrider kolonel, een wintec 2000 en een Kieffer Bavaria. De eigenaar heeft een euroriding diamant, een kieffer wien en een aantal B-merkzadels. Ik gebruik vooral de anky en de twee kieffers.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:52

Ik heb een KN symphonie, een stübben siegfried en een euroriding diamant.

Ik zweer bij mijn KN zadel... Super kwaliteit, past op heel veel paarden en past bij heel veel ruiters. <3
Voor mijn nieuwe aanwinst komt er ook een KN met een brede boom, een startrekk dresuur of een massimo trail.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:56

Ik heb laatst een nieuw zadel gekocht, de Pessoa Legacy Event.
Echt een heerlijk zacht zadel, super kwaliteit, en een verwisselbare boom.

Helaas is van mijn oude Passier zadel vorige week de boom gebroken, maargoed dat zadel was al zó oud, die had zijn beste tijd wel gehad :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:15

ik heb een Jorge Cavanes zadel :D

deze ligt super op de rug van m'n paard :D,, hij heeft een erg hoge schoft en dit zadel (18inch) ligt mooi in balans.

ik ben erg blij met dit zadel :D

K_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:16

ik heb een stübben scandica voor dressuur, en voor te springen een prestige elastic professional en een prestige eventing. Ben van alle drie super tevreden !! De springzadels hebben veel kniewrong en zitten erg zacht :j Vroeger had ik voor te springen een stübben siegfried en een stübben edelweiss, daarvan vond ik de siegfried het meest aangenaam :)
De prestiges vallen vrij smal in vergelijking met mijn stübben zadel, ik vind deze het best op verschillende paarden liggen

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:07

Ik heb een WOW dressuurzadel. Eindelijk pijnvrij rijden en een zadel dat echt past op mijn paard met zeer hoge schoft en ook nog eens volledig in de kleuren die ik wilde.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:08

Marengo oid..

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:10

Ik heb een prestige Doge, voorheen een prestige venus gehad, maar die lag niet goed op men merrie.
Ik zweer bij Prestige, het zijn zulke goede zadels. Ze zitten zalig en zijn gewoon super kwaliteit!

SylvieG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:20

ik heb een Kieffer Lusitano exellent. Echt een super zadel! Hele diepe zit en dikke kniewrongen, voor een goede houding dus!

Wieze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:24

Ik heb een Kn, super zadel! en een Kieffer en een stubben. Kieffer vind ik het minst lekker zitten

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:20

Ik heb een Bates Isabell Werth , vind het een zeer fijn zadel :j

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:50

ik heb een passier grand gilbert :j

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:52

Om te gaan buitenrijden, springen, ... rijd ik met mn wintec 500 vzh.
Dressuur rij ik met een Passier Grand Gilbert. Zo'n zalig zadel _/-\o_

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:54

ik heb een black country zadel. Echt super! Heerlijk zacht, ook voor het paard, met engels wol. Verder veel wervelruimte en sowiezo ook fijn voorje eigen billen.
Heb het zadel 2 jaar en nog steeds super staat. Heel goed leer en ik zweer er bij! :D Nooit meer een ander ;)

Heb ook een pfiff zadel, zit ook wel fijn, maar leer verkleurd snel en tja, toch minder. Haalt het niet bij de black country.
Heb voorheen ook een Stübben gehad. Goede kwaliteit en als je gaat voor duurzaam, super zadels. Die zijn ook echt gemaakt op duurzaam (ook 30 jaar garantie op, in tegen stelling tot black country die 10 jaar garantie geeft). Maar Stübben zijn wel erg hard. Verder erg fijn, makkelijk in onderhoud en behouden hun waarde, maar verder vind ik ze niet zo als je ook gaat om comfort.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:00

Ik heb een KN Allegro op mijn paard liggen. Ik vind KN geweldige zadels, ik heb o.a. ook op de Symphonie en nog een andere gereden en ik vond ze alle drie lekker zitten, het leer was goed, prijs redelijk. Sommigen vinden de KN zadels vrij hard, al vind ik dit zelf niet.
Op poony ligt een HKM zadel, volgens mij iets van Start Melodie, of Melodie Dressage. Zit redelijk, leer geen topkwaliteit, maar is best een fijn zadel.
Ik heb op mijn vorige pony een JC Celebration gehad. Erg fijn zadel!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:21

Ik heb een JC kalimera, een heerlijk zadel :)