wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:26

Ankie_Boris schreef:
foto, foto, foto....

Ik moet nog maandje wachten...aaaaargh!! *plukt stukken haar uit door frustratie*

Pluk ik mee moet ook nog zeker een maand wachten.......... :+

Tamara81

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:15

Ik ga van het weekend een foto maken!! Ik kan jullie nu al verzekeren, het is het wachten meeeeer dan waard :D

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:34

Schangah schreef:
Ankie_Boris schreef:
foto, foto, foto....

Ik moet nog maandje wachten...aaaaargh!! *plukt stukken haar uit door frustratie*

Pluk ik mee moet ook nog zeker een maand wachten.......... :+

Wel aan je eigen haar plukken he :') anders wordt 't bij mij wel heel dun.........

Ik wacht met smacht op je foto's Tamara...

Mijn zadel krijgt de 2e kleur van onder, met de facin in de kleur erboven, ben zo benieuwd naar het resultaat!!

Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:13

Schangah schreef:
Ankie_Boris schreef:

Pluk ik mee moet ook nog zeker een maand wachten..........

Rustig dames, rustig! Laat dat haar nou maar zitten, voor deze frustraties is er in De Huiskamer het topic "Wow, om het wachten te verzachten". :D

@Schangah: Toen ik op zoek ging naar een ander zadel was ik je ook al tegengekomen in zadeltopics. Jij hebt nu toch een Jeremy Rudge? Heb ik ook nog gepast, wel een heel mooi zadel. Maar 18 weken wachten, jeetje, ben ik blij dat ik voor een Wow ben gegaan. Had nu nog geen 14 dagen wachttijd omdat e.e.a. op voorraad lag, danwel zwart maar dat wilde ik toch. Nog niet mijn ideale combi, maar goed. De rest is in bestelling. Kan in ieder geval weer rijden.
Beetje verlate reactie ivm vakantie: mijn opmerking over niet mooi zijn van het zadel was idd algemeen bedoeld en niet tav jou. Dat stond ergens eerder en ook al in andere topics over Wow. Ik vind dat zo'n _-:( argument dat ik het even kwijt moest.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:08

Ik vind m'n wow nu wel mooi hoor. Die ga je vanzelf mooi vinden om hoe ie is. haha

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:10

Roodvos schreef:
[
@Schangah: Toen ik op zoek ging naar een ander zadel was ik je ook al tegengekomen in zadeltopics. Jij hebt nu toch een Jeremy Rudge? Heb ik ook nog gepast, wel een heel mooi zadel. Maar 18 weken wachten, jeetje, ben ik blij dat ik voor een Wow ben gegaan. Had nu nog geen 14 dagen wachttijd omdat e.e.a. op voorraad lag, danwel zwart maar dat wilde ik toch. Nog niet mijn ideale combi, maar goed. De rest is in bestelling. Kan in ieder geval weer rijden.
Beetje verlate reactie ivm vakantie: mijn opmerking over niet mooi zijn van het zadel was idd algemeen bedoeld en niet tav jou. Dat stond ergens eerder en ook al in andere topics over Wow. Ik vind dat zo'n _-:( argument dat ik het even kwijt moest.

Ja die past nu niet meer >;)

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:37

Ik heb al 4 jaar inmiddels een Wow :oo een jaartje voordat de eigenlijke hype een beetje begon.

Nog steeds ben ik er erg tevreden over, ook over de singel die ik erbij heb genomen. Ik heb na 2 jaar wel de zitting geruild (tegen bij betaling natuurlijk :D ) voor een wat diepere zit, die ik had was wel erg vlak. Zadel verkleurt bijna niet, bij mijn zus wel die heeft hem op hetzelfde moment gekocht, maar dat ligt er dus aan welke middelen je gebruikt schijnbaar.

Ik heb nog de zachte zweetbladen en die vind ik ook super fijn, die wat stuggere lijkt me totaal niks :n Ook al heb je wat sneller slijtage met het zachter leer.

En peerd, tja die heeft er altijd fijn ondergelopen en peerd blij = ik blij :D :+

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:45

Waar maak jij hem mee schoon, en ook de luchtkussens?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:25

Met Stubben zadelzeep incl de kussens, 1 sponsje met zeep om schoon te maken, 1 ander sponsje met water om zeep resten eraf te halen en dan afdrogen met handdoek.
Verder niets erop behalve 1x in het jaar ongeveer een keer Stubben Hamanol en soms heel dun laagje erop van dat 'harde' lederverzorging. Gewoon met vingers door potje, blijft er klein beetje opzitten en dat heel goed uitsmeren op het zadel.

En je kan het Arie navragen, ik ben geen poetsqueen, doe dit meestal 1x in de 1 á 2 maanden als het mee zit :o :D :+

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:07

Kan je Wow zadels ook ergens tijdelijk proberen (tegen een vergoeding?). Een vriendin van mij wil misschien een WOW zadel aanschaffen, alleen ze zou hem liever eerst in ieder geval een week willen proberen (aangezien het nogal een bedrag is om uit te geven en de ervaring is dat het paard in het begin niet alles laat merken).

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:57

Ik denk dat het bij een verkooppunt wel mogelijk is maar omdat alles wel op maat moet worden gepast zal het wel wat kosten.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:41

2005 schreef:
Kan je Wow zadels ook ergens tijdelijk proberen (tegen een vergoeding?). Een vriendin van mij wil misschien een WOW zadel aanschaffen, alleen ze zou hem liever eerst in ieder geval een week willen proberen (aangezien het nogal een bedrag is om uit te geven en de ervaring is dat het paard in het begin niet alles laat merken).

Ik weet wel dat alona een lease service heeft (tegen betaling) voor wow zadels.

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:04

Van Alona krijg ik mijn zadel, maar dat is geen service om tijdelijk uit te proberen, maar om een zadel te kopen op afbetaling..

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:10

2005 schreef:

Ik heb mijn Wow van Happy Horse Advies. Zij verhuurt wel zadels in afwachting van de levering van je nieuwe zadel (mits er een passende is), maar ik weet niet of de Wow daar ook onder valt. Maar dat kan je met vragen gewaar worden.
Overigens liep die van mij er al na 30 minuten zo goed onder dat de keuze voor de hand lag. En ook op de video-opnamen was het goed te zien. Ik zag hem onder de Wow voor het eerst onder het zadel net zo draven als dat hij in de wei draaft.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:03

klink veel belovend! Kan bijna niet wachten :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:51

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar rijfoto's van voor wow & met wow?

Over een jaar ofwat gaat mijn kleuter onder het zadel en ben een beetje aan het rondkijken voor zadels. Is Wow ook geschikt voor het inrijden van een paard (als in: is het makkelijk aan te passen wanneer het paard verandert?)

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:57

Laura, absoluut! Dat is 1 van de redenen waarom ik in eerste instantie voor een wow ging kijken. Het zadel wat ik op mijn 5 jarige fries had paste namelijk niet goed meer en ik wilde graag een goed zadel kopen zonder over een paar maanden weer aan een nieuw zadel te moeten omdat hij zou veranderen. Nu ik mijn wow heb merk ik dat mijn paard er ook veel beter onder loopt en zelf zit ik ook een stuk lekkerder. Als mijn paardje verandert in zijn bespiering kan ik nu heel gemakkelijk (en met weinig kosten!) de lucht laten veranderen in de kussens of delen van het zadel aanpassen.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:00

__Laura schreef:

Over een jaar ofwat gaat mijn kleuter onder het zadel en ben een beetje aan het rondkijken voor zadels. Is Wow ook geschikt voor het inrijden van een paard (als in: is het makkelijk aan te passen wanneer het paard verandert?)

Het zadel is zeker makkelijk aan te passen, er kunnen alle maten bomen in, de hoeveelheid lucht kan aangepast worden, en als je paard erg veranderd in bespiering kun je ook de kussens laten veranderen. Boom en lucht zijn de kosten niet, nieuwe kussens kosten een paar honderd euro.
Ook de zitting en zweetbladen zijn te veranderen, maar zitting kun je beter meteen de goede hebben, want die is nieuw heel erg duur.
Aan foto's zie je niet zoveel, vaak rijden mensen daarvoor al met een zadel dat al niet goed meer past, dus dan loopt een paard onder een nieuwe wow al snel beter. Denk dat je het misschien kan zien op video, maar het beste is zelf voelen.

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:01

hier ook om dezelfde reden die keuze gemaakt. Voor mijn paard (3) kon ik geen passend zadel vinden. En als al iets pastte, was dat maar voor 'n paar weken, zo snel veranderd hij (nog steeds).
Kwestie van lucht aanpassen en/of ander kopijzer. Meestal is dat voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:02

Goed punt :')
Ben dan nog wel benieuwd naar rijfoto's met wow zadel...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:05

__Laura schreef:

Mijn kleuter is ook ingereden met een Wow, en dat is prima gegaan :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:10

@ Laura

Voor de wow:
- Strak aan de voorkant
- Moeilijk buigen
- Moeizaam actief voor het been
- Moeizaam nageven
Afbeelding

Afbeelding

Met de wow:
- Actiever in het hele lijf
- Makkelijker willen buigen (helaas bleek later dat hij niet kón buigen..)
- Fijner nageven
- Meer kracht vanuit achteren en voor loslaten
Afbeelding

Afbeelding

Echter moet ik erbij zeggen, dat dit paard, ookal kun je het wellicht niet goed zien, behoorlijk atactisch is. Op de bovenste foto's is hier nog geen sprake van, bij de onderste foto's wel. Ondanks deze zware beperking ging mijn paard onder een WOW echt veel fijner lopen dan dat hij deed onder zijn huidige zadel.

Mijn nieuwe merrie loopt nu ook met een Wow, mijn eigen zadel is aangepast op haar.
Voor de WOW:
Afbeelding

Afbeelding

En met WOW:
Afbeelding

Afbeelding

Deze merrie had een zekere mate van singeldwang. Dit is met de WOW zo goed als verdwenen. (ze ja-knikt alleen nog met aansingelen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:18

Thanks Tries!
& wat ben je kwijt geweest aan je Wow?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:28

Mijn eerste paard paste ook geen enkel regulier zadel, en ik wilde geen problemen creëren met inrijden dus besloten om een wow te kopen.
Het enige waar we tegenaan liepen is dat hij hij zeer sensibel was en erg heftig reageerde op de lucht.
Daarom heb ik 2 maanden met foamkussens gereden. Na die 2 maanden de luchtkussens er weer onder en probleem was opgelost.

Inmiddels is het zadel door een simpele aanpassing op mijn nieuwe jonkie aangepast :D .
Die heb ik nu ook ingereden met mijn wow. Hij reageerde er helemaal niet op.
Hier 3 weken onder het zadel:
Afbeelding
Afbeelding

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:36

__Laura schreef:
Thanks Tries!
& wat ben je kwijt geweest aan je Wow?

2450.- voor het zadel (prijzen zijn iets gestegen inmiddels) en geloof rond de 200.- voor de singel. T is wel echt een méga fijne singel, hoef nooit weer een andere :P
Absoluut het geld meer dan waard!
Heb ook echt heel veel geluk dat het zadel 'om te bouwen is' waardoor het ook op Roos kon.