Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Chaos schreef:O zo. Okee. Ben het met je eens dat we het niet weten, maar er kan soms wel een inschatting gemaakt worden. En vaak geldt dat natuurlijk ook. Maar ik heb al op mijn kop gehad van Poes dat ik de manegeruiters over een kam scheerde, dus ik zal verder niks meer zeggen. Hihi.
Nies_ schreef:Chaos schreef:Hoezo rij je dan met je eigen paard bij die manege? Ik snap er iedere keer minder van. Als jij er zo op tegen bent, wat doe je dan in godsnaam nog op een manege waar je het zo moet doen? Dan zoek je toch iets anders? Of ben ik nou gek.
Jij bent niet gek..
poes schreef:Over de aanleuning en losse teugels:
Zelfs het gewicht van de teugels een het bit voelt een paard. Er zijn mensen (zoals de franse school) die dressuur rijden met de teugels in een boogje, mét aanleuning. Aanleuning hoeft niet met een absoluut gewicht een druk te zijn, zolang de verbinding maar constant is en vooral, dat het voldoet aan de definitie van aaneluning, namelijk dat het paard de hulpen van achter naar voor duidelijk doorlaat en zonder protest ontspannen volgt!
setteke schreef:poes schreef:Over de aanleuning en losse teugels:
Zelfs het gewicht van de teugels een het bit voelt een paard. Er zijn mensen (zoals de franse school) die dressuur rijden met de teugels in een boogje, mét aanleuning. Aanleuning hoeft niet met een absoluut gewicht een druk te zijn, zolang de verbinding maar constant is en vooral, dat het voldoet aan de definitie van aanleuning, namelijk dat het paard de hulpen van achter naar voor duidelijk doorlaat en zonder protest ontspannen volgt!
Nou poes, hier kan ik niets mee, boogjes en aanleuning, dat is echt wat anders. Aanleuning is echt niet alleen de hand, er zijn meer factoren.
.