ik ga het nog eens moeten navragen bij die persoon die me het heeft wijsgemaakt!Ik was er namelijk van overtuigd dat MSFC'ers zich bij hun eigen merk moesten houden... kennelijk niet dus.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Ashkerlon schreef:ah, dan hebben ze me iets op de mouw gespeldik ga het nog eens moeten navragen bij die persoon die me het heeft wijsgemaakt!
Ik was er namelijk van overtuigd dat MSFC'ers zich bij hun eigen merk moesten houden... kennelijk niet dus.
frankiej schreef:houdt het nou maar gewoon bij een goeie zadelmaker. die kan ook zadels aanpassen. die van 1500-1700 komen ook gewoon o.a. uit Engeland hoor

Veel fouten ontstaan ook door communicatie. Mensen horen onbedoeld vaak alleen wat ze willen horen, wat later ook weer resulteert in ontevredenheid. Ik ga altijd uit van eigen ervaringen met mensen en zeker met zadelmakers en -verkopers! 

rosja1 schreef:kunnen jullie de foto zien? ik heb de zadelmaker vanmorgen weer gesproken en hij zei dat het zadel moet gaan 'liggen' , dus dat de kussens van het nieuwe zadel zich moeten vormen naar de rug van het paard en dat hij dan helemaal goed zou liggen. hij draagt nu achter en voor iets meer dan in het midden(wel een gehele afdruk op de rug na het rijden) maar dat is dus binnen een tijdje opgelost als hij gaat ' liggen' zei hij. ik moet hier maar op vertrouwen denk ik. hoe vinden jullie het 'los' op de rug liggen?
pfff nooit gedacht dat een goed zadel vinden zo moeilijk was.
rosja1 schreef:ja denk je inderdaad net iets goeds te hebben en heb je toch weer twijfels. maar ik heb er een bredere boom bij dus dan zakt hij wel wat bij de voorkant. het gekke is dat de beugel wel naar beneden hangt dus het zadel ligt wel recht maar doordat het een indiepe zit heeft en mijn paard mega ruimte bij de schoft nodig heeft lijkt het snel alsof de voorkant hoger is dan de achterkant. ik heb gekeken vandaag en de achterkant(kamer) ligt toch wel echt hoger dan de voorkant(zoals het ook moet liggen). ik probeer vanavond een foto te maken. weet iemand of zadels met een ondiepe zit en hoge kamer soieso altijd een beetje naar gekiept lijken te liggen(het zweetblad ligt wel netjes naar beneden:s)
rosja1 schreef:kantelde naar achteren, en schoof ook. alle zadels glijden trouwens naar achter..hij duwt ze naar achter met haar schouders heb ik het idee