Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Nimmy schreef:Joolien schreef:Mijn zadel past ook niet helemaal netjes, maar mijn paard loopt veeel soepeler dan voorheen...
Het hoeft dus niet dat een zadel 'perfect' past...
Dan denk ik dat jouw paard nog beter kan gaan lopen en soepeler worden met een optimaal passend zadel, ken meerdere paarden die ondanks het slecht passen (en dan had de mijne een zadel wat als een appelboor op zn rugspier inwerkte), wel ontspande en fijn liep, echter eenmaal een ander zadel (wat wel goed past), echt een wereld van verschil, veel ruimer, veel makkelijker door t lijf te rijden, meer rug en achterbeen gebruik...
Ik ben dus inmiddels helemaal om, een zadel hoort perfect te passen en regelmatig gecontroleerd te worden door iemand die daar verstand van heeft.
beantsje schreef:Ik las net weer een HAW-topic met een jong paard waarin TS aangeeft dat het zadel niet past maar dat ze nog even wachten met een definitieve aanpassing/ander zadel. Maar paard is wel al een paar keer naar de osteopaat geweest omdat hij zo vastzit...
Hoezo dweilen met de kraan open?
maar ja dat is eigen risico, deze mensen garandeerde mij dat het een vreselijk smal zadel was en speciaal voor extreem hoge schoften.
Dhani schreef:ik had laatst een zadel gekregen! deze heb ik zelf gepast op mijn paard maar deze bleek niet te passen helaas!maar ja dat is eigen risico, deze mensen garandeerde mij dat het een vreselijk smal zadel was en speciaal voor extreem hoge schoften.
uiteindelijk paste ik het zadel zonder beugels, dekje en singel op mijn paard! maar bleek het zadel toen al op de schoft te liggen! en daar ga ik dus niet mee rijden!
Ontzettende gok en dat met een jong paard!!
.