Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Skessa_ schreef:XladyX schreef:ik heb ook een poosje met lage neuriem gereden. Dit was omdat ik gehoord had dat vooral veel jonge paarden er lekkerder op zouden lopen. Ik heb 'm dus een poosje gebruikt in combinatie met een echt IJslands hoofdstel. Ik vond 'm schitterend! helaas is nu een gedeelte van dit hoofdstel kapot gegaan, waardoor ik weer met een gecombineerde neuriem rij, maar ik merk weinig verschil met rijden ermee. dit komt voornamelijk omdat ik meestal zonder druk op de teugels rij ivm met hoe ver hij is in de africhting.
Hoofdstel staat echt heel mooi bij je paard!
Weet niet wat er precies kapot is aan je hoofdstel. Maar de neusriemen en kopstukken zijn ook los te bestellen.

) samj1 schreef:gebruik hem niet
-is verschrikkelijk leelijk (naar mijn mening)
-is enkel voor africhten
-is moeilijk te vinden
een engels hoofdstel is
-makkelijk te vinden
-makkelijk te bevestigen
-ook voor deel mooier (mijn mening)
en een mexicaans is
-beter bij het springen en hevige paarden(door extra druk op de neus)
-moeilijker te vinden als een gecombineerd maar makkelijker te vinden als een africhtinghoofdstel
-duur
-wel zeer mooi naar mijn mening
samj1 schreef:gebruik hem niet
-is verschrikkelijk leelijk (naar mijn mening)
-is enkel voor africhten
-is moeilijk te vinden
een engels hoofdstel is
-makkelijk te vinden
-makkelijk te bevestigen
-ook voor deel mooier (mijn mening)
en een mexicaans is
-beter bij het springen en hevige paarden(door extra druk op de neus)
-moeilijker te vinden als een gecombineerd maar makkelijker te vinden als een africhtinghoofdstel
-duur
-wel zeer mooi naar mijn mening
samj1 schreef:en engels met neusriem enkel ik zeg enkel mijn mening trouwens mijn paard is 6 jaar en nogal hevig graag steigeren en bokken voor hem past een mexicaans hoofdstel beter ik gaf mijn mening wat jullie mening is niet die van mij en trouwens bij ons op de manege heeft er geen 1 een africhtingsriem van de opgeleide paarden
hestejente schreef:samj1 schreef:en engels met neusriem enkel ik zeg enkel mijn mening trouwens mijn paard is 6 jaar en nogal hevig graag steigeren en bokken voor hem past een mexicaans hoofdstel beter ik gaf mijn mening wat jullie mening is niet die van mij en trouwens bij ons op de manege heeft er geen 1 een africhtingsriem van de opgeleide paarden
Prima, iedereen heeft z'n mening. Alleen is er ook al het een en ander aan feiten (dus geen meningen) gepost over de werkingen van de verschillende neusriemen. Heb je dat ook al gelezen?
Nog nooit geprobeerd, maar misschien toch maar eens een poging doen!
samj1 schreef:hestejente schreef:Prima, iedereen heeft z'n mening. Alleen is er ook al het een en ander aan feiten (dus geen meningen) gepost over de werkingen van de verschillende neusriemen. Heb je dat ook al gelezen?
nog niet neen