Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

kiwiwitje schreef:nou maar even tegen de mensen die echt TEGEN S&T zijn,
Een western bit is heel scherp en daar zeg je nix over
Citaat:en als je normaal met een s&t omgaat, en je weet hoe je het moet gebruiken is er niks aan de hand
Citaat:GEBRUIK HET GOED.
ZOALS MET ALLE ANDERE DINGEN UIT MIJN BOVENSTAANDE LIJSTJE.
_Bitje_ schreef:als het werkelijk mishandeling was zou het echt niet meer verkocht worden en mag je er ook niet meer mee rijden
)
_Bitje_ schreef:dat kan best, maar zo kun je overal wet koeienpoep van maken..
-een zweep kun je ook helemaal kapot slaan op een paard
-sporen kun je ook tot bloedens toe schade aanrichten..
zo kun je blijven verzinnen arabesk
(geintje) 
Dancie schreef:jij bent echt een klein kind er word een mening gegeven en jij gaat er allemaal kinderachtige dingen bijhalen. Er word hier gevraagd wat het inhoud en waar het voor is. Dus dan mag ik best antwoorden met een uitleg dat over het algemeen het bit scheef in de mond ligt en daardoor meer schade aanricht dan je lief is. En als dat tegenwoordig al niet meer gezegd mag worden omdat je dan beter niks kan zeggen sorry hoor.
kiwiwitje schreef:Een western bit is heel scherp en daar zeg je nix over
Ter info: Bij de westernsport traint een groot deel van de wedstrijdruiters thuis gewoon op een simpel enkelgebroken bitje (snaffle). Ook de ruiters die met de top meerijden en op wedstrijden wel op een scherp bit (shank) moeten starten. Het grote verschil tussen western en dressuur is het loslaten! De ruiters die op een shank starten dienen tegelijkertijd ook op 1 hand met een losse teugel te starten (2 handen is niet toegestaan, als je je paard wel op 2 handen pakt heb je meteen een DQ), de bedoeling is dat de teugels los hangen en het paard moet reageren op de kleinste beweging van de ruiter. Hierbij hangen de teugels mooi losjes tegen de hals aan, je hebt dus wel een relatief scherp bit maar in principe doe je er niets mee aangezien je geen teugeldruk uitoefent in tegenstelling tot de dressuur! 
_Bitje_ schreef:Nog een dressuur/western vergelijking:
wij moeten min. Z zijn om met een scherper bit te rijden
en westernruiters mogen het gewoon bij het laagste niveau
Dus erg ver zal je daar ook niet mee komen
_Bitje_ schreef:maar ik ga het ook niet oefenen, want dat stoppen verniel je
zonder speciale ijzers die hele achterhand + voorhand en
spinnen word je behoorlijk duizelignee laat mij maar dressuurrijden
en met licht contact aan het bit,
met wissels etc.
Prima toch?

Wat ik vind? S&T is gewoon nutteloos, onzinnig en bovendien oneerlijk voor je knollie
Als de
Miss_Montana schreef:_Bitje_ schreef:maar ik ga het ook niet oefenen, want dat stoppen verniel je
zonder speciale ijzers die hele achterhand + voorhand en
spinnen word je behoorlijk duizelignee laat mij maar dressuurrijden
en met licht contact aan het bit,
met wissels etc.
Daarom heb jij ook een dressuurpaard en ik een westernpaardPrima toch?
Mijn aanbod staat nog steeds, wie wil mag een rondje komen rijden. Anky kon mijn tankje zijn vader in ieder geval niet normaal rondsturen
Helma_Amber schreef:Zeker, ieder zijn ding. En zo zijn er ook mensen die met bit rijden en bitloos rijden. Ook allemaal prima. En er zijn mensen die met gewone trens rijden en mensen die met stang en trens rijden. Dat is ook allemaal prima. Zo gaan we allemaal op een eigen manier met paarden om en dit zal ook altijd wel zo blijven, ook al is de één het niet eens met de manier van de ander. Dit is nu eenmaal zo..