Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JKiya

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:44

Hoi Nienke! Ik was al een tijd geleden tegen dit hoofdstel aangelopen. Ik vind het echt heel erg mooi en ik ben benieuwd hoe hij jou bevalt in ponymaat. Ik hang met Kiya tussen pony en cob in en ik heb wel interesse in dit hoofdstel, misschien mag ik hem eens komen bekijken?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:04

Goed om te weten dat ik dan pony moet hebben :P
Mijn pony heeft ook cob (meestal kleinste gaatje) dus zou pony beter zijn dus.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom de competition duurder is, die mist toch eigenlijk alleen maar dingen tov de multi?

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:11

Er zitten bijpassende teugels bij de competition :j

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 15:30

nienke07 schreef:
Er zitten bijpassende teugels bij de competition :j

oke vandaar dat hij dus duurder is.
Ik zou als ik het zo hoor maat standaard moeten hebben. Is het niet handig om als je de hoofdstellen binnen hebt ze eens na te meten, zodat we ze kunnen vergelijken met onze huidige hoofdstellen?
Hoewel ze nu full heeft van een passier hoofdstel en daar heb ik veel gaatjes van over, misschien moet ze wel de cob hebben.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:38

Mijn paard heeft de kieffer full en daar zit ik overal op het laatste gaatje of heb zelfs gaatjes moeten bijknippen. Ik ga dus voor de cob denk ik.
Nienke, de kleur van het hoofstel dat jij had ( donkerbruin), hoe heet dat dan ?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:24

Jullie goede ervaringen maken mij erg nieuwsgierig. Ben hem een tijdje terug al tegen gekomen via horseware en het ziet er erg goed uit. Ik blijf dapper meelezen op zoek naar meer testresultaten en wie weet schaf ik hem ook wel aan :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:35

Bij de multi zitten dan geen teugels als ik het goed begrijp? Zijn deze teugels dan eventueel wel los te bestellen en wat is de prijs daarvan?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:50

Ik zou een competition willen, maar heb de teugels weer niet nodig :D

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:52

Epona, de tinker heeft de multi in het bruin om en Bruut een zwarte..
Jalenka, vraag staat uit bij horseware! Als er nieuws is, ook over dit soort dingen, doe ik een nieuwsbrief uit naar alle shopklanten, dat die het eerst op de hoogte zijn!
(en je kan je ook aanmelden voor de shop zonder wat te kopen :j :o )

Haha. Billy, wie weet wat ik allemaal voor mooie combi's maak straks..
Zou zomaar kunnen dat ik eea loskoppel en ook de competition zonder teugels ga verkopen! :j

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:50

Ik heb hem binnen! Ziet er zeer degelijk uit. Ik vind het leerwerk wat grof ogen, maar aangezien je heel wat minder losse riempjes hebt, zal dat op het paard wellicht meevallen. De keelriem vind ik wel echt heel lomp, dat was niet nodig geweest. Voor het mooie laat ik een doorhangende frontriem maken met zwarte steentje, maar dat is puur mijn eigen smaak. Er komen snel foto's van het hoofdstel op mijn Sientje!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:09

Oh leuk, ik ben erg benieuwd!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:13

Leuk Mrijn! Ik ben benieuwd!

Hier bericht vanuit Ierland... ik mag ze gaan verkopen... :)) Kijken of het lukt om vanavond of morgen shopje aan te passen.. Dan een bestelling naar Ierland de deur uit.. en dan eerst de aangemelde klanten een mail als ze besteld kunnen worden.. ;)
(dus hou de shop in de gaten en/of meld je aan als klant als je interesse hebt!
:7 )

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:09

Ik ga eens hier bij de plaatselijke ruitershop vragen of ze eraan kunnen komen..
Anders maar bij nienke bestellen :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:14

Vandaag gelongeerd et het hoofdstel en ik ben redelijk enthousiast. Ik dnek dat ik voor Sien toch een full nodig heb of dat dat in ieder geval mooier is. De frontriem (die ik sowieso lelijk vind) is echt aan de krappe kant en om de neusriem vast te kunnen maken, moet ik hem eigenlijk wat te laag doen. De neusriem zit nu op het op een na laagste gat en ik zou het een gaatje hoger willen hebben, maar dan is het riempje van de neusriem te lang. Ik liep ook te klooien met de riempjes voor het bit, maar uiteindelijk heb ik dit opgelost met de clipjes. Volgens mij was Nienke haar ervaring hetzelfde. Maten zijn dus nog wat lastig.

Vandaag gelongeerd en dat ging heel fijn met dit hoofdstel. Sien vond het duidelijk een vooruitgang dat ik de lijn aan haar neus had zitten ipv aan het bit en met de extra clipjes, lag het bit heel erg mooi stil. Na het rijden zat er oets meer ruimte in het hoofdstel en zat de neusriem niet meer op aansnoersterkte.

Als er iemand in de toekomst wil ruilen tegen een full (ik heb nu SC=Standard Cob??), graag!

@ Nienke: kan ik straks bij jou een competition bestellen op voorwaarde dat ik hem mag ruilen als hij niet past?

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 00:08

Ruilen mag altijd.. geld terug helaas niet ;)

Enne.. als het goed is hebben alle aangemelde klanten een nieuwsbrief :))
(en mag ik dan nu slapen? :D ;) )

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:50

Als ik thuis ben ga ik even kijken hoeveel geld er nog op mijn rekening staat :P als er genoeg op staat bestel ik hem!

Mijn pony heeft normaal maar cob, ze heeft een kort maar breed hoofd. Meestal heb ik er dan een full frontriem aanzitten. Maar zou dit uitkomen met de neusriem?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:55

Jalenka_Kiya schreef:
Bij de multi zitten dan geen teugels als ik het goed begrijp? Zijn deze teugels dan eventueel wel los te bestellen en wat is de prijs daarvan?

jawel hoor. Bij mijn multi was alles compleet!

Lermy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:19

Is er misschien iemand die voor mij wat dingen zou willen opmeten?
Ik twijfel of mijn paard de full maat past. Paard is ruim 1.80 m met een lang hoofd, ik las dat de hoofdstellen groot vallen, is dat zo?
(van bijv. Kieffer past hij wel net in een maat full en ik heb een hoofdstel van het Engelse merk Eric Thomas die ook groot genoeg is. Van andere merken heeft hij extra-full nodig)

Het zou dan gaan om de afstand tussen de "bakstukken" van de neusriem en de lengte daarvan: van linkerkant neusriem over het hoofd heen naar rechts gemeten.

Alvast bedankt!

isabelvdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:07

Bij de multi zitten geen teugels. Je kan ze schijnbaar erbij bestellen, maar ik weet niet voor hoeveel.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:41

isabelvdm schreef:
Bij de multi zitten geen teugels. Je kan ze schijnbaar erbij bestellen, maar ik weet niet voor hoeveel.

voor 40 eurie :$ op de site van nienke

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:45

Lisa91 schreef:
Ik heb de competition (dus die zonder ringetje) al twee keer op wedstrijd gezien :)
En: waarom zou het niet mogen? Het is in principe een normaal hoofdstel, het ziet er alleen een beetje anders uit.

Dat lijkt me niet hoor. Er wordt zowel met het bit ingewerkt als met de neusriem lijkt me, dat is niet hetzelfde als een "gewoon" hoofdstel.....

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:16

Ja, natuurlijk kan je niet met die bitklipjes rijden he BKS!
Lisa91 bedoelt volgens mij zonder de bitklipjes en dan is er niets inwerking met de neusriem..

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 13:23

Lermy schreef:
Is er misschien iemand die voor mij wat dingen zou willen opmeten?
Ik twijfel of mijn paard de full maat past. Paard is ruim 1.80 m met een lang hoofd, ik las dat de hoofdstellen groot vallen, is dat zo?
(van bijv. Kieffer past hij wel net in een maat full en ik heb een hoofdstel van het Engelse merk Eric Thomas die ook groot genoeg is. Van andere merken heeft hij extra-full nodig)

Het zou dan gaan om de afstand tussen de "bakstukken" van de neusriem en de lengte daarvan: van linkerkant neusriem over het hoofd heen naar rechts gemeten.

Alvast bedankt!

ik zit met hetzelfde probleem.

Lermy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:28

Hopelijk krijgen we dan gauw antwoord :) dan kunnen wij ook bestellen!

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:30

Als ik naar de foto in de openingspost kijk zie ik dat neusriem en bit met elkaar verbonden zijn, een onafhankelijke inwerking van het bit zit er bij dit afgebeelde hoofdstel niet in. Wanneer er druk op het bit komt zal er zo te zien ook inwerking komen aan de onderkant en bovenkant van de neusriem zijn lijkt mij....