ervaring met kent & masters (dressuur)zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: ervaring met kent & masters (dressuur)zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:36

Ik heb ook het idee dat de zit wel erg plat lijkt op de foto's, want toen ik het zadel in real life zag, was het gewoon een zadel met een normale zit, niet extreem diep, maar voor mijn gevoel dieper dan op de foto's. In ieder geval, het zadel zat erg lekker op de bok.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:44

Ik heb voor mijn oudere merrie van 16 ook een Kent&Masters gekocht bij Superhorse. Zadel lag goed op de rug en het zit ondanks de vlak oogende zit erg goed.

Levertijd (omdat hij al in bestelling staat) is 3-4 weken. Hopelijk wordt het niet langer. Diana hoe bevalt het zadel nu je er al even op gereden hebt?

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:48

Het zadel bevalt mij prima en zit idd erg goed!
Hij moet nog wel iets verder zakken maar ben pas 2 1/2wk. en 13 buitenritten verder dus heb nog ff.
De "dealer" komt na ong. 2 mnd om te kijken of ie goed ligt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:50

Zit het opvullen bij de prijs in Diana1?
Ik moet nog even wachten, zal aan het einde van de week weer eens bellen. Ik ben er inmiddels eigenlijk wel uit dat ik niet de Fairfax wil, maar gewoon de Kent en Masters (daar twijfelde ik nog tussen, en het wachten is op de levering van beide zadels).

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:53

Jazeker....alleen is dat niet nodig denk ik.
Hij moet van voren nog iets zakken om vlak te komen liggen.
Dat is de verwachting tenminste....zoals eerder genoemd zakt een zadel altijd van voren, het vormt zich naar het paard. Je ziet al wel verschil met 2 1/2 wk. geleden trouwens.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:57

Ik befreep dat de fairfax de duurdere versie is van de kent & masters. Beiden komen uit de Thorowgood fabriek. Ik heb ook gekozen voor de eenvoudiger versie. Het leer ziet er toch heel goed uit. De prijs viel mij heel erg mee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:34

Ik heb de Fairfax ook gezien, mooi zadel hoor, maar is toch weer 200 euro extra.
De Kent en Masters heb ik gepast. Helaas is de oranje boom die in het zadel zit te breed. Nu is het wachten op een iets smallere boom. Het zadelt komt nu van achteren los van de rug.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:15

Dat is jammer ;(
Heb je er wel op gezeten?
En wat vond je er sowieso van?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:32

Ik heb hier een paar foto's. Eerst ligt het zadel op mijn eigen paard, dan op een ander paard. Je ziet dat het zadel achteren wipt.
Ik heb er even op gezeten. Eerst zonder enig dekje of bontje. Dan val je voorover als je probeert te lichtrijden in draf (maar heel klein stukje gedaan hoor). Met een dik dekje en bontje is het te doen. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Er moet nu eerst een smallere boom in. Het zadel is gepast met een oranje boom, en dat is Wide. De bomen zijn er in de maten Small (groen), Medium (blauw), Medium-Wide (rood), Wide (oranje) en Xtra Wide (wit).
De zit is inderdaad vrij vlak, maar ook echt zacht. Meer kan ik er uiteraard niet over zeggen, want dan moet je er echt mee gaan rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier op het andere paard, dit paard is breder, maar paard is smal rond de schoft. Zadel ligt hier beter, maar wipt hier ook. Als je dit paard met het zadel zou gaan rijden, dan ligt het zadel ook op de schoft. Zadel is aangesingeld op de foto.

Afbeelding

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:34

Wat mij opvalt is dat het zadel te ver naar voren liggen en op de schouder liggen. Daarnaast ligt de singelgroeve ook ver naar voren. Heeft een zadelpasser de zadels gepast?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:59

Ik kan je wel vertellen dat het zadel echt goed op de plek ligt. Kan zijn dat de foto's vertekenen. Maar doordat het zadel dus wipt krijg je altijd dat het niet mooi ligt.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 00:25

Heb vanavond het zadel van germie op mijn haflinger gehad, en moet zeggen dat dat behoorlijk goed leek te passen, paard liep er goed onder, als er foto´s moeten komen, moet k dat even met germie overleggen :) Zadel zat overigens ook erg fijn!! Zacht, niet dwingend, en niet te diepe zit..

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:13

Volgende week vrijdag wordt er een K&M op mn fjordenmanneke gepast. ben heel benieuwd. heb nu een nieuw zadel liggen (hooguit 6 uur mee gereden) maar boom is veel te wijd aangemeten. En ik maar denken dat het verzet door zn leeftijd kwam, zadel ligt gewoon op zn ruggegraad van voren.

Ben heel benieuwd hoe deze zadels zitten en liggen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 07:48

Gister even proef gezeten. Zien er keurig uit die zadels, zitten heerlijk zacht, kussens lekker zacht opgevuld.
En nu maar hopen dat hij passend is te krijgen op mn spekkie.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:11

Iedereen tevreden met de K & M zadels?
Het is hier stil dus blijkbaar tevreden berijders.

Inmiddels 6 1/2 weken en 37 ritten verder op mijn heerlijk zacht zittend zadel.
Vanavond is op mijn verzoek de zadelmaker langs geweest...

Het zadel ligt "los" nog iets achterover en als ie is gesingeld komt ie van de rug.
Niet goed dus....hij wordt nu opgevuld.

Waarschijnlijk heb ik het zadel morgen of donderdag terug.
Hopelijk ligt ie dan goed.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 08:10

Dat is extra balen Diana, je hebt er al zo extreem lang op gewacht voor je het zadel binnen had. Nu hopen dat je het inderdaad donderdag weer terug hebt en dat het dan wel goed ligt!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:15

Daar ga ik wel van uit!

Germie al iets verder met een andere boom?
en
Vippie is het zadel bij jou al aangepast?
en
Shangah...heb jij het zadel al geleverd gekregen?

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:04

SUPERSNELLE service, vanmiddag heb ik mijn zadel opgevuld retour gekregen.
Als het afkoelt maar eens even passen.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 18:45

Mooi!!! Kun je lekker even testen straks. Nu is het nog bloedje heet hier!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:40

Yup hier zadel gepast en mee proef gereden. Kreeg helaas 400€ minder voor mn inruilzadel terug (spiksplinternieuwe massimo) en dat vond ik toch echt een te groot verschil.
Dus Massimo (die had ik maandag al omgeruild voor een met een andere boommaat en die lag redelijk) afgelopen weekend aan een langere testrit onderworpen en eigenlijk zit die prima en ligt als een huis. Dus die mag voorlopig nog even blijven.

Vond de K&M niet dusdanig het eurekagevoel geven dat ik bereid was die 400 euro in te schikken.
Nog bijkomend puntje was dat we al aan de wijdtste boommaat zaten dus ook bij K&M geen speling meer voor groeiende poownie.

Maar verders mooi en fijn zadel, iedereen veel plezier ermee!!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:20

diana1 schreef:
Shangah...heb jij het zadel al geleverd gekregen?

Nee helaas :n , Ik hoop toch niet dat het nog weken gaat duren, anders zal ik toch iets anders moeten gaan zoeken (ik nl nu geen zadel).

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:47

Het is niet te hopen dat het, net als bij mij, zolang gaat duren.

Ik ga voor jou duimen.

Vanochtend vroeg gereden, het zadel ligt na het opvullen al wel beter. Dinsdag komt de "zadelmaker" nogmaals langs voor een checq.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:05

Ik heb inderdaad de andere boom binnen en erin geschroefd. Dat ging aan de ene tak van de boom heel makkelijk, aan de andere tak heel moeizaam, dat schroefdraad laat de schroef niet fijn draaien. Maar goed, de boom zit er in. Maar ik heb nog maar 1 keer er mee gereden. Het zadel ligt nu in ieder geval een stuk beter.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 07:59

Schangah schreef:
[
Nee helaas :n , Ik hoop toch niet dat het nog weken gaat duren, anders zal ik toch iets anders moeten gaan zoeken (ik nl nu geen zadel).

Waar heb je hem besteld want Mr-Ed heeft een hele bus vol, die heeft net weer nieuwe zending gekregen. Koop je hem daar toch?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:21

Vippie schreef:
Schangah schreef:
[

Waar heb je hem besteld want Mr-Ed heeft een hele bus vol, die heeft net weer nieuwe zending gekregen. Koop je hem daar toch?

Bedankt voor de tip.

Ik heb nog even gemaild met de zadelboetiek en mr. Ed. De eerst heeft al gereageerd dat ze er waarschijnlijk binnen 3 dagen er aan kan komen. Vandaag hoor ik van de zaak waar ik heb dan eigenlijk zou kopen wanneer hij dan eindelijk komt, gaat het nog weken duren dan ga ik ook nog even Mr Ed bellen.