Strada zadels, oplosser voor alle zadelproblemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 01:58

Blingh schreef:
In Drunen?

Poeh ik heb geen slechte ervaringen qua zadels met Drunen

en ik geen enkele goede :+

zou de strada graag eens van dichtbij zien :j
iemand in brabant met zo een ding?

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 09:25

Nou, je bent van harte uitgenodigd hoor, 't is alleen wel 180 km rijden vanuit Nieuwendijk... :+
Is je vast iets te ver. Dan kun je makkelijker iemand laten komen die met een paszadel komt ;)

Zinzi_jewel

Re: Strada zadels, oplosser voor alle zadelproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:29

Ikke binnenkort een Strada en woon nabij eindhoven , kom hem maar bekijken tegen die tijd :)

Mensen die goede ervaringen hebben met Drunen zijn erg zeldzaam Blingh ...
Hoop dat je zelf genoeg kijk hebt op zadels om op tijd te beseffen dat het naar alle waarschijnlijkheid niet past .
mijn zadel was maar 3,5 cm te smal aan de voorkant en ik had het pas een jaar waarvan 4 mnd gebruikt . Een jonge merrie die zo weinig training heeft gehad groeit geen 3,5 cm :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:21

Zinzi_jewel schreef:
Ikke binnenkort een Strada en woon nabij eindhoven , kom hem maar bekijken tegen die tijd :)

Mensen die goede ervaringen hebben met Drunen zijn erg zeldzaam Blingh ...
Hoop dat je zelf genoeg kijk hebt op zadels om op tijd te beseffen dat het naar alle waarschijnlijkheid niet past .
mijn zadel was maar 3,5 cm te smal aan de voorkant en ik had het pas een jaar waarvan 4 mnd gebruikt . Een jonge merrie die zo weinig training heeft gehad groeit geen 3,5 cm :(

Ik laat sowieso ook nog eens mijn eigen zadelmaker kijken en mijn instructrice. Ik heb een keer in het verleden een 2dehands zadel (KN)gekocht bij Drunen en die lag wel goed. Alleen ik moet nu echt een ander zadel want die euroriding past ook niet meer. Moet nu naar een boommaat 4 heb er van de week een kentaur opgehad en die paste. Dus probeer nu mijn euroriding tegen een kentaur te ruilen en het zo uit te zingen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:51

Had dat maar gezegd , had een mooie Euroriding maat 4 te koop . zgan
Drunen heeft hem nu weer , voor een schijntje gekocht van mij . ik was hem beu , paste niet ....

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 10:21

Nou.. ik heb foto's hoor. T zijn echt verschrikkelijke foto's, ik zit erop alsof ik er voor het eerst op zit en mijn mams kan blijkbaar geen foto's maken. Ik zei, doe maar alleen van het zadel :+
Ook zie ik dat het zadel wel verder naar achteren gelegd mag worden... Lijkt heel raar zo :? is me niet opgevallen bij het opzadelen.
Hij kantelt ook wat achterover, ik hoop dat dat komt omdat ik hem dus te ver naar voren heb. Ze heeft zo'n ontzettend moeilijke rug, echt een hoge schoft en momenteel te weinig spieren daarnaast, vandaar de airflex pad eronder...

Zo wordt je nog eens kritisch als je fotos van jezelf bekijkt :+ (ow ja, en ik ben hard bezig met wat pondjes eraf te krijgen, zoals ik mezelf hier zie schaam ik me dood :o , gelukkig kan ze het gewicht wel goed aan :o )

Afbeelding
Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:31

ik denk dat als je hem een stukje naar achter legt, hij heel wat rechter ligt (minder/niet kantelen)
zeker als je een pard met flinke schoft hebt, zal een zadel snel achterover gaan hellen als het te ver naar voor ligt :j

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 10:35

Ik hang zelf ook erg achterover op de foto's... misschien net een verkeerd foto moment, paardje wilde niet stilstaan namelijk... ?
Ik zal vandaag of morgen eens kijken of ik het zadel wat anders neer kan leggen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:42

ben benieuwd naar foto's waarbij hij wat verder naar achter ligt :j

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 10:44

En misschien de beugels 1 gaatje langer? Zou ik dan wat meer in houding komen? :=

PS: ik ga het meteen proberen! wilde toch nog ff een klein rondje maken..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:33

Je hebt wel een gaaf paardje zeg !
Ben benieuwd als je je zadel op de juiste plek legt , ligt iets naar voren nu .....

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 14:40

Nou, bij deze de foto's van vanmiddag...

VOOR het rijden:
Afbeelding
Afbeelding

NA het rijden:
Afbeelding
Afbeelding

En nou vond ik dit niet zo leuk wat ik nu zie, want na het rijden ligt hij weer een fractie verder naar voren had ik het idee. Gelukkig kwam ik er bij het afzadelen achter dat ik niet recht had aangesingeld :o had aan één kant de singel goed gedaan, met het idee om dat aan de andere kant ook te doen en das niet gebeurd, dus zadel lag ook wat aan de losse kant :+ .

Ze heeft zo'n ontzettend raar buikje, die puilt helemaal uit naar de zijkant. Zo van opzij kun je dit niet goed zien, maar van voor zie je echt aan beide kanten haar buik heel erg. Ik vind dit raar, want ik vind haar niet te dik, gezien haar billen en hals, die waren eerder toch echt een stuk ronder. Nu rest alleen de buik nog, maar ik kan haar niet minder voeren dan ik al doe. Hoe moet ik dat toch oplossen? Misschien schuift het zadel daardoor wel wat naar voren namelijk...

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 14:43

@ Zinzi_Jewel: Dank je *D Ze is momenteel alleen wel een beetje uit vorm...

Dit vind ik een mooie foto van haar, daar was ze echt wel in vorm:
Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:50

Mijn beest heeft ook meer buik als spieren op de kont :) Daarbij komt dat haar singelplaats erg ver naar voren ligt . Hoop niet dat ik dat probleem ook krijg ...
Lijkt idd of je zadel een fractie naar voren is gekomen .
Singel hem de volgende rit iets vaster aan .
En er is een systeem in de 3 stoten die je hebt . om schuiven te voorkomen :)
Staat ook op die website , die je geloof ik al eens gelinkt hebt !
en anders vraag je Callista even :D
En je knollie is Gaaaaaf

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:51

als het zadel naar voren komt door het buikje,
is het dan misschien een idee om een banaan singeltje
of iets dergelijks te proberen?
want een zadel kan wel perfect passen, maar als de singel te ver naar voren word geduwt door schattige buikjes, dan zal het zadel ook wat naar voor optrekken
je zit is op de laatste foto's wel erg netjes middenin het zadel ipv achterop :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:56

Sanne op die foto's waar je op zit, ligt het zadel al op de schouders. Buikje kan komen omdat ze een grasbuik heeft, maar dat zie je vaak weer heel erg als ze aan het afvallen zijn omdat het gras in waarde terugloopt, ik voer weer bij omdat ook mijn paard wat begint in te vallen. Rondgeribte paarden zoals mijn paard daar zie het je het sneller bij. Dus smalletjes op het lijf, bolle buik, weer meer vet op het lijf is minder bolle buik.

Het kan zijn dat je zadel niet echt helemaal goed past, dus eigenlijk al snel naar voren schuift, nu dus meer omdat je paard een dikkere buik heeft.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 14:59

Ja, vond ik mijn zit ook beter inderdaad.

Nu die singel... je kunt al zien op die foto waar ik erop zit dat de singel veel verder naar voren ligt als het zadel. Ik zal Callista het probleem eens voorleggen. Ben benieuwd wat zij ervan zegt. Deze singel heb ik ook nieuw gekocht, dus zou ik wel zonde vinden als die weer weg moet...

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 15:04

@ Russel: dat lijkt wel zo inderdaad, maar tijdens het rijden liggen die wel vrij hoor, de kussens van het zadel liggen verder naar achter, waardoor de schouder meer vrijheid heeft. Dit is niet hetzelfde als met een klassiek dressuurzadel. Maar ik zal er bij de volgende keer op letten dat ik hem nog verder naar achter leg. Al heb ik het idee dat het daar niet beter van gaat worden...

Sjonge, wat een gezeur al weer. 't Zal toch niet zo zijn dat hij verdorie nog niet goed ligt! Dan stop ik met de paarden geloof ik want dan word ik helemaal moedeloos... :Y)

Ow, en ze staan niet op het gras. Wel kunnen ze altijd hooi eten (niet heel bijzonder hooi). Ben nu net aan het opbouwen dat ze weer een half uurtje per dag erop mogen (nieuw gras).

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:48

Je zadel zal echt wel goed gaan liggen , idd de buik van je paard of de mate van rondgeribt zijn icm singelplaats ver naar voren ..
Een normale rechte singel ( evt. elastiek ) is normaal het beste een banaansingel heeft weer veel meer druk onder de buik , rondgeribte paarden hebben daar geen plaats voor !
Andere manier van aansingelen juist de voorste 2 stoten gebruiken zal al helpen denk ik !
Laat even weten wat Callista zei :D

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 15:54

Ik heb maar 2 singelstoten... ik heb de endurance versie he, geen dressuur...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:23

Oeps vergeten !
stom van mij

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 21:37

Nou, ik heb vandaag weer gereden en ik weet nog steeds niet goed wat ik ervan moet denken. Ik vind het zadel, zelfs met die airflex-pad, nog steeds vrij dicht op de schoft liggen. Ik heb Callista over mijn bevindingen gemaild, met een link naar dit topic, zodat zij ook de foto's kan zien.
Ik hoop echt dat er een oplossing komt.... ;(

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:05

Dat hoop ik ook , Er is met elk merk wel eens iets aan de hand !
Maar zal echt wel opgelost worden !
Maar wat vindt je vrij dicht op de schoft ? Veel zadels liggen er idd een stuk vanaf , maar dit komt dan ook doordat ze eigenlijk te smal zijn . Ik heb nu een testzadel van Callista , wel geen Strada maar een Zaldi en dit ligt al veel en veel beter als mijn Euroriding , rond de schoft het, er zitten alleen ook geen vingers ruimte tussen schoft en zadel , maar 2 vingers , het is wat te lang in de kussens . Maar Merrie gaat al een stuk beter lopen nu :D
Laat je even iets weten , ben erg benieuwd :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:40

Ik kan er niets aan doen, maar ik vind het dieptepunt van het zadel van Sannessep toch echt te ver naar achteren liggen.
Bij de eerste foto's zit je helemaal op de lepel.
Bij de latere foto's is het beter, maar nog niet helemaal.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:05

klopt het dieptepunt ligt achter het midden , wat zo niet hoort te zijn , maar dat verklaart nog niet waarom ze het kort bij de schoft vind liggen !
Ben benieuwd wat de oplossing wordt .