Hulsebos slecht ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:49

#Ymke# schreef:
Als ik naar de huisarts ga en die zegt jij hebt dit of dat, ga je daar toch van uit? Als je alles zelf moet checken heb je echt geen leven (meer).
Zo is het ook met een zadelmaker, als hij zegt dat het goed is, moet je er vanuit kunnen gaan dat het goed is! Dat laatste is bij hulsebos dus niet het geval, wat betekend dat hij imo niet geschikt is om zadels af te meten/te leveren of iets wat er op lijkt. Zijn functie is mensen adviseren die er geen ballen verstand van hebben, daar word hij voor betaald. Als je een zadelmaker niet kunt vertrouwen of een zadel goed is, schiet hij te kort in zijn functie. Als ik dat doe word ik op m'n vingers getikt, maar blijkbaar komt hij er ongestraft meeweg want iedereen vind het heel normaal dat je zelf alles nog 10x moet checken!

Als mijn gevoel daar dan tegenin gaat, laat ik het zeker checken..ook bij de huisarts !!
En bij vakmensen zou je er vanuit moeten kunnen gaan ja, maar is vaak niet het geval en die bewijzen heb ik wel heel veel vaker gezien. Niet alleen met een zadelmaker maar ook dierenartsen, hoefsmeden en noem maar op.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:52

Alemaal onzin Hulsebos zadels zijn heerlijk en passen heel vaak goed op je paard ;)

da_vinci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:08

Hulsebos zadels zitten super (zolang ze niet scheef gaan liggen), maar gaan wel snel stuk. Vooral de boom terwijl ze zeggen dat hun boom nooit stuk gaat. En dan kost het je dus weer veel geld, omdat service en garantie bij hulsebos echt slecht is. Erg jammer, want ze zitten wel heel fijn. maar toch ga ik voor mijn volgende zadel niet weer voor een hulsebos, (heb nu drie hs zadels gehad).

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:20

love_nadesh schreef:
Alemaal onzin Hulsebos zadels zijn heerlijk en passen heel vaak goed op je paard ;)

:= ja, wij met de slechte ervaringen zuigen het uit onze duim!

KarinvdM

Re: Hulsebos slecht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 12:24

Wij met onze goede ervaringen ook Ymke? :D

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 12:26

KarinvdM schreef:
Wij met onze goede ervaringen ook Ymke? :D

Dat zeg ik toch niet, maar zoals je leest staat er "Allemaal onzin" .. Daar reageerde ik dus op.

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:39

Hallo allemaal, ik heb afgelopen maandag HB op bezoek gehad en een zadel laten aanmeten die geschikt is voor mijn paard met weinig schoft en een rond lijf.(ra ra, wat voor paard heb ik???) Eigenlijk ben ik een KN-o-fiel maar ik ben nu helemaal verliefd op de Hulsebos Dressage Close Contact. Mijn paard is al gevoelig voor de beenhulpen maar nu dus nog meer. Ik heb de andere types ook uitgeprobeerd zoals de WB3 en 4 maar die zaten niet lekker of kreeg pijn in mn rug...nu nog even wachten en dan is het genieten...
Ik vond de zadelpasser deskundig, gaf goede adviezen en keek niet alleen naar mij maar ook naar mijn paard hoe zij reageerde.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:14

Ik heb er helemaal geen goede ervaringen mee :n
Ben niet te spreken over de pasvorm
En ik heb al een aantal keren een keiharde en ook scheve vulling gezien (waren net gevuld)
Ze hebben vaak wel een mooi breed kussenkanaal

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:42

Unamie: Mijn kussens waren dus ook keihard én ongelijk opgevuld.. ook vind ik het kussenkanaal van mijn Hulsebos erg smal.. We worden allebei niet blij van dit zadel.

Eergister is Hulsebos bij ons op stal geweest en heb me weer verbaasd over hoe de zadels op de ruggen lagen nadat Hulsebos was geweest, als het paard liep kwamen de kussens gewoon 2 cm van de paardenrug af en de kussens waren keihard, jahhoor "Ligt goed"... >;)

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:02

Het is jammer dat er slechte ervaringen zijn met Hulsebos...ik was igg zeer tevreden over het aanmeten van mijn toekomstige zadel. Ik moet wel zeggen dat ik door jullie wel heel goed ga opletten op de kussens met vulling...
Er is denk ik op elk zadel wel een op- en/of aanmerking te plaatsen maar dat is natuurlijk ieders eigen. Soms ben je gewoon afhankelijk van een op maat gemaakt zadel zoals ikke met mn zwaarwarmbloed-paard. Zelfs mijn KN past niet goed en dat is toch zeker een kwaliteit zadel.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:07

Mijn kussens zijn nog nooit keihard geweest hoor.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:47

Belliebel schreef:
Het is jammer dat er slechte ervaringen zijn met Hulsebos...ik was igg zeer tevreden over het aanmeten van mijn toekomstige zadel. Ik moet wel zeggen dat ik door jullie wel heel goed ga opletten op de kussens met vulling...
Er is denk ik op elk zadel wel een op- en/of aanmerking te plaatsen maar dat is natuurlijk ieders eigen. Soms ben je gewoon afhankelijk van een op maat gemaakt zadel zoals ikke met mn zwaarwarmbloed-paard. Zelfs mijn KN past niet goed en dat is toch zeker een kwaliteit zadel.

In dat geval zijn er gewoon veel meer optie's, er zijn zoveel merken die zadels op maat maken en die veel beter zijn dan een H.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:48

Belliebel schreef:

Mijn oude zadel (een passier) werd altijd netjes opgevuld door een gerenommeerd zadelmaker uit het midden van het land, dit zadel had ook harde ongelijke opvulling. Dus dat kan bij meer zadelmakers gebeuren, daarom zal je mij dus ook géén naam noemen van deze zadelmaker want ik geloof nog steeds dat het een goede zadelmaker is. Maar mijn oude zadel heeft hij niet goed gedaan. Honderd andere wel!

Mijn nieuwe Hulsebos heeft hele nette regelmatige zachte vulling. Niets ongelijks aan! Goed opletten moet dus altijd, niet alleen bij (of speciaal bij) hulsebos :z

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:23

Sprintje...ik ben het geheel met je eens....Het is natuurlijk gemakkelijk om met modder te gooien naar HB maar ik denk dat dit niet terecht is... Tuurlijk moet je opletten en het is precies wat je zegt...het hoeft niet alleen bij HB te gebeuren maar kan ook bij een ander gebeuren dat het zadel niet deugt of te hard, te zacht, te enz enz enz enz....

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:23

WolinLotte schreef:
Unamie: Mijn kussens waren dus ook keihard én ongelijk opgevuld.. ook vind ik het kussenkanaal van mijn Hulsebos erg smal.. We worden allebei niet blij van dit zadel.

Eergister is Hulsebos bij ons op stal geweest en heb me weer verbaasd over hoe de zadels op de ruggen lagen nadat Hulsebos was geweest, als het paard liep kwamen de kussens gewoon 2 cm van de paardenrug af en de kussens waren keihard, jahhoor "Ligt goed"... >;)

precies mijn problemen! mijn kussens zijn net beton!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:27

Meningen zijn verdeeld, denk dat je er zelf met je neus bovenop moet zitten.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:29

oh dat is misschien ook wel zo, maar zoals hier boven al vermeld is.

je vertrouwd er toch op, na al die jaren ervaring van hun, dat zij het wel zullen weten? ik bedoel ik heb niet geleerd voor zadels aan te meten, dat is hun vak, niet dat van mij.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:32

Ik vond bij de Hulsebos van mijn zus het grootste probleem dat ik er gewoon niet lekker op zat. Het zadel had een erg diepe zit en ik vind dat je daar zo in 'vastgeplakt' zit. Sommigen zweren erbij, maar ik vind dat niks. Ik wil gewoon losjes kunnen zitten :D

Mijn zus heeft trouwens nooit problemen gehad met vulling van kussens etcetera, dus dat was bij ons echt geen probleem! Alleen bij nieuw paard lag hij niet goed, dus hebben we het zadel verkocht.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:33

hoelang heb je gezeten met dat zadel voordat je het verkocht kreeg :o

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:36

Heel kort, haha. We hadden het namelijk overgekocht van iemand anders en die wilde het dolgraag weer terug :D
Is dat zo lastig dan, dat verkopen?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:00

Wanted2003 schreef:
Meningen zijn verdeeld, denk dat je er zelf met je neus bovenop moet zitten.

Dat is natuurlijk geen normale situatie!
Er zijn zoveel mensen die er zelf (nog) geen verstand van hebben
Die moeten toch op een zadelmaker kunnen vertrouwen?
Helaas is dat niet de realiteit (lees de zadel-ellende maar via de zoekfuctie)
80% van de zg "maatzadels" (van verschillende zadelmakers) die ik tegenkom passen niet goed op de rug en geven daardoor (pijn) klachten
Soms ligt het alleen aan de verkeerde vulling, en kan het opgelost worden
Soms is het zadel gewoon 3 boom-maten te klein

Ik durf dan amper over het net gekochte (niet passende) "maatzadel" te beginnen.
En vind het altijd zo sneu als mensen veel geld uitgeven (waar ze vaak lang voor hebben gespaard) en alsnog met een fout zadel zitten :7

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:41

Dat is dan inderdaad erg sneu ja... Het kost allemaal niet niks :n

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 06:36

Is ook niet goed, maar ik vertrouw er gewoon op dat ik een goed zadel krijg. :)

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:46

Bij ons op stal is er veel gedoe geweest met Hulsebosch zadels. Maaaaar.... ik heb toen een zadel overgenomen en op mijn paard ligt hij top.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:01

De Hulsebos zadels zijn niet slecht, maar let er wel op wie hem bij je paard aanmeet. Ik heb een heel verkeerd zadel aangemeten gekregen door een medewerker van Hulsebos (ongeveer 4 jaar geleden). Mijn paard heeft door gebruik van dit zadel een rugblessure opgelopen en heeft bijna een halfjaar stilgestaan.
Toen was ik het zo zat dat ik Jan Hulsebos zelf heb laten komen, en die kon zich niet voorstellen dat het zadel wat ik hem liet zien voor mijn paard gemaakt was. Hij schaamde zich dat er zulk slecht werk was afgeleverd. Hij heeft een compleet nieuw zadel aangemeten en gemaakt voor mijn paard, en dat lag prima. Ik gebruik het reeds op mijn derde paard (met een hele kleine aanpassing).

Dus het kan best heel goed, maar ik het alleen maar vertrouwen in Jan Hulsebos zelf.

Wat betreft de kwaliteit van de Hulsebos zadels, die is redelijk goed. Ik vond wel dat mijn singelstoten heel snel lelijk zijn geworden, en mijn bovenblad (van kalfsleer) begon al te slijten na 2 jaar. Dat is wel jammer.