Er past geen zadel op mijn pony, wat nu??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Re: Er past geen zadel op mijn pony, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 07:58

misschien moeten jullie even lezen dat ze al een perfect zadel gevonden heeft ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:08

Fijn TS, dat je een goed zadel gevonden hebt! En het ziet er goed uit op je paard. Leuk paardje trouwens :D :D

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:26

MissDonna schreef:
misschien moeten jullie even lezen dat ze al een perfect zadel gevonden heeft ;)

Ik lees anders nog wel het een en ander aan bemerkingen ;)

Tja TS, bevooroordeeld als ik ben (ik sta absoluut niet achter de drukverdeling van een boomloos zadel), zou ik je toch ook aanraden om gewoon rustig door te sparen voor een Wow. Denk er even om dat tweedehands wel het juiste type kussens moet hebben. Mijn kwpner heeft exact dezelfde bouw, en daarmee probleem, als jou haf. Ondanks dat ik nu een Stubben en Kieffer heb die beiden wel redelijk blijven liggen (op gekke sprongen na) heb ik echt voor een wow gekozen, om toekomstig gedoe te voorkomen, en ach, op mijn volgende paarden valt hij toch weer passend te maken :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:55

Ik heb ook een Haflinger, maar dan eentje met 0,0 schoft en een rondgeribd lijf. Ondanks dat ze luxe gefokt is, heeft ze een onmogelijke rug voor een goed passend zadel. Heb tot nu toe nog niets kunnen vinden. Boommaat 35 is nog te smal. Nu komt binnenkort Massimo zadels langs om te meten, daar zit hopenlijk iets vooor haar bij.

Er moet voor jouw pony toch ook wel een passend zadel gevonden kunnen worden. BIj een goede zadelmaker zoals Daaleman of Hulsebos?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:57

Aaah, ik lees net dat je een zadel voor je pony gevonden hebt. :D
Hoop dat ik ook zo gelukkig ben, en mijn pony binnenkort een passend zadel heeft op haar kogelronde rugje. ;)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:51

janouk schreef:
Niets zo lastig als het vinden van een goed zadel op een haflinger. :( Ook vele jaren bezig geweest van Stubben, Kieffer en Thorowgood en Wintec.
Eindelijk nu een lekker dressuurzadel gevonden, dat en lekker zit voor mij en ook nog goed ligt op mijn Haf. En blijft liggen bij het galopperen en het opstappen.

Mocht je nog zoeken naar een goed zadel: hier hebben wij die van ons gevonden.
Ooteman in Hoogkarspel (niet zo heel ver van Heerhugowaard) http://www.ooteman.nl
Wij rijden nu op een Global dressage,33 w.

Ooteman heeft er een handje van de zadels nogal smal te maken, zodat ze klem komen te liggen op een ronde rug. Het zadel ligt dan wel 'mooi' stil, maar de rug gaat wel aan gort.

anne_bento

Re: Er past geen zadel op mijn pony, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 13:48

Ooteman heb ik helaas ook veel niet goede verhalen over gehoord en eerlijk gezegd ben ik sowieso al niet erg over hun te spreken..

Iedereen nog bedankt voor de laatste tips maar op dit moment gaat het goed met dit boomloos zadel. Ik begin er eindelijk ook aan te wennen en vind het nu zelf ook lekker zitten :) we hobbelen hier lekker mee verder.
Er zit een goede pad onder voor de drukverdeling, daarnaast ben ik gelukkig niet de zwaarste en heb ik niet het idee dat dit kwaad kan voor haar rug.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:26

Ik weet niet wie je bij je pony hebt gehad, maar in de buurt van Heerhugowaard ken ik twee goede zadelmakers, Stubenitski (Heemskerk) en Lahbib (Sint Maarten). Misschien is het een goed idee als je als een 'second opinion' toch even nog iemand anders naar je Haflinger laat kijken?

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:03

nadita schreef:
Ik heb ook een Haflinger, maar dan eentje met 0,0 schoft en een rondgeribd lijf. Ondanks dat ze luxe gefokt is, heeft ze een onmogelijke rug voor een goed passend zadel. Heb tot nu toe nog niets kunnen vinden. Boommaat 35 is nog te smal. Nu komt binnenkort Massimo zadels langs om te meten, daar zit hopenlijk iets vooor haar bij.

Er moet voor jouw pony toch ook wel een passend zadel gevonden kunnen worden. BIj een goede zadelmaker zoals Daaleman of Hulsebos?

Nou Nadita, ik kan ook helemaal met jouw meevoelen, heb ook zo eentje zonder schoft en rondgeribt lijf. Ben ook weeeeeken aan het zoeken geweest en heb nu een I.R. dressuur zadel met extra brede boom gevonden die goed ligt maar dat heeft ook heel wat voeten in de aarde gehad! Succes met jouw haffie!