Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
flugeltje schreef:schoentje schreef:dan kom eens met een goede betaalbare oplossing!
Wij hebben 30 paarden staan, en de doorloop is behoorlijk. Een passend zadel voor elk paard is dus onmogelijk. Tegen de tijd dat het op maakt gemaakte zadel klaar is, kan het goed zijn dat het paard alweer verkocht is.
Dus hebben we goede standaard zadels en rijden met zo'n heel dun gaatjes padje, dekje en en bontje. en een bontje is met wat gewicht er op echt niet zo dik meer.
pff en een pad en een bontje, dan hang je na 10 minuten toch onder zijn buik zeker.
Je moet toch wat als het niet spannend genoeg is!
Flugeltje schreef:merel_gomez schreef:intressante dit, ik zie toch vaak ook de bekende ruiters met bontjes en geld pads rijden.
ja... en...?? geven die altijd het goede voorbeeld dan ??
merel_gomez schreef:intressante dit, ik zie toch vaak ook de bekende ruiters met bontjes en geld pads rijden.
Ikima schreef:Ja daar verbaas ik mij ook over, ik neem aan dat Anky en Isabel Werth toch wel genoeg geld hebben om een goed passend zadel bij hun paarden te kopen. Ze rijden ook met bandages terwijl dit slecht is.
Zij zouden toch een voorbeeld moeten geven hoe het wel moet , lijkt mij.
Bubsj schreef:Ikima schreef:Ja daar verbaas ik mij ook over, ik neem aan dat Anky en Isabel Werth toch wel genoeg geld hebben om een goed passend zadel bij hun paarden te kopen. Ze rijden ook met bandages terwijl dit slecht is.
Zij zouden toch een voorbeeld moeten geven hoe het wel moet , lijkt mij.
Dat zou je nog verbazen, de meeste topruiters rijden trouwens met gesponsoorde zadels
Ikima schreef:Daarom snap ik ook niet waarom topruiters er een bontje onder hebben, ze rijden ook met bandages terwijl er d.m.v. warmte testen is bewezen dat die slecht zijn.

aslo schreef:O.a. Anky heeft voor elk paard een eigen passend zadel. Zoiezo, denken jullie nou echt dat die topruiters slecht passende zadels op hun paarden die miljoenen waard zijn, gaan leggen en dit dan compenseren met bontjes?? Kom nou toch zeg, geloof je zelf toch niet.
sevke schreef:Of toch de firma wiens merknaampje erop staat.
Waarom rijden alle wielrenners tijdens wedstrijden met een zonnebril ? Ook als het regent ?
In het western is het ook zo. Het zadel waar de pro's mee rijden, wordt als standaard aangezien door al de rest. Mensen zijn nu eenmaal kuddedieren, die als schaapjes achter hun hoeder lopen.
Een pro rijdt met een bontje, dus is het chique, dus zal het wel goed zijn, dus gooi IK het ook onder mijn zadel![]()
Trouwens schapenvacht heeft alleen nut op de rug van je paard als het rechtstreeks op de rug ligt. Met een pad ertussen heeft het geen enkele zin. Het effect dat je ermee bereikt is hier al 100 X vernoemd : je maakt je zadel krapper. Het heeft ook totaal geen schokdempende werking. Het is onzin om dat te geloven. (test met PLIP-pad. )
Doe jij eens een kous van schapenbont aan, en doe dan je gewone goedpassende laarzen aan. Je zult er nu niet meer de marathon mee lopen![]()
Zo'n bontje OOGT mooi, dat geef ik toe. En dat is de reden waarom we het gebruiken. Onnodig van onszelf iets anders te proberen wijsmaken
Lauraloves schreef:Ik vind het wel mooi en sjiek staan maar als het idd niet goed is voor een paard met een goedpassend zadel is het ten eerste zonde van je paard, en ten tweede zonde van je geld