Wat is er mis met een paard in bij elkaar passend setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lilian_AapIe

Re: Wat is er mis met een paard in bij elkaar passend setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:42

Ik vind het eigenlijk een beetje onzin!
Het is leuk als het bij elkaar past (shabrak en peesjes) maar meer ook niet....
Ik doe net zo lief een donkerblauw shabrak en bruine peesjes bij elkaar Knipoog .....
Je rijden wordt er toch niet beter van??
Ook hoor ik wel eens van mensen die dus altijdd in "set" rijden dat ze andere dan uit lachen die dat dus niet doen... Want dat kan dus ECHT niet.
Heb dus serieus een keer een discussie er over gehad Nagelbijten / Gniffelen ..... dat vind ik dus te ver gaan...
Niet alle mensen zijn zo (gelukkig Haha! ) de meeste vinden het gewoon leuk! ....maar sommige gaan echt te ver..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:27

om antwoord te geven op de topictitel: NIETS! voor het paard maakt het iig niks uit, hoewel ik persoonlijk geen voorstander ben van het gebruik van beenbeschermers als deze niet nodig zijn en het paard dus niet aantikt en er bijv. niet gesprongen gaat worden.

ik vind het mooi staan als de kleuren met het paard combineren, zo kan ik kwijlen van een witje met een knalrood fluweeldekje met zwarte bies, dat vind ik zó mooi... of een subtiel gouden randje...

persoonlijk gebruik ik eigenlijk niets in set, heb gewoon voor mijn dieren één setje zwarte beschermers, past iig altijd bij m'n zwarte zadel, haha!

het enige waar ik dus NIET tegen kan is bijv. een bruin hoofdstel met een zwart zadel of andersom, of een blauw halster met een geel halstertouw, dat soort dingen. maar goed het zal wel een ziekte zijn.

wat ik weleens op Bokt langs zie komen zijn van die meisjes met Ankypads met bijpassende bandages, maar dan een zadel dat niet ligt, grof gebruik van hulpen, bandages die compleet FOUT aangelegd zijn... daar stoor ik me dan wel aan, dan denk ik, doe met dat geld iets waar je paard wat aan heeft, en koop dán pas setjes. het paard heeft nl niets aan setjes, wel iets aan een ruiter die 'm niet in de weg zit.

maar goed, als je 't geld ervoor (over)hebt, en je wilt een vestje, rijbroek en dekje bij mekaar, lekker doen. de kleur op zich zal het paard niet boeien, hoewel er wel paarden zijn die gestoord worden van felgekleurde dekjes e.d... maar goed dat zijn er ook niet veel.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:59

Ik ben ook 'setjesfreak'. Dit is al de zoveelste discussie.
En wil niet meer zeggen dan:
Als je het geld hebt, prima! Wat is er dan mis mee? En natuurlijk kennis, maar dat is met alles. Ik ken mensen die met 1 enkel dekje een paar jaar rijden, niks geen tweede dekje erbij. Maar dat ding ligt plat op de schoft, ligt dubbel etc.
Het hoeft niet persé setjesfreak te zijn om een slecht passend zadel te hebben, of een ziek paard die niet op tijd naar de dierenarts gaat hoor Clown Ik ken er zat die niet op tijd ingrijpen, maar die hebben ook geen setjes, gewoon gemakzucht, geen zin hebben, of het niet waard vinden. Die gaan liever in het weekend zuipen en roken.
Mijn (bijrijd!) pony waar ik zelf de volledige zorg voor heb betaal IK de veearts, tandarts, fysio, hoefsmid. En heb heerlijk geen vaste lasten, en met mijn fulltime stage heb ik heerlijk centjes over om mezelf te verwennen met af en toe een nieuwe set! Haha!
Het zal haar worst wezen of ze een rood of blauw dekje op krijgt, maar ik word helemaal happy van af en toe weer wat nieuws.
Ik koop voor mezelf dan weer nooit wat, maar dat is ieders eigen keuze toch Knipoog
Zolang je je paard niet benadeeld is het toch prima!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:29

ik hou zelf ook van setjes, het liefst koop ik elke dag wel wat
alleen heb ik het geld daar niet voor
ik ben nu aan het sparen voor een heel mooi setje (van deken, halster, dekje, bandages)
maar ik vind het ook leuk
als mensen een setje hebben heb ik daar niks op tegen Knipoog
BTW ik heb iets van 3 setjes Haha!

Doenjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:58

Iedereen die een setje wilt is vrij om dat te nemen en te gebruiken natuurlijk.. ik ben er zelf geen fan van, maar heb geen commentaar op de mensen die dat wél leuk vinden.
Ieder zijn ding!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:01

Ik vind het altijd leuk staan Lachen Het voegt gewoon wat toe. Natuurlijk wordt het rijden er niet beter op, daar gaat het ook niet om. En ik vind het een beetje raar dat mensen het zielig vinden voor het paard, want inderdaad, zoals je zegt, wat maakt het paard het nou uit in welke kleur hij 'gekleed' is. Sommige mensen vinden het misschien overdreven, maarja, iedereen is anders toch Lachen

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:03

ik vind dat iedereen lekker moet doen wat hij zelf wil. als iemand in een afgeragd sjabrak rijdt, prima toch, maar vind het wel erg als mensen daar commentaar op geven! Net zoals ik het vervelend vind als mensen commentaar hebben "kijk haar in haar setje". laat ieder lekker doen wat hij zelf wil!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:13

Ik ben ook een beetje een setjesfreak, maar niet zo dat ik 40 dekjes met bijpassende beenbescherming en dergelijke heb...
Ieder z'n ding, maar dat vind ik erover, dan heb je voor een hele maand elke dag een andere set!
Ik heb nu 6 dekjes, waarvan 2 met bijpassende beenbescherming (en nee, ik gebruikt NOOIT bandages), bij m'n andere dekjes gebruik ik dan gewoon zwarte peesjes Lachen
Iedereen moet voor zich uitmaken aan wat hij of zij z'n geld wil spenderen, kledij, dvd's,... Ik koop nu eenmaal graag mooie paardenspulletjes!
En geef toe, het is toch leuk als het er een beetje deftig uitziet, het zal het paard zelf wel niet kunnen schelen dat hij met een goedkope en versleten dekje en peesjes of bandages in contrastkleur rondloopt, maar een plezier voor het oog is het toch ook niet Knipoog

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 07:40

Ik vind setjes best wel grappig, maar doe dat meestal alleen met foto's aan.
Wel vind ik het leuk om regelmatig nieuwe dekjes te kopen, maar meestal doe ik daar geen passende beenbescherming bij (ook alleen met foto's). Heb gewoon een set zwarte peesbeschermers en die passen bij elke dekje :D Dat is lekker makkelijk.
Ben absoluut niet tegen setjes, als je dat leuk vind gewoon doen!
En dat tuig niet goed ligt doordat men het paard in een setje wil steken.....ik zie ook weleens mensen rijden die hun paard niet in een setje steken waarvan het tuig ook niet goed ligt. Mijn inziens heeft dat ook niets te maken of je een setjesfreak bent of niet.
Bandages vind ik altijd wel sjiek, maar ben er ook tegen. Kan juist blessures in de hand helpen. Doe alleen bandages aan met een show/demonstratie of een parade ofzo.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 07:47

Het enige wat ik kan bedenken is de invloed van kleuren uit de kleurentherapie, als het waar is wat er staat zal de kleur dus zeker invloed kunnen hebben, maar geen idee of het waar is.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 07:49

Oud topic! Tem.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:15

Oud topic: slotje...