Barefoot : doen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Re: Barefoot : doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:40

dat zal vast wel lukken, barefoot past wel op de meeste paarden..

jupio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:28

Zal wel lukken met passen toch? volgens mij zijn dit zadels die veel meer naar het paard gaan staan dan het gemiddelde boomzadel.

Ik hoor in mijn omgeving heel positieve reacties over deze zadels!

succes!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:39

JEPS :D ik ben geslaagd
De cheyenne paste niet en de Nevada ook niet. De arizona daar en tegen lag echt heel mooi! Die klemde niet.
Terwijl ik een arizona het gepast, oude model, en die paste helemaal niet!!
Deze heeft een breedere fork erin en ligt echt heel mooi!! Ik heb hem besteld en ik hoop dat het eind volgende week er is :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:41

Gefeliciteerd !

Wie is er langsgeweest ? :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:44

Ze zijn van de mexican ranch geweest :D Super mensen! Erg behulpzaam en ook alles gepast met verschillende inlages en dekjes :D Ik haal het zadel dan in Den Ham op, ben erg nieuwschierig naar de ranch :D

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:52

Ik heb sinds een paar dagen een arizona en ben echt super tevreden!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:56

O , leuk ! Welke maat en kleur heb je besteld ?

Dan reserveer ik die vast voor Inge en Arjan :)

TrustHim : mooi zo , het zijn ook leuke zadels die Arizona's , is toch verreweg het populairste westernmodel van BF :)

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:59

Ik heb sinds een paar maanden een cherokee. Hij zit heerlijk, alleen krijgt mijn pony kale plekken op haar rug van het nepbont onder de grandeur pad. Ik heb er nu een dikke pad onder liggen en ik hoop dat dat helpt tegen de kale plekken. Dus zadel, grandeurpad, dikke pad. Als testzadel had ik een cheyenne met een pad met sympanova en daar had ze geen last van afgebroken haren. Ik vind dat wel een groot nadeel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:03

Zitten die kale plekken helemaal aan de achterkant van de pad ? Of heb je toevallig een foto of iets ? :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:00

maat 2,bruin heb ik besteld!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:03

Ja ik zag het al , heb de bestelling al binnen ;)

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:47

Hoe lang duurt het ongeveer voordat een Nevada er is? Weet iemand dat?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:40

haha al bekend wanneer het zadel er zal zijn?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:21

Nouja , alle zadels liggen in principe op voorraad , maar soms heb ik nieuwe zadels nog niet binnen en is de voorraad dan net even op...

Dat is nu bvb. met de Classic Cherokee maat 1 (zonder paardekopje) , daar is ineens een enorme run op geweest
de afgelopen tijd dus die kom ik nu tekort , want de nieuwe partij is nog niet binnen.

Arizona's en Nevada's heb ik gewoon liggen maar daar zit ik weer op de brede westernfenders te wachten...
Dus dat is dan balen , ik hoop dat alles elk moment weer binnenkomt , maar op dit moment heb ik het dus niet... *snif*

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:53

Maar een Nevada zou dus gewoon geleverd kunnen worden, maar dan zonder fenders? Dan zou ik eerst even mijn eigen beugels eraan kunnen hangen? Ik heb er nl. de 2e febr één besteld in Beilen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:23

Ja , als je dat wilt , dan kan dat :j

Die Nevada voor Equixantos staat trouwens voor vandaag op groen licht met inpakken , alleen de fenders volgen dan later.

Maargoed da's eigenlijk een beetje off-topic :=

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:29

Moderatoropmerking:
In het topic wordt gevraagd naar ervaringen met betrekking tot de Barefoot-zadels. Zoals eerder is gebleken, gaan veel Barefoot-topics uiteindelijk over alles wat ermee te maken heeft, in plaats van wat er in de beginpost gevraagd is. Om die reden zijn dan ook al veel topics naar de HK verhuisd. Dus graag weer ontopic verder.

Tevens is het niet toegestaan om als commerciële gebruiker je producten buiten de fora EA-CO te promoten en/of dergelijke zaken af te spreken en dus ook niet hier in dit topic. :)

ArianeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:42

Ik heb ook een barefoot cheyenne maat 2 met een grandeurpad eronder, ik ben super tevreden met dit zadel gaat het rijden prima heb reuma en dit zit zeer comfortabel!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:46

Ik heb gister voor het eerst de bokkenserie overleeft die mijn merrie gebruikt om mij te lanceren, was altijd succesvol en gister had ze pech. Zit echt als een huis (arizona) En wat mij direct opviel was hoeveel ruimer en ontspannener ze liep

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:49

De kale plekken zitten aan de achterkant van de pad waar de inlages zitten. Ik heb even geen foto, maar de dikke p[ad eronder lijkt te helpen. Nog even afwachten dus.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:19

Ik lees wel erg veel positief over de zadels :D Leuk!!!
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar die kale plekken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:07

Kale plekken aan de achterkant , met welk zadel dan ook (boom / boomloos) komen meestal door een stug randje van bvb. een dekje , dat iets tever achter op de rug ligt. Dat is dan geen probleem qua drukverdeling , maar puur dat die rand voor het mooie wat te ver achter op de rug uitkomt , waar het wat teveel boven de beweeglijke onder-rug van het paard ligt.

De onder-rug "rolt" tijdens het lopen dan steeds onder die rand van dat dekje door , waardoor de haren steeds opzij gestreken worden , en zeker de lange winterharen kunnen dat maar een beperkte tijd volhouden voordat ze "op" zijn en afbreken. Daardoor krijg je die korte haren.

Sommige paarden hebben zelfs ook van die kale plekken langs de hals , van het "schuren" van de teugels :)

arlette5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:41

Ik heb gehoord dat barefoots niet genoeg vastigheid geven bij rodeosessies?
Ik wil mijn paard er namelijk mee inrijden, maar ik heb gehoord dat de kans dat je bij een goeie bok minder makkelijk blijft zitten. Het leek me een beetje raar maar ik wil het toch graag weten!
Ik overweeg een barefoot cheyenne..
Nog een vraag; welke singel moet er aan een Chey (Drytex)?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:07

Lees hierboven maar van trusthim. Die verteld dat ze voor het eerst is blijven zitten met het zadel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:44

...en dat soort verhalen hoor je veel vaker dan mensen die er spontaan afkukelen met een Barefootje.

Kijk , als iemand voor de eerste keer op een Barefootje zit en die is normaal gesproken gewend om op een zadel te rijden met allerlei wrongen en dingen ,
probeert dan een half uurtje een Barefootje en mist al die wrongen , zo'n persoon gaan dan tegen anderen lopen miepen over hoe weinig steun ze hebben in "zo'n boomloos zadel".

Maar als mensen nu niet na 1 kort ritje al mopperend uit het zadel storten , maar het even een paar dagen de kans geven , dan hoor je ineens de verbaasde reactie dat ze juist veel steviger zitten dan op hun "oude" zadel , ook al hadden ze dat zelf totaal niet verwacht.

Over het algemeen is een dikke 90% van de negatieve reacties echt van mensen die er maar weinig ervaring / kennis van hebben...of niet op de juiste manier met de zadels gewerkt hebben / niet de moeite hebben genomen om even advies te vragen over simpele oplossingen voor probleempjes , maar wel gaan lopen roepen...
En dan krijg je van die "ik heb gehoord dat...." reacties ;)

Je zit bij een bok-sessie juist dichter op je paard , meer "in" je paard dan nog met een hoge boom ertussen waar je lekker op kan stuiteren :P

Zoals van TrustHim : dat hoor je vrij vaak dat mensen echt de grootste lol hebben omdat hun paard na een (normaal altijd succesvolle) ontploffing zo beteuterd achterom staat te kijken dat de ruiter er nog opzit :P