Leuk dames dat de torsion's binnen zijn..Die pommel heeft ook een geweldige pasvorm vind ik zelf Ben benieuwd hoe jullie ze vinden rijden..
Phrono
Geplaatst: 29-08-13 15:24
Allemaal weer nieuwe zadeltjes binnen hier.. Dat vraagt om fotootjes! Ben vooral benieuwd naar de torsion's!
Sonja_vR
Geplaatst: 29-08-13 15:26
ik weet dat die van mij lekker gaat zitten heb eerder op dit type gereden en een standard en een western gehad in het verleden was ook al een hele tijd ebay.de en ebay kleinanzeigen en andere duitse sites in de gaten aan het houden voor dit model, tweedehands kom je hem zelden tegen, in NL al helemaal niet, dus nu mag ie een jaar de kast in en dan mag paard ingereden gaan worden
zal zo nog even foto's maken van het zadel
Sonja_vR
Geplaatst: 29-08-13 15:35
zadel is nog een beetje in de frommel van het verzenden en ik zie nu op de foto dat de zitting te ver naar achter geplakt zit waardoor de zitting op het punt waar hij om d epommel heen gaat een beetje gefrummeld zit.
Mooi inderdaad! Het leer ziet er ook zo soepeltjes uit, bij de torsion zadels, valt me altijd op..
unihorses
Geplaatst: 29-08-13 15:42
wat een top zadel! zit echt super, en eigenlijk geen harde delen. ik zou even erop zitten, maar heb er uiteindelijk een half uurtje opgezeten hij zat zooo lekker
mag ook wel, de island is kalfsleer :d het voelt in ieder geval allemaal goed soepel aan, stevig/degelijk afgewerkt etc vrij veel gewicht ook nog trouwens. de twee naadjes zijn ook maar minimaal, is zo weer aan elkaar te naaien als je het materiaal hebt. dat laat ik lekker door de zadelmaakster hier op het dorp doen volgens de verkoopster is ie 5 jaar oud trouwens
Unihorses, ziet er goed uit
Phrono
Geplaatst: 29-08-13 15:47
Aha, vandaar. Heel mooi! Erg mooi model ook..
Leuke foto's van de Libra, ziet er goed uit op je paardje!
pleiada
Geplaatst: 29-08-13 15:47
Je ziet op de foto's inderdaad dat de leer kwaliteit erg mooi is!
Ziet er goed uit unihorses,hij ligt mooi op je paard!
Zijn die ribbels niet ontstaan door over het zadel heen geslagen beugelriemen tijdens het weghangen van het zadel? Daar lijkt het namelijk het meest op
Leuk unihorses, ik zie dat jij dezelfde methode gebruikt bij je beugels als ik. lang leve de elastiekjes!
Sonja_vR
Geplaatst: 29-08-13 16:13
ook, maar het word versterkt door de zitting die te ver naar achter zit, dat trekt de ribbels nog eens extra naar voor zeg maar snap ook niet helemaal waarom die zitting zo ver naar achter zit maar vooruut
moet ook even kijken welke pads er onder passen , volgens mij is het verder kwa vorm gewoon gelijk aan een cheyenne etc?
unihorses
Geplaatst: 29-08-13 16:14
minikatje schreef:
Leuk unihorses, ik zie dat jij dezelfde methode gebruikt bij je beugels als ik. lang leve de elastiekjes!
haa, heb van die dresuur dingen, vol goede moet ze erop zetten... heb ik van die eropschuif beugels en dit zijn dichte ringen.
grappige van dit zadel vind ik trouwens dat de wat smallere, hoge schoft meer ruimte heeft bij de schoft dan de dikke, minder schoft
pmarena
Geplaatst: 29-08-13 16:16
Zover zit de zitting toch ook weer niet naar achteren...?
Het lijkt mij wel mee te vallen, je ziet geen sleuf ontstaan tussen zijkant pommel en de zitting
Lijkt het niet optisch zo vergeleken met een Barefoot e.d. omdat de Torsion zitting geen uitstekend flapje heeft in het midden aan de voorkant?
Sonja_vR
Geplaatst: 29-08-13 16:22
nadat ik net die zitting dus drie keer van zijn plek heb getrokken, zeg ik dat je helemaal gelijk hebt, is idd optisch
gelijk even de schuur in gedoken om te zien of ik de juiste beugelriemen nog heb liggen, maar helaasch, wel gelijk even het restje overbodige spul tevoorschijn getrokken, vandaag en morgen even op de markt gooien ...ruimt ook weer lekker op
hihi, lang leve het maffe model ben blij dat ik hem tegen het lijf liep, anders had ik een normaal model moeten gaan verbouwen... of natuurlijk een island zitting op een normaal model plakken (hoe simpel kan het zijn) maar dit is toch net wat simpeler
als ik niet oppas word ik echt gruwelijk melig dalijk lol
Shirley
Geplaatst: 29-08-13 17:38
Als je wat groots zoekt, ik heb twee HAF pads liggen die "nogal ruim" zijn ...
Ik vind het een mooi model, hoor, helemaal niet maf En de mijne heeft inderdaad ook geen voorflapje, dacht ook eigenlijk gelijk dat 'ie kleiner zou zijn dan de Cheyenne, maar dat is niet zo
Kirsha
Geplaatst: 29-08-13 17:41
Ik heb iets waar ik een beetje mee zit. Heb de laatste jaren eigenlijk altijd met een Barefoot London gereden, maat 2. Hierin zat ik veel te ruim. Toen ik ging proefrijden op mijn merrie (meerdere keren) had zij een London maat 1 en daarop zat ik veel beter. Niet te veel en niet te weinig ruimte, gewoon perfect zeg maar. Sinds ze bij mij is rijd ik met een Barefoot Cheyenne, ook maat 1. Ik heb echter het idee dat deze qua maat anders valt dan de London. Ik merk voornamelijk met lichtrijden dat ik snel op de cantle terechtkom wat voor zowel paardlief als mij niet héél ideaal is zeg maar... Net alsof ik in dit zadel niet genoeg ruimte heb terwijl de maat hetzelfde is. Ik heb mijn beugels lang genoeg (langer is geen optie want dan raak ik ze kwijt ) en ik heb ook geen extreem lange benen, ik ben 1.75 meter met beugelriemen van 130 cm (zitten op vierde gaatje van onder) dus dat valt allemaal wel mee. Als ik echt goed in het midden van het zadel ga zitten komen mijn knieën bijna voor het zadel uit en ik kom dan in een stoelzit terecht, ook niet helemaal de bedoeling.
Mijn Cheyenne is een oud model zonder VPS en dus ook zonder verplaatsbare beugelophanging. Zadel ligt op de juiste plaats en heeft ook de juiste maat pommel, het ligt voor de rest als een zonnetje alleen ik zit er blijkbaar verkeerd in Iemand tips? Het is niet zo dat ik er constant tegenaan loop maar het hoort niet toch? Ik begon zelfs te twijfelen of het geen maat 0 was maar ik kan het serienummer niet vinden. Heb op de juiste plaats gekeken maar ik zie het echt niet
Sonja_vR
Geplaatst: 29-08-13 17:43
oeh, ik ga eens even meten hoe lang het zadel is (zitting en van boven naar benee) ik heb op het moment geen flauw idee wat voor pads er passen
edit: vage maat , zadel is 52 cm lang op de rug en 58 a 59 cm van boven naar benee
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 29-08-13 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt