xLindy91 schreef:Bakstuk Full is 26cm
Op zijn langst of zijn kortst? Cob liep van 23 tot 30 cm namelijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Robin_Rikkie schreef:Zou je hem eventueel willen opmeten op zijn langst en zijn kortst? Dan kan ik het vergelijken met maat cobmaat cob was gemeten van t bovenste gaatje tot de onderkant en dan op zijn langst en zijn kortst. Zou heel fijn zijn!
Daphneeeej schreef:Je moet er ook rekening mee houden dat het kopstuk deel ook meegerekend moet worden. Die kan ook van lengte verschillen bij en Full en cob. (maar ook per hoofdstel zijn die anders) Eigenlijk zou je van bitring tot bitring moeten meten over ht hele hoofd om zeker te zijn van of hoofdstel zal passen of niet.
Skippy01 schreef:Daphneeeej schreef:Je moet er ook rekening mee houden dat het kopstuk deel ook meegerekend moet worden. Die kan ook van lengte verschillen bij en Full en cob. (maar ook per hoofdstel zijn die anders) Eigenlijk zou je van bitring tot bitring moeten meten over ht hele hoofd om zeker te zijn van of hoofdstel zal passen of niet.
Dat lijkt mij ook logischer ja!
M_ontana schreef:Ik zoek voor mijn nieuwe paard ook een hoofdstel, maar ik weet nog niet precies wat. Ik wil gewoon een zwart hoofdstel maat full, met anatomisch kopstuk/neusriem voor onder de 90 euro. Heeft iemand een idee welk hoofdstel hieraan voldoet?
M_ontana schreef:Ik zoek voor mijn nieuwe paard ook een hoofdstel, maar ik weet nog niet precies wat. Ik wil gewoon een zwart hoofdstel maat full, met anatomisch kopstuk/neusriem voor onder de 90 euro. Heeft iemand een idee welk hoofdstel hieraan voldoet?