[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:31

Ik ben 1,55 met korte benen, maar ik kan absoluut niet lekker zitten op een cherokee en dit was toen fjordenmans behoorlijk rond was (te dik). Best kans dat ik er voor nu heel anders erop zit aangezien hij nu precies goed is.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:50

Sonja89 schreef:
Vandaag blijft hij netjes opgesloten in zijn doos, maar ik zal hem goed vastbinden morgen :D

Haha, goedzo!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:20

Ik ben zelf 1m60 en heb geen enkele behoefte aan een Barefoot of enig ander zadel met kniewrongen....het komt altijd klöte uit :P

Dijworongen zijn echt veel fijner :j

Eeeeeehm....was er hier nu pas iemand die heel graag een London met verplaatsbare cantle wilde...?
Ik heb er op dit moment toevallig onverwachts 1 liggen in maat 1 in de categorie weg=weg voor 650 euro :)

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:25

Is er iemand die ik blij kan maken met een setje Barefoot westernbeugels model Visalia. Nagenoeg nieuw, enkele keren gebruikt, geen gebruikers sporen. Ik gebruik de (kleine) alluminium beugeltjes ;-)

Deze zijn het:
Afbeelding

Nieuw waren ze 79,95, ik vraag er 55 euro voor (spaar voor een kaptoom, dus er moet helaas wat geruimd worden.. )

waanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:40

Is er al meer ervaring met het RWC dressage zadel? Vindt hem nl. erg mooi maar ben benieuwd naar ervaringen . En kun je daar een gewoon zadeldekje onder leggen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:30

Ik kom hier even binnen hoppen..
Nog nooit boomloos gereden en ik ga binnenkort een Trekker Luxus testen.
Iemand ervaring met dit zadel met rugklachten?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:32

Het is goed dat je gaat testen!Ik heb een trekker pro arte gehad,maar had met dit zadel steeds het gevoel scheef te zitten en kon mijn zit niet vinden..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:53

Ik heb nu een boomzadel, maar ik blijf door de Lyme last houden van mijn rug.
Dat is niet 123 weg te nemen maar ik wil weer graag rijden.
Het is ook niet op te lossen dus ik wil kijken hoe dit zadel voelt.
Nog nooit boomloos getest dus het kan iets zijn, of juist helemaal niks.

Heb wel besloten dat ik hem niet ga kopen als ik twijfel, dan maar wat anders.
Ik wil als ik opstap het idee hebben dat ik denk: dat zit lekker, en met een fijne rug anders begin ik er niet aan. En misschien is het beweeglijke wel veel beter voor mijn rug.

Vind het wel spannend..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:16

Heb je qua stoelzit daar snel last van met een Trekker?
Ik ben bang dat ik echt de houding zal hebben van een zak aardappelen ofzo, en dat heb ik van mezelf al zo snel. :+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:26

Mizora schreef:
Eigenlijk vind ik alleen de XO echt mooi passen. Maar ik vind een hoop zadels eigenlijk te groot voor de paarden waar ze op liggen.

In een boomloos zadel zit geen boom die in de rug drukt als het zadel iets te lang is.
Leg maar een een stok op je hand en een kussentje en druk daarop.
Zo kun je het ook een beetje op de paardenrug zien :)

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:36

Toen ik afgelopen weekend bij equixantos was, liet marcel mij voelen hoe het randje van een bf voelde op de rug van een paard, als hij wat te lang zou zijn. Ik moest mijn hand onder het randje leggen, terwijl hij normaal op het zadel ging zitten. Er stond nagenoeg geen druk op. Toen ging hij meer naar achteren zitten, dus op de cantle. Toen kreeg ik duk op mijn vingers. Dat voelt een paard dus ook bij een te kleine zitting. Zo legde hij mij uit dat het niet erg is dat het zadel wat te lang is, maar dat wel vervelend is als de zitting te klein is. Dus liever een iets te lange bf, dan een bf waar je billen niet in passen.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:42

moonfish13 schreef:
Ik kom hier even binnen hoppen..
Nog nooit boomloos gereden en ik ga binnenkort een Trekker Luxus testen.
Iemand ervaring met dit zadel met rugklachten?

Heb een luxus gehad.
Tweemaal zelfs :D Maar uiteindelijk toch weer weg gedaan vanwege heupklachten.
Nu heb ik dat bij veel zadels dus zegt ook weer niet veel over de luxus ;)
Wel fijn dat je het eerst gaat testen, paard ruiter zadel combinatie moet kloppen bij boom of boomloos.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:47

Hoe was jou houding op de luxus? Ik heb geen heupklachten maar rugproblemen. Ben erg stijf, en kan slecht ontspannen..

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:45

Mag ik even een off topic vraag stellen ;-)
Op de begin pagina staat links laatste berichten en daaronder mijn berichten.
Alleen de helft van die mijn berichten volg ik niet meer of zijn topics die al gesloten zijn.

Kan ik die weghalen? Kan het echt nergens terug vinden :-(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 03:59

via mijn berichten op het rondje met het zo'n oranje of wit papiertje met een zwart stipje klikken

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:40

Ik zag laatst een foto van een cheyenne met endurance beugels, en aangezien de arizona maat 1 te groot is voor mijn pony vond ik dat ook wel een goed alternatief :). Alleen 1 ding, ik heb nergens kunnen vinden of je ook een fork in plaats van een pommel in een cheyenne kan doen. Kan dat? Waarschijnlijk moet de rits dan wel aangepast worden lijkt mij?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:45

De rits moet dan inderdaad aangepast worden, maar is geloof ik ook via mybarefoot zo nieuw te bestellen.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:56

Oké bedankt! :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:03

De rits moet idd aangepast worden en je moet een gat snijden/knippen waar de fork doorheen kan.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:12

moonfish13 schreef:
Hoe was jou houding op de luxus? Ik heb geen heupklachten maar rugproblemen. Ben erg stijf, en kan slecht ontspannen..

Of je voldoende kan ontspannen, ik niet door de heupklachten. Maar je kan veel verstellen. Van stoelzit tot steun en mooi rechtop. Ligt ook wel een beetje aan de broekmaat van de ruiter.
Gewoon lekker gaan testen en uitproberen. Vond of vind het nog steeds een goed zadel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:30

Ik heb het niet zozeer in mijn heupen maar vooral onderrug en daardoor ook alles erboven.
Maar ik heb geen pijn in mijn heupen, kan ook mezelf dubbelvouwen met yoga qua heupen. :+
Ben er dus ook wel heel druk mee hoor, ben lang ziek geweest en nog steeds alleen het gaat steeds beter gelukkig.
Ik ben trouwens ca 60 kilo en heb broekmaat 36/38 paard heeft geen korte rug. :)
Helaas merk ik alleen echt enorm het verschil in mijn dagen, dat als ik me super voel dat paard loopt als een trein, en als ik stijf ben is dat totaal anders. Helaas zijn de dagen dat ik soepel ben niet in de meerderheid, iig niet in combi met dit zadel. -O-
Hoop dus dat dit echt totaal anders is, en dat ik me er wel fijn op kan ontspannen.

Ik heb dus niet echt pijn, maar ik kan gewoon niet goed ontspannen, gelukkig heb ik goede niet schadelijke pijnstillers dus dat scheelt ook nog.
Ben nu al een paar maanden bezig met aquafitness om aan te sterken en yoga oefeningen erbij om de boel soepel te maken.
Maar ik blijf gewoon toch wat stijf doordat ik non stop door moet met behandelen.. En dat kan ik niet veranderen komende jaren denk ik.
Dus ik hoop enorm dat dit me goed gaat helpen om weer fijn te kunnen rijden, als ik en paardlief er goed mee overweg kunnen..

Zit alleen nog met de dekjes in mijn hoofd, wat ik er het beste onder kan leggen.
Ik heb nog een pad van eurostar liggen die ik veel te dik vond voor onder mijn huidige zadel, en een Eskadron polopad, ook zo dik al niet dikker.
Hoop dat dat er onder past, maar ik heb ook een hele fijne zachte gelpad met schoftuitsparing liggen.
Iemand daar advies in die een Trekker heeft?

Ik heb trouwens voor mijn veelzijdigheidszadel een dressuursingel, wel een lange dus ik hoop echt dat mijn singel daar aan past gezien het geen goedkope is.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:39

Je hebt niet snel een stoelzit hoor in een trekker..Volgens mij is dat je door boomloos in stoelzit komt echt een fabel..Het ligt volgens mij meer aan waar de beugelriemophanging zit en of die op de juiste plek zit om je benen goed af te laten hangen(of hoe dat ook mag heten)..
Verder moet je het gewoon testen en ook wat het fijnst is qua pad,een wat dikkere is denk ik wel fijner!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:51

Dat denk ik ook en bij mijn zadel heb ik het idee dat ie te ver naar voren zit. Maar door het veranderen gedurende het jaar kan een boomzadel op 1 maat echt niet. Moet minimaal verwisselbaar zijn.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:04

Ja dan is het wel fijn als je de breedte kan aanpassen!
Het is geloof ik vaak zo dat dat zadels de beugelophanging te ver naar voren hebben waardoor je snel in stoelzit gaat..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:07

Nouja we gaan het zien, tis geen heel mooi zadel om te zien maar als het werkt ben ik blij. Ik heb ook nog een hele nette thorowgood om te verkopen. :-)