voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:10

Maritje1991 schreef:
Ik wordt wel een beetje moe van de opmerkingen als: gewoon even wennen etc. Soms werkt het gewoon niet.
Eerlijk gezegd loopt mijn pony onder een slecht passend boomzadel beter dan onder een goed passend boomloos. En dat allemaal omdat ik niet goed kan zitten op zo'n zadel. Daarbij schrijf ik boomloos niet af hoor. Maar niet voor iedereen werkt het.

En elise het lijkt mij niet echt de bedoeling dat je, je knieën klemt?

Waarom wordt je daar moe van? Het ís gewoon even wennen. En dat mensen dat zeggen wilt niet zeggen dat ze vinden dat het moet kunnen werken. Maar dat het gewoon vaak wennen is.. Later kan je pas zeggen het werkt niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:29

Elisa2 schreef:
Vandaag heb ik voor het eerst op een boomloos zadel gezeten,op de barrydale...maar ik vondt het niet zo prettig.Zat idd heel breed en ik kon mn been helemaal niet fijn aanleggen..ga het niet gelijk afschrijven en ook nog even op mn andere paard proberen maar voor als nog ben ik niet zo positief.

Alsof er teveel zadel zit. Zou dan zeggen probeer de barefoot Cheyenne. ;) Ik had dit met de cherokee.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 28-08-13 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:32

Ik ken het gevoel dat je je onderbenen niet aan kan leggen met sommige boomloze zadels en daar wen je niet aan..Wat maritje1991 zegt dat omdat zij niet kan niet lekker kan rijden op sommige boomloze zadels en haar paard daarom niet lekker loopt herken ik ook en is logisch omdat je houding bagger is op een zadel waar je niet lekker op zit..Gelukkig zijn er voor mij zat boomloze zadels waar ik wel op kan rijden haha,want een boom vind ik ook niet alles uitzonderingen daargelaten..

_PatriciaH

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:53

Ik had de Barrydale en de Cherokee van Barefoot en bij beiden dacht ik "het is even wennen" na een jaar toch maar verkocht omdat mijn benen alle kanten op gingen en ik niet bij mijn paard kwam (en pony kreeg mega schuurplekken ook na mooie christ/fra dekjes, werd mega chaggie) dus verder gekeken en van alles geprobeerd. Nu heb ik voor beide paarden een Freeform en hier kan ik wel normaal mijn been aanleggen, zit ik wel lekker en smaller zonder pijn in mijn rug en benen. Pony lief heeft zelfs geen dure pads meer nodig want er is geen schuurplek meer te zien.

Ik vind boomloos ideaal en Barefoot super mooi maar ben zo blij dat er meerdere merken zijn die beter of net zo goed zijn zodat er altijd wel een zadel is die bij je past. Pony en paard zijn ook veel blijer met dit zadel.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:56

Ik hoop dat ik eens de lotto win (zeg ik terwijl ik bijna nooit loten haal :')) zodat ik ook ooit eens een freeform kan kopen, ben zo benieuwd naar ze!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:03

Maritje1991 schreef:
Ik wordt wel een beetje moe van de opmerkingen als: gewoon even wennen etc. Soms werkt het gewoon niet.
Eerlijk gezegd loopt mijn pony onder een slecht passend boomzadel beter dan onder een goed passend boomloos. En dat allemaal omdat ik niet goed kan zitten op zo'n zadel. Daarbij schrijf ik boomloos niet af hoor. Maar niet voor iedereen werkt het.

Ehm been en knie aanleggen is wat anders dan klemmen met je knieén hoor.. ;)

Ik zal de cheyenne eens proberen..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:10

Geryon schreef:
Ik hoop dat ik eens de lotto win (zeg ik terwijl ik bijna nooit loten haal :')) zodat ik ook ooit eens een freeform kan kopen, ben zo benieuwd naar ze!

Ik had geluk dat we 4 Barefoot's hadden :o heel veel gespaard en had de Barrydale, Cherokee, Arizona nut en de Missoula Nut en uiteindelijk bevielen ze me heel niet.
Ik heb ze allemaal heel goed kunnen verkopen omdat ze nog zo goed als nieuw waren, daarbij kon ik bijna nieuwe testzadels van freeform overnemen van skyriding dus we konden voor het geld van de 4 Barefoot 2 freeform zadels kopen.

Mocht je in de buurt wonen en een keertje willen testen mag dat altijd!!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:10

gaat wel snel zeg.... gisteren verstuurd... vandaag al in eindhoven.... en dus bijna mijn zadel :D :D :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 23:01

Elisa2 schreef:
Maritje1991 schreef:

Ehm been en knie aanleggen is wat anders dan klemmen met je knieén hoor.. ;)

Ik zal de cheyenne eens proberen..

Sorry het klemmen zei jij niet maar M_hartje_M (ofzo :P)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 23:02

Yes dat was ik haha :')

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 23:57

quibje schreef:
met een beetje geluk wordt morgen of vrijdag mijn zadel opgestuurd :D :D

uudje, gaaf, ik vind die echt heel tof, heb je de bruine of de zwarte besteld?

De bruine. Heb er zo lang op gewacht, was eigenlijk al bang dat ie voorlopig niet zou komen.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 23:59

Coentjuh schreef:
Iemand bekend met de HALF pad van Grandeur? Heb hem inmiddels binnengekregen en wil de inlages (zachte/VPS) er in doen, maar dat past helemaal niet! Steken zo'n 5 cm uit!

Ik heb 'm, maar wel met de vps inlagen er in, heb ze ook zo gekregen.
Maar persoonlijk ben ik er niet zo'n fan van. Je hebt best veel onder je zadel liggen dan.
De halfpad, maar ook nog een dekje. Heb toch liever de gewone pad die er onder hoort.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 00:05

Maritje1991 schreef:

Werkt zeker niet voor iedereen hoor, maar vind wel dat je na 1 keer in zo'n zadel rijden nog niet meteen kunt zeggen of het wel of niet fijn is. Ik heb zelf toen ik mijn cheyenne net had, regelmatig op het punt gestaan hem weer te verkopen, maar na twee weken was ik er echt aan gewent, want rijd zo totaal anders dan een boomzadel. Ik zou echt nooit meer iets anders willen, ben een echte barefoot fan.. Maar is natuurlijk voor iedereen anders, maar je moet het wel een kans geven.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 01:26

ik heb het geluk dat ik mijn freeform zo goed als nieuw op mp tegenkwam. Ook nog voor heel weinig geld. Stond er pas ook nog 1 op voor weinig. Die heeft mijn vriendin nu. Dus als mp in de gaten houd kan je er voor weinig geld aankomen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 07:31

unihorses schreef:
Coentjuh schreef:
Iemand bekend met de HALF pad van Grandeur? Heb hem inmiddels binnengekregen en wil de inlages (zachte/VPS) er in doen, maar dat past helemaal niet! Steken zo'n 5 cm uit!

eeeh, heb je er inlages bij besteld?
bij de pad of had je ze al van barefoot? ;)

Nee deze zaten erbij!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 07:34

Moet je wel even goed opletten als je een 2e hands freeform aanschaft. De oude modellen hebben geen schoftuitsparing de nieuwe wel. Als je paard een hoge schoft heeft kan je beter een met schoftuitsparing hebben anders trekt de voorkant van het zadel wel erg strak. Er zijn er nog maar weinig met schoftuitsparing te vinden 2e hands helaas...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:15

mijn zadel is binnen! eerste indruk: Wauw, wat een ander zadel! zo zacht, maar ook zoooooo flexibel !zeeeeeeeeer positief :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:32

Ik ben benieuwd naar foto's :-)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:36

unihorses schreef:
mijn zadel is binnen! eerste indruk: Wauw, wat een ander zadel! zo zacht, maar ook zoooooo flexibel !zeeeeeeeeer positief :D

En zo lekker licht van gewicht hihi
Hup en nu ermee rijden }>

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:44

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:45

Ziet er inderdaad zeer comfortabel uit :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:26

pleiada schreef:
Ziet er inderdaad zeer comfortabel uit :j

Dat zit die ook

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:24

hier is de torsion ook binnen :D ziet er op die twee losse naadjes na super uit,
dalijk eerst foto's maken van de endurance fenders en westernbeugels en dan kan dat in ieder geval de markt op

trouwens wel grappig, de torsion heeft nog ene echt houten pommel :+
en nog best wel wat gewicht :j
maar snap weer helemaal hoe het komt dat torsion smaller kan voelen dan andere vergelijkbare types boomloos, de zitting is echt best wel stevig :j ook kwa dikte en vorm wat boller

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:45

Mooi is die pommel, he Sonja ?

Wubbo's zadel is ook aangekomen !
Ook met een prachtige houten pommel <3

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:01

idd echt mooi shiny hout <3
en zadel ziet er verder ook erg netjes uit, die twee naadjes vallen echt mee :j
en ziet er allemaal weer super afgewerkt uit :j ik ben blij dat ik het toch maar wel gedaan heb :D