Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lindor92 schreef:Heeft de Schockemohle Beta een bepaalde veiligheid ofzo? Laatst stond m'n paard per ongeluk op longeerlijn die aan bit vast zat. Toen ze trok, gingen dus de bakstukken los. Heel apart haha. Kon ze ook zo weer vastmaken. Was eerst bang dat m'n hoofdstel kapot was, dus dat viel gelukkig mee
xEline schreef:Lindor92 schreef:Heeft de Schockemohle Beta een bepaalde veiligheid ofzo? Laatst stond m'n paard per ongeluk op longeerlijn die aan bit vast zat. Toen ze trok, gingen dus de bakstukken los. Heel apart haha. Kon ze ook zo weer vastmaken. Was eerst bang dat m'n hoofdstel kapot was, dus dat viel gelukkig mee
Je hebt geluk denk ik want bij mij bleef het gewoon vast zitten.
Robin_Rikkie schreef:Robin_Rikkie schreef:Ik had al wel door dat het voor de wervels was maar ik vind het kopstuk er dus minder fijn uitzien dan eentje waarbij er wel uitsparingen voor de oren zijn
Inmiddels de Adjustable Comfort besteld, ben benieuwd hoe hij zit en of hij überhaupt past!
Janntjuh schreef:Ik heb net de Ajustable Comfort van kramer binnengekregen. Leerqualiteit is niet al te goed, riempjes gingen heel moeilijk en stug open, maar dat is ook te verwachten voor de prijs. Ook leken de bakstukken echt veel te kort van de maat Full, op het allerlaatste gaatje zaten ze nog te strak. Dus ik heb de bakstukken van mijn andere hoofdstel even gepakt, deze moeten bijna op het eerste gaatje, net als bij mijn gewone hoofdstel.
[ [url=m/LPJKY5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ahXXdo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook heb ik gelijk een nieuw bit gepast. Voorheen alleen bustrensen gehad, dus ik twijfel nu over deze maat. Voor mijn gevoel is hij nog te klein, wat denken jullie?
[ [url=m/KCGzkh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/E2uge1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Robin_Rikkie schreef:Janntjuh schreef:Ik heb net de Ajustable Comfort van kramer binnengekregen. Leerqualiteit is niet al te goed, riempjes gingen heel moeilijk en stug open, maar dat is ook te verwachten voor de prijs. Ook leken de bakstukken echt veel te kort van de maat Full, op het allerlaatste gaatje zaten ze nog te strak. Dus ik heb de bakstukken van mijn andere hoofdstel even gepakt, deze moeten bijna op het eerste gaatje, net als bij mijn gewone hoofdstel.
[ [url=m/LPJKY5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ahXXdo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook heb ik gelijk een nieuw bit gepast. Voorheen alleen bustrensen gehad, dus ik twijfel nu over deze maat. Voor mijn gevoel is hij nog te klein, wat denken jullie?
[ [url=m/KCGzkh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/E2uge1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier waren de bakstukken ook echt extreem kortik stuur hem terug en ga geen full nemen, verwacht dat ze dan nog te kort zijn..
xEline schreef:Lindor92 schreef:
Je hebt geluk denk ik want bij mij bleef het gewoon vast zitten.
dan heb je toch wel stilletjes in een hoekje zitten huilen? of was hij niet stuk?
Robin_Rikkie schreef:Er zijn al meerdere mensen die ervaring hebben met de Fairfield Chester, kunnen deze ook vertellen of de maatvoering overeen komt met die in Nederland? Normaal past mijn merrie altijd maat cob maar van kramer kwam ze minimaal 10 cm te kort op het bakstuk bij maat cob.. Nu twijfel ik over de Chester maar het terugsturen kost hier natuurlijk veel geld. Daarnaast vind ik de gouden fournituren ook wel jammer maar misschien valt dit niet zo op eenmaal op het paard?
Edit, misschien iemand rondom Breda die hem heeft en dat ik hem zou mogen passen
kaatje89 schreef:Robin_Rikkie schreef:Er zijn al meerdere mensen die ervaring hebben met de Fairfield Chester, kunnen deze ook vertellen of de maatvoering overeen komt met die in Nederland? Normaal past mijn merrie altijd maat cob maar van kramer kwam ze minimaal 10 cm te kort op het bakstuk bij maat cob.. Nu twijfel ik over de Chester maar het terugsturen kost hier natuurlijk veel geld. Daarnaast vind ik de gouden fournituren ook wel jammer maar misschien valt dit niet zo op eenmaal op het paard?
Edit, misschien iemand rondom Breda die hem heeft en dat ik hem zou mogen passen
Ik heb de Chester Fairfield, heb normaal ook altijd maat Cob voor mijn pony maar meestal heb ik dan de bakstukken op het een na hoogste of het hoogste gaatje. Wel heb ik dan vaak dat m'n neusriem net op het 1e of 2e gaatje vast kan. Maar misschien heeft mijn pony een niet zo'n standaard hoofd? De Chester zit bij mijn pony heel netjes vind ik qua maat. De bakstukken en neusriem zitten op ongeveer het middelste gaatje. Weet niet of je er wat aan hebt. Eventueel kan ik het voor je na meten op het langste en kortste?
En de gouden fournituren ben ik normaal ook geen fan van maar vind het bij mijn pony wel erg mooi staan.
[ [url=m/Fkl3dA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Robin_Rikkie schreef:kaatje89 schreef:
Ik heb de Chester Fairfield, heb normaal ook altijd maat Cob voor mijn pony maar meestal heb ik dan de bakstukken op het een na hoogste of het hoogste gaatje. Wel heb ik dan vaak dat m'n neusriem net op het 1e of 2e gaatje vast kan. Maar misschien heeft mijn pony een niet zo'n standaard hoofd? De Chester zit bij mijn pony heel netjes vind ik qua maat. De bakstukken en neusriem zitten op ongeveer het middelste gaatje. Weet niet of je er wat aan hebt. Eventueel kan ik het voor je na meten op het langste en kortste?
En de gouden fournituren ben ik normaal ook geen fan van maar vind het bij mijn pony wel erg mooi staan.
[ [url=m/Fkl3dA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nameten zou ook helemaal top zijn! Dan kan ik kijken of het overeenkomt met degene die ze nu heeft! Heb je qua zadel wel zilveren fournituren? Ben bang dat het een beetje gaat vloeken namelijk
jantine14 schreef:hoi medebokkers!
ik overweeg een rambo micklem Multi bridle te kopen voor mijn shire van 6 jaar.
welke maat raden jullie aan? ze heeft een best lang, maar smal hoofd.
kaatje89 schreef:Robin_Rikkie schreef:
Nameten zou ook helemaal top zijn! Dan kan ik kijken of het overeenkomt met degene die ze nu heeft! Heb je qua zadel wel zilveren fournituren? Ben bang dat het een beetje gaat vloeken namelijk
Ik ga straks naar stal dan meet ik hem wel even voor je op, stuur je enig moment wel even een pb![]()
Mijn springzadel heeft wel goudkleurige fournituren waarvoor ik hem eigenlijk heb gekocht. Maar gebruik hem nu ook bij m’n zwarte zadel met zilveren fournituren. Twijfel nog om het hoofdstel ook in het zwart erbij te kopen
Robin_Rikkie schreef:Inmiddels van Kaatje89 de mate van de Chester in maat cob gekregen, is er iemand die deze in full heeft en de lengte van de bakstukken zou willen opmeten? Zoals ik het bij mijn huidige hoofdstel gemeten heb, zal maat cob net aan de kleine kant zijn maar ik wil wel ‘zeker’ weten dat een maat full niet te groot gaat zijn
Skippy01 schreef:Robin_Rikkie schreef:Inmiddels van Kaatje89 de mate van de Chester in maat cob gekregen, is er iemand die deze in full heeft en de lengte van de bakstukken zou willen opmeten? Zoals ik het bij mijn huidige hoofdstel gemeten heb, zal maat cob net aan de kleine kant zijn maar ik wil wel ‘zeker’ weten dat een maat full niet te groot gaat zijn
Als je beide maten hebt, wil je die mij dan doorsturen? Same story hier... 'normaal' past maat Cob, maar dan zit alles wel op het meest losse gaatje. Behalve bij FRA, dan zit alles bij Cob op het strakste gaatje. En mijn Horze hoofdstel paste niet in Cob en zit in Full zelfs niet op zijn strakst, maar ergens in het midden... (waar is de tijd gebleven dat 'cob' daadwerkelijk refereerde aan het cob-type paard, en dus ook paste voor alles van rond de 1,50 met een wat breder voorhoofd...)