Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:28

PanamaD schreef:
Hoe vinden jullie deze chester field zitten? Ik twijfel over de kaakriem, vind die niet helemaal lekker zitten. Maat is full
[ [url=m/ELnZhx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7ZxVSm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/82q6xt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom twijfel je over de kaakriem?
Op de foto sluit hij mi mooi aan :j

Hoofdstel moet nog wel een beetje vormen maar volgens mij zit hij prima!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:59

A_nouk schreef:
PanamaD schreef:
Hoe vinden jullie deze chester field zitten? Ik twijfel over de kaakriem, vind die niet helemaal lekker zitten. Maat is full
[ [url=m/ELnZhx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7ZxVSm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/82q6xt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom twijfel je over de kaakriem?
Op de foto sluit hij mi mooi aan :j

Hoofdstel moet nog wel een beetje vormen maar volgens mij zit hij prima!

Vind dat t riempje een beetje duwend is tegen de kaak! Maar idd misschien moet die nog wat vormen?

Ga er vandaag even mee rijden

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:59

Ik kom weer even binnenvallen := Zelf ben ik nog op zoek naar een fijn hoofdstel en die van Kramer zien er goed uit maar deze hebben geen keelriem? Volgens de KNHS mag je er dan niet mee starten toch? Iemand die hier wat meer vanaf weet? Ik heb al gekeken in het reglement maar bij de meeste hoofdstellen moet een keelriem aan zitten, zou je bij kramer er een keelriem aan kunnen maken?

Djeradalover

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:12

Welke wil je van kramer? Een aantal neusriemen zijn namelijk ook los te koop zie ik in de catalogus.

Afbeelding

Afbeelding

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:17

Bij de meeste anatomische hoofdstellen hoeft geen keelriem aan te zitten. Welke wil je precies?

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:20

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:13

De uitsparingen zijn ook niet voor de oren maar voor de wervels achter de oren :D .

Je zou kunnen vragen aan een zadel/tuigmaker of ze een keelriem eraan kunnen maken die niet bovenlangs doorloopt.
Vanaf een foto is niet te zien hoe de binnenkant van het kopstuk gestikt is, maar misschien kan er een stukje losgehaald worden, riempje bijgestoken en weer dichtstikken. Echter, ben geen zadelmaker dus miss denk ik te simpel (of te moeilijk :+ ).

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:19

Ik had al wel door dat het voor de wervels was maar ik vind het kopstuk er dus minder fijn uitzien dan eentje waarbij er wel uitsparingen voor de oren zijn :=

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:24

Beide hoofdstellen hoeven geen keelriem, ff plaatjes kijken bij de KNHS.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:43

Robin_Rikkie schreef:
Ik had al wel door dat het voor de wervels was maar ik vind het kopstuk er dus minder fijn uitzien dan eentje waarbij er wel uitsparingen voor de oren zijn :=

Van bovenaf valt het wel mee toch? Het komt tusssn de oren iets denk ik, jammer dat er geen foto bij staat van boven op een paard, ben het wel met je eens dat het lastig inschatten is hoe het eruit komt te zien!

En dat keelriemprobleem is geen probleem meer dan neem ik aan?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 23:07

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:23

Ohhhh die zijn gaaf. Maar ik heb al zoveel hoofdstellen :Y)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:29

Hoe vinden jullie hem zitten met de neusriem een gaatje lager? Paard loopt er wel fijn mee
Afbeelding
Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:35

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:03

@PanamaD, ik vind 'm zelf een gaatje hoger mooier zitten..

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:16

Zijn er mensen die de Fairfield Lingus hebben? Hoe voegt het om het paarden hoofd en wat is het kwaliteit van het leder?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:22

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:20

Bralindy schreef:
Ik ben op deze zoo verliefd!

https://www.kramer.nl/NIEUW/Paard/Hoofd ... Innovation

Ik vraag mij alleen af of de stiksels wel wit blijven :+

Oh ja die staat ook op mijn verlanglijst!

Ik denk dat dat wel goed gaat, heb al mijn tuig met witte stiksels waaronder deze al 8 jaar en mijn micklem deluxe is na 2 jaar ook nog mooi licht kwa stikels. Zolang je er niet vol met ledervet overheen gaat, verder haal ik regelmatig een leerdoekje van de action erover.

Afbeelding

Rispens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:09

Rena100 schreef:
Bridle2Fit heeft nieuwe neusriemen, ben er erg benieuwd naar. Ga ze in ieder geval proberen via mijn stalgenootje.

[ [url=m/fw9AU8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is echt heel fijn! Ik heb hem nu een aantal keren aangemeten en dus geleverd, echt super fijn dat deze er bij gekomen is! In sommige gevallen kan hij ook aan het bestaande hoofdstel gemaakt worden (uiteraard aan bridle2fit, maar ook aan andere merken), dus alleen de neusriem vervangen. Voor vragen, stuur gerust een pbtje!

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:25

Rispens schreef:
Rena100 schreef:
Bridle2Fit heeft nieuwe neusriemen, ben er erg benieuwd naar. Ga ze in ieder geval proberen via mijn stalgenootje.

[ [url=m/fw9AU8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is echt heel fijn! Ik heb hem nu een aantal keren aangemeten en dus geleverd, echt super fijn dat deze er bij gekomen is! In sommige gevallen kan hij ook aan het bestaande hoofdstel gemaakt worden (uiteraard aan bridle2fit, maar ook aan andere merken), dus alleen de neusriem vervangen. Voor vragen, stuur gerust een pbtje!

Wat is de werking van deze neusriem? Waarom zou je voor je deze neusriem kiezen ipv een ander model?
Puur interesse ;)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:25

Robin_Rikkie schreef:

Inmiddels de Adjustable Comfort besteld, ben benieuwd hoe hij zit en of hij überhaupt past! :)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:41

Over bridle2fit gesproken, hier mijn hoofdstel :)
Ben er nog steeds erg blij mee, al moet hij zich nog wel erg vormen. Verder mooi zacht leer!

Afbeelding

Afbeelding

Rispens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:29

meiske1577 schreef:
Rispens schreef:

Wat is de werking van deze neusriem? Waarom zou je voor je deze neusriem kiezen ipv een ander model?
Puur interesse ;)

Deze neusriem laat het bit iets meer vrij in het bovenste gedeelte en het laat het bit net iets stiller liggen bij een onrustige ruiterhand dan een sperriem van een gecombineerde neusriem. Verder moet mijn inziens een goed aangemeten gecombineerde of hoge neusriem net zo goed de luchtwegen vrij houden en de zenuwpunten ontwijken als deze nieuwe neuriem dus het is zeker niet zo dat ik deze beter vind dan een gecombineerde hoor. Maar het is een mooie aanvullig in het assortiment, in sommige gevallen zul je voor het ene gaan, in andere gevallen voor een gecombineerde of een hoge.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:02

Ik heb hier de laatste tijd zo veel mooie hoofdstellen voorbij zien komen, en denk dat er toch een aantal beter geschikt zijn dan mijn huidige PS Replica. Het enige wat ik lastig vind is dat er wel echt een redelijk breed kopstuk aan moet zitten, en dat hebben heel veel hoofdstellen weer niet... iemand suggesties?
Vind de hooks Chester heel gaaf alleen heel jammer van dat goud...

mocht er iemand interesse in mijn bruine PS High Jump Replica mag je een PB sturen

Rispens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:12

Lisa_WB schreef:
Ik heb hier de laatste tijd zo veel mooie hoofdstellen voorbij zien komen, en denk dat er toch een aantal beter geschikt zijn dan mijn huidige PS Replica. Het enige wat ik lastig vind is dat er wel echt een redelijk breed kopstuk aan moet zitten, en dat hebben heel veel hoofdstellen weer niet... iemand suggesties?
Vind de hooks Chester heel gaaf alleen heel jammer van dat goud...

mocht er iemand interesse in mijn bruine PS High Jump Replica mag je een PB sturen

Bij Bridle2fit heb je mooie brede kopstukken, en deze kun je helemaal laten aanmeten door een fitter bij jou in de buurt. Je kan me altijd even een berichtje sturen als je wat meer info wilt of wilt weten welke fitter je het beste kunt benaderen (geef dan even door waar je woont)