[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:05

Het ziet er uit alsof er leer omheen gedaan is :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:12

Interessant romyloverrr, je hebt vast even geslikt toen het mes er in ging :D

Een paar mensen vroegen wat hoofdpijnroze is? Nou, dit :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn moeder noemt het nu roze-koek-roze, het licht was niet top maar het is dus echt rozekoekroze :D Voor degene die goed gekeken hebben, ik heb inderdaad het stapeltje rug-HAF pad-Grandeurpad-zadel-ik. Het lijkt nogal veel, is het misschien ook wel, maar ik heb van tevoren de halstertouw test gedaan en dat ging (met mijn grote verbazing) heel soepel. Paardlief heeft ook niet gezeurd, heb dan ook niet meer gedaan dan stappen en een klein beetje draven :)

Oh en het zit ook nog eens zalig! En ik weet dat ik te zwaar ben, maar Kwal is mij gewend en nee, ik pas niet mooi in het zadel maar een maat 3 past helaas niet op Kwal, en ik heb er op deze manier geen last van :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:57

Roze koeken zijn heerlijk :9 alleen dit ga ik mijn paard niet aandoen. :')

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:10

Oehh...die is echt hoofdpijnroze! Dat ga ik mijn ruin niet aandoen :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:31

Kan gebeuren Romyloverrr :)

Jeetje xDonja, die is echt rozekoekroze :') Wel leuk! Enne, niet zo negatief over jezelf hoor, zo veel te zwaar vind ik je er niet uitzien en het ziet er prima uit met dat zadel zo :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:46

Oewie dat is idd hoofdpijnroze. Stalgenootje zou de pad gelijk willen overnemen. :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:04

Maar je paard valt niet meer op in het Roze Koeken Schap in de supermarkt :#

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:34

Haha, thanks Kirsha :D En de rest. Gelukkig is Kwallie een merrie en kan ze het hebben :D Ik heb ook een gele versie...

Afbeelding

Ik hou van felle kleurtjes :D Helaas vorige week precies naast een fluorroze S Hack gegrepen :'( Dus als iemand nog een s hack heeft...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:07

Oooohh geweldig die roze pad :D

niwarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:42

Zijn er hier ook mensen die op een Freeform rijden?

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:44

Ja, ik rij met een freeform DKR. In mijn profiel staan foto's, als het goed is.

niwarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:08

Heb ff gespiekt, ziet er goed uit nu heb ik ook het nieuwe model meteen goed kunnen bekijken (grote foto's). Dankjewel! +:)+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:12

Die gele HAF pad heb ik destijds nog stad en land voor afgezocht, die wilde ik ook :D Nooit gevonden. Trouwens ook nooit geweten dat HAF roze pads maakt(e). Niet dat het nog wat uitmaakt want ik heb de Arizona inmiddels niet meer, maar goed :=

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:23

:wow: die roze HAFpad! Die wil ik! Waar vind je die? Kan ze alleen maar via Ebay krijgen..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:24

Heb een freeform op de bokt markplaats gezien en zou deze best wel graag willen kopen. := O:)

Helaas geen geld ervoor nog. -O-

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:28

Verdorie!
Het barefoot western zadeltje gaat toch niet door, ze had een hoger bod gekregen *zucht*

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:32

Jammer Romylover.... je zoekt iets voor je broertje toch?

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:17

Ik ben op zoek naar zadel voor mijn andere paard. Nu twijfel ik tussen 2de Barefoot of massimo trail. Mijn Cherokee gaat steeds beter zitten! Maar blijft breed voor mijn heup. Zit een Arizona smaller? Mijn paard beweegt zo fijn onder de Barefoot maar de Cherokee maat 1 is net iets te lang, haar schouder loopt vrij ver door en haar rug is kort. Heeft iemand een aanrader?

Mijn andere fjord is nog korter en daar gebruik ik de cherokee ook voor. Een Arizona lijkt me wel een fijn klein zadel of een cheyenne?!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:20

Een Arizona zit net zo breed,kan ik je vertellen. Voor een Cheyenne moet je wel stabiel liggende benen hebben.Ik weet van mezelf dat ik die niet heb,dus die vlogen bij dat zadel ook alle kanten op.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:30

Misschien een ghost testen,ik hoor en lees dat die een smalle zit hebben. Wil zelf ook gaan testen...maar dat is voor volgend jaar als madame onder het zadel is

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:46

Een cheyenne zit dus wel smaller? Ik heb ooit een keer een rondje gestapt op een hele oude vps loze cheyenne. Zat wel goed maar weet niet of die ook breder wordt met vps?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:22

Ik en velen met mij vinden een Arizona echt aanmerkelijk smaller zitten dan een model met langere zweetbladen, en al helemaal een model waar ook nog eens een verdikking onder je knie zit. Is ook logisch :j

De oude Ghost zat door de dijwrongetjes voor mij ook te breed, hoe fijn ik hem ook vond, als ik meer dan een uurtje er op zat schoot mijn heup op slot. Heb ik voorheen ook gehad met dressuurzadels enzo, komt echt door een wrong onder mijn been.

Maar de zit van een zadel "werkt" en voelt voor iedereen anders, afhankelijk van jouw bouw, die van je paard, je zit, de gangen van het paard en wat je eventueel nog voor mankementen in je lijf hebt....er zijn zoveel variabelen daarin :)

Ik zweer echt bij een zadel met dijwrongen die tegen je bovenbeen aan liggen, en niet deels / als een wigje eronder. Dat is voor mij het allerbeste dat er is qua steun & comfort :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:34

pmarena schreef:
Ik en velen met mij vinden een Arizona echt aanmerkelijk smaller zitten dan een model met langere zweetbladen, en al helemaal een model waar ook nog eens een verdikking onder je knie zit. Is ook logisch :j

De oude Ghost zat door de dijwrongetjes voor mij ook te breed, hoe fijn ik hem ook vond, als ik meer dan een uurtje er op zat schoot mijn heup op slot. Heb ik voorheen ook gehad met dressuurzadels enzo, komt echt door een wrong onder mijn been.

Maar de zit van een zadel "werkt" en voelt voor iedereen anders, afhankelijk van jouw bouw, die van je paard, je zit, de gangen van het paard en wat je eventueel nog voor mankementen in je lijf hebt....er zijn zoveel variabelen daarin :)

Ik zweer echt bij een zadel met dijwrongen die tegen je bovenbeen aan liggen, en niet deels / als een wigje eronder. Dat is voor mij het allerbeste dat er is qua steun & comfort :)

Geen idee hoe een Arizona zich verhoudt ten opzichte van een ander Barefoot model :o Maar bij Torsion vond ik het endurancemodel zonder zweetbladen ook smaller aanvoelen dan de standaard modellen en hetzelfde voor Freeform (en Trekker) maar dat is - zoals pmarena al zegt - strikt persoonlijk.

De huidige Ghost heeft geen onderliggende wrongen meer - die zitten hoog bovenin, vóór je dijen en niet er onder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:39

Bij de oude Ghost stelde het zweetbladje ook niet veel voor qua dikte, dat was ook wel praktisch :)
Is dat bij de nieuwe vergelijkbaar, dat het maar 1 flapje leer is?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:48

Ja het is nog steeds 1 enkel zweetblad, maar wel dikker dan voorheen - niet meer met stof tegen-gevoerd, maar met een tweede laag leer