voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:12

Safiera schreef:
Pff... waarom hebben zo veel mensen zo'n grote afkeer van boomloos? Dan reageer ik vriendelijk en netjes op zoekertjes op bokt Markt, krijg ik haast snauwerige en ontzettend kortaf reacties terug dat mensen niet van boomloos houden, dat dat flut is, etc. etc. Een beetje vriendelijker reageren mag imo wel, maar überhaupt, waarom is het 'boomloos' dat mensen zo tegen de borst stoot?

Ik heb ook altijd afkeer gehad tegen boomloos maar nu dat ik er zelf eentje heb ben ik er ontzettend blij mee!

Gewoon lekker laten praten joh :)

Is eigenlijk hetzelfde dat mensen tegen mij zeggen dat een haflinger maar een knollie is en dat die alleen goed zijn voor buitenritjes. Pas als ze ze zelf geprobeerd hebben dan merken ze pas hoe veelzijdig ze zijn toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:17

Liamssfork schreef:
Hoi! Ik had een vraagje over de schapen-seatsaver van barefoot. Wat zijn de voordelen hier nou eigenlijk van?

Mijn advertentie gezien zeker :+

Zelf vond ik het voordeel dat je inderdaad nog zachter zit, het zadel zelf is al niet hard natuurlijk, maar dit is wel extra comfy :j Daarnaast heb je net ietsje meer grip met je zit, ik vond het zelf steviger zitten dan met de gewone seatsaver.

@Safiera: Wat vervelend dat je zulke reacties krijgt :(:)
Denk zelf dat mensen er iets tegen hebben omdat
-Veel zadelmakers erg tegen zijn, en je als leek natuurlijk al gauw denkt dat je zadelmaker het bij het rechte eind heeft
-Er nogal wat dingen mis gaan, erg goedkope maar slechte kwaliteit zadels, mensen die niet weten dat je een pad hoort te gebruiken etc. Als dat je enige ervaring met boomloos is dan zou je er ook niet blij van worden....

Shirley

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:24

Maar dan nog kun je wel normaal reageren :?

Iets van "Bedankt voor je berichtje, maar daar ben ik niet naar op zoek, ik kies bewust voor een boomzadel :) " komt immers een stuk aangenamer over :(:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:28

Atent schreef:

ik haal er een H en een A uit, dus zit nu hard te peinzen welke merken er met een H A zijn
Hilason? maar ik heb geen flauw idee of die zo een type zadel hebben :?
edit: site gecheckt, die is het niet, merkje ziet er anders uit

kan ik dna niet uitstaan dat ik het niet weet lol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:29

Shirley schreef:
Maar dan nog kun je wel normaal reageren :?

Iets van "Bedankt voor je berichtje, maar daar ben ik niet naar op zoek, ik kies bewust voor een boomzadel :) " komt immers een stuk aangenamer over :(:)

Uiteraard, ik bedoel ook helemaal niet dat ik zulke reacties goedkeur, juist niet.
Ik snap echter wel waar de negativiteit rond boomloos vandaan komt, dat was alles wat ik probeerde te zeggen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:20

Dat is gewoon kortzichtigheid van mensen die niet beter weten :P

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:29

hetlevenwint schreef:
Hihi!

Finnens heb zelf de Arizona op een tinker liggen van 1m4O/42 ongeveer dat gaat nipt maar hij heeft wel een korte rug. Verder als je voor ieder paard een eigen pad hebt die op hun "afgesteld" is zeg maar is dat geen enkel probleem lijkt mij om 'm op 2 paarden te gebruiken of als je 2 makkelijke paarden hebt van pasvorm kan je zelfs met 1 pad weg maar 2 is net wat meer gescheiden :).

Dan zou het toch moeten kunnen denk ik, en anders rijdt ik nog even met mijn FreeMax tot ik nog een zadel er bij kan komen. Pony loopt er prima onder, maar ik vindt het zadel niet echt geweldig :+ niet echt fijn voor lange ritten, en het zit niet heel stevig. Niet heel handig als je een paard hebt dat nogal snel een keer opzij springt.

M_hartje_M schreef:
Als ze ongeveer de zelfde bouw hebben zou dat toch wel kunnen?

Misschien voor ieder paard 1 pad pakken met de juiste inlages. Dan hoef je eigenlijk maar telkens pads te wisselen toch?

Dat is inderaad wel een goeie, twee verschillende pads!
De pony's lijken qua bouw niet echt op elkaar, maar even kijken of dat gaat.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:57

Sonja_vR schreef:
Atent schreef:

ik haal er een H en een A uit, dus zit nu hard te peinzen welke merken er met een H A zijn
Hilason? maar ik heb geen flauw idee of die zo een type zadel hebben :?
edit: site gecheckt, die is het niet, merkje ziet er anders uit

kan ik dna niet uitstaan dat ik het niet weet lol

Action Horse :D Volgens het andere boomloze topic.

Ik kwam van de week zelfs een gebruiker tegen die hier op Bokt schreef dat boomloze zadels afgeschaft moeten worden. Ook lekker kansloos, je hoort mij dat toch ook niet zeggen van boomzadels :=

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:59

Kirsha schreef:
Ik kwam van de week zelfs een gebruiker tegen die hier op Bokt schreef dat boomloze zadels afgeschaft moeten worden. Ook lekker kansloos, je hoort mij dat toch ook niet zeggen van boomzadels :=

:') wat was haar ongegronde argument daar voor? :+

hoelang zou een verzending vanuit engeland duren? ik ben ongeduldiiiiiiiiiiiiig :o

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:00

Ongeveer 5 dagen denk ik..Ik heb ook wel eens wat uit Engeland besteld en had het binnen 5 dagen..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:01

unihorses schreef:
Kirsha schreef:

:') wat was haar ongegronde argument daar voor? :+

hoelang zou een verzending vanuit engeland duren? ik ben ongeduldiiiiiiiiiiiiig :o

Dat was er niet :') Overigens was het een man. Dat verklaart alweer een hoop :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:04

Waarom kan ik nou helemaal niets vinden over action horse!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:05

Action horse was geen flutmerk dus lijkt me sterk dat die er achter zitten :P

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:05

ik vraag me dus af wat voor soort zadel dit is, is het echt flut? of valt het wel mee?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:11

Die action horse heeft wel een boomloos zadel gehad,als je op Google action boomloos in typt en je gaat op bokt naar het soorten boomloos topic zie je hem erbij staan..Maar helaas geen foto's :(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:20

Atent schreef:
Waarom kan ik nou helemaal niets vinden over action horse!

[TEN] Zadelprobleem Podium = action horse???

als je dit topic een beetje doorleest kom je als 3de of 4de reactie ook een (engelstalige) gebruikerservaring tegen

http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... ubject=885
hier een gebruiker op een ander forum

ik kom kwa prijzen nieuw getallen van 700 a 750 tegen , maar word al even niet meer gemaakt begrijp ik er uit .
en opmerkingen dat het een voorloper van freeform zou zijn... maar wat dan weer waar is van dat laatste, geen idee?

ik denk als de prijs goed is, ik de gok wel zou willen wagen om te kijken of het wat is ... maar dan moet de prijs wel echt leuk zijn, want zover ik kan vinden is het al wel een ouder zadel , welke al een tijdje(aantal jaren) niet meer gemaakt worden, dus uitzoeken hoe oud het precies is zal waarschijnlijk niet haalbaar zijn

dus, het zou geen flutzadeltje moeten zijn gezien het merk en de ervaringen die ik er (vooral in andere landen) over kan vinden. de nieuwprijs die ik kan vinden duid ook wel op toch wel redelijk nette kwaliteit
het ziet er voor een zadel op leeftijd best aardig uit ,
is het verder in nette staat , dan is het verder een kwestie van , staat de prijs je aan .
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 27-08-13 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:21

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:29

Ik heb totaal geen hekel aan boomloos, maar begin wel een beetje iets te krijgen tegen de mensen die zo'n zadel hebben en ik tegenkom in het dagelijks leven. Deze mensen doen alsof ze de wereld redden door zo'n zadel op hun paard te leggen en daar kan ik slecht tegen. Daardoor worden mensen die met boomzadel rijden, hun paard in de "krul" hebben en met zweep/sporen/etc rijden aangezien als dierenbeulen en dat vind ik zo afschuwelijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:30

die kom je overal tegen, niet alleen bij boomloos rijdende mensen, ook bij de mensen met een speciaal op maat gemaakt zadel, mensen die ergens heel erg van overtuigd zijn en hun mening opdringen als waarheid zijn altijd irritant, of het nu boomloze zadels betreft, of vegetarisch eten , of als ze geloven in sinterklaas :+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:31

Klopt inderdaad die mensen zijn overal :j

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:32

Hahaha, helemaal waar. Ik ken ze dus (gelukkig maar) in 1 vorm en dat is dus de boomloze mensen zeg maar.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:36

PeerAppel schreef:
Ik heb totaal geen hekel aan boomloos, maar begin wel een beetje iets te krijgen tegen de mensen die zo'n zadel hebben en ik tegenkom in het dagelijks leven. Deze mensen doen alsof ze de wereld redden door zo'n zadel op hun paard te leggen en daar kan ik slecht tegen. Daardoor worden mensen die met boomzadel rijden, hun paard in de "krul" hebben en met zweep/sporen/etc rijden aangezien als dierenbeulen en dat vind ik zo afschuwelijk.

Steriotypes en vooroordelen zijn altijd afschuwelijk... Ik gebruik bij voorkeur boomloze zadels, maar heb mijn paardje wel in de krul lopen, soms zelfs met slof (medische reden, maar toch). Vind het zelf ook vervelend om als bepaald type weggezet te worden, alsof je met een boomloos zadel niet traditioneel kunt trainen? Of alsof je niks 'natuurlijke manier' achtigs kunt doen met een boomzadel er op?

Iedereen zal dit wel herkennen op zijn/haar manier. De paardenwereld is zo aardig niet...

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:38

Ja klopt, dat dus ook. Of met zo'n afkeurende blik bekeken worden als je aan het rijden bent ofzo.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:56

Bij ons op stal ook wel een afkeurende blik.
Maar zie paardlief en mijzelf eens genieten! Daar gaat het om toch?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:09

PeerAppel schreef:

Dat vind ik echt flauwekul, hoor, ik ken ook mensen die boomloos rijden en alles behalve paardvriendelijk zijn :))

't Goede rijden en eerlijk zijn tegenover je paard ligt immers nog steeds niet aan het zadel, maar alleen aan degeen die erop zit ;)