[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:58

Mooie combi pleiada. Gebruik he het echt als zadel? ( ivm de beugels)..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:59

Die hebben katoen of wol aan de onderkant,maar echt ze zijn super fijn en schuiven hier echt niet..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:00

Anoniem schreef:

Ja ik gebruik hem als zadel en met een goede pad kan dit ook echt door de goede constructie van de BBP

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:00

Duhelo schreef:
oh, mijn zadel ligt heel erg stabiel tov het zadeldekje. Het dekje niet tov mijn paard :+.
Vroegah heb ik nog de sympanova pads gehad (physiopads?), dat lag op zich goed, maar ik herinner me dat die sympanova niet zo fijn aanvoelde als van de burionipads. Hoe zit dat met de huidige grandeurpads?

De onderkant van grandeur is bij mij (kunst?)wol met katoen. je kunt ook kiezen voor de combi wol met vilt. onderzijde is dus niet van sympa bij mij. Dat kan wel bij hun overigens, maar ik ben geen fan van sympa, dus als het niet hoeft....

Duhelo

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:10

kunstwol glijdt al zeker. Mijn london met normale grandeurpad en wol eronder bleef totaal niet niet liggen, enige dat totnutoe een beetje stabiel bleef is een vorm van sympanova.
onder mijn hidalgo had ik wel normale dekjes, de flexee schoof ook niet opzij (wel naar voor) en mijn specialized en massimo lagen ook als een huis. Maargoed, deze zijn allemaal niet helemaal boomloos.).
ghost blijft beter liggen dan barefoot, maar 100 % is het toch nog altijd niet.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:11

pleiada schreef:
Anoniem schreef:

Ja ik gebruik hem als zadel en met een goede pad kan dit ook echt door de goede constructie van de BBP

Mag ik dan vragen wat de afweging is voor BBP met beugels ipv zadel?
Ik geloof ook als ik het pad zie dat ik het zeker 'veilig' vind met beugels, maar meer, maakt het verschil in houding, vrijheid oid?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:12

Duhelo schreef:
kunstwol glijdt al zeker. Mijn london met normale grandeurpad en wol eronder bleef totaal niet niet liggen, enige dat totnutoe een beetje stabiel bleef is een vorm van sympanova.
onder mijn hidalgo had ik wel normale dekjes, de flexee schoof ook niet opzij (wel naar voor) en mijn specialized en massimo lagen ook als een huis. Maargoed, deze zijn allemaal niet helemaal boomloos.).
ghost blijft beter liggen dan barefoot, maar 100 % is het toch nog altijd niet.

Grandeur kán dus wel met sympa ipv kunstwol he. Ik heb die keuze niet gemaakt, maar het is er wel ;) en dan heb je de 'dikte' alleen onder je zit, en niet langs je been zoals bij burioni wel het geval is.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:17

Ja ik gebruik hem als zadel en met een goede pad kan dit ook echt door de goede constructie van de BBP[/quote]

Mag ik dan vragen wat de afweging is voor BBP met beugels ipv zadel?
Ik geloof ook als ik het pad zie dat ik het zeker 'veilig' vind met beugels, maar meer, maakt het verschil in houding, vrijheid oid?[/quote]

Kijk maar even hoe de constructie van deze BBP is,deze is niet te vergelijken met een gewone BBP..Het is eigenlijk gewoon een zadel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:19

Heb je bewust voor deze gekozen ipv een gewone ghost?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:20

pleiada schreef:
Kijk maar even hoe de constructie van deze BBP is,deze is niet te vergelijken met een gewone BBP..Het is eigenlijk gewoon een zadel..

Dat snap ik, maar ik vraag meer: waarom kies je dan voor dit BBP ipv bijvoorbeeld een gewoon ghost zadel.
Dus wat Darkchrystal zegt }:0

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:20

Eigenlijk wel,heb mijn gewone ghost net verkocht..Deze is voor mijn paarden gewoon heel fijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:21

Als ik weer kan rijden ga ik hem eens als testzadel vragen.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:22

Heb een barefoot western singel gekocht, maar 65 was helaas te klein, diegene zei ook dat het 75 was haha, dus die verkoop ik maar weer. Ik heb nu een singel met een gesp waar twee van die rollers aan zitten, alleen steekt een deel uit wat kan gaan prikken volgens Ella. Weten jullie misschien nog een fijne betaalbare singel met zo’n systeem? Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:44

Weaver leather verkoopt er nog met zo'n smart cinch systeem. Ik heb de mohair roper. Super tevreden van!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:12

Hoi allen,
ik lees al tijden stil mee, vnl omdat ik het interessant vind en zelf ook boomloos rij.

Heb daarnet een eerste proeflesje van een instructrice achter de rug en die bevestigde onder andere iets wat ik eigenlijk al tijden vermoedde maar niet heel erg bewust doorhad omdat ik niet superveel rij. Als ik rij is het vnl buiten en rechtdoor, maar in de bak lopen we dus tegen wat rijtechnische/houding problemen aan. Mijn FRA Courville schuift best veel naar rechts wanneer ik linksom ga, waardoor ik heel erg compenseer (en vervolgens slecht zit). Ik rij het zadel nu met een FRA supersingel en 3mesh inlagen, stap altijd op met kruk en 90% stap ik op met een tegenhanger.
Ik heb nog een anatomisch singeltje, dus ga vanavond eens kijken of dat wat helpt.

Boomloos zadelpasservice doet controle van je huidig zadel als ik het goed begrijp; moet het paardje dan ook alle gangen kunnen laten zien? Aangezien galop nog wel een dingetje is door mijn houding/mijn houding door het zadel. Neem aan dat de pommel ook wordt gecontroleerd etc?

Heb niet direct een betere foto bij de hand, maar het gaat dus om een hele stevige D-pony (ondertussen is ze al iets slanker).
Afbeelding

Ja ik kan ze ook rechtstreeks contacten (de aanvraag voor zadelcontrole is net verzonden), maar vind de hive-mind van dit topic heel erg interessant om zo nog op wat tips te komen in de tussentijd dat ze langs kan komen =)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:30

Wat een leuke pony! Ik kan me wel voorstellen dat het zadel schuift, ik denk eigenlijk dat het geen probleem is dat je de galop niet kan laten zien hoor. (ze komt maandag bij mij, ik zal ook geen galop laten zien, tenminste niet met mij er op ;) )
Maar denk je ook dat het probleem(gedeeltelijk) komt doordat je paard scheef is?
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar op deze foto staat je pony ook naar 'rechts' (links bol, rechts hol)
In dat geval begrijp ik zeker dat het zadel gaat schuiven. (en misschien is een ander zadel dan ook wel stabieler, het is vaak een puzzel van meerdere stukjes ipv 1 )

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:37

siskeh schreef:
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar op deze foto staat je pony ook naar 'rechts' (links bol, rechts hol

oh had ik er even bij moeten zetten, dit waren haar eerste stappen travers :') dus t is eigenlijk helemaal niet representatief, maar vnl om te laten zien dat het een proppig buffeltje is :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:45

pleiada schreef:
[ [url=m/JRKp9z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn nieuwe suède zitting voor op de Madriana..Hij zit lekker en heel stevig,maar moet nog even wennen..Denk toch dat als je schaap gewend bent dat je altijd weer moet wenne,haha :roll:

Haha! Dat is zo. Ik heb 2 Ghost Quevis zadels. 1 met schaap, de ander Lorica. Vind die Lorica kneppelhard. Verwende kont :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:22

Haha erg he :D

ELUNAJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:14

Eindelijk is het zover! Ik zit in de boomloze wereld :D kan niet wachten om hem uit te testen.. aanschouw mijn nieuw zadeltje!
Afbeelding

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:39

Wauw mooi hoor! , veel plezier ermee

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:54

lekker wollig :)

ELUNAJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:03

Hoe meer, hoe beter :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:03

Zo, jij houdt niet van half werk! Meteen alles er op en er aan +:)+

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:52

Afbeelding

Bontje besteld voor onze Barocco....lekker zacht onder het poepertje...