Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphneeeej schreef:Faitherr schreef:Heeft iemand hier misschien ervaring met een neusbontje om de micklem?
Ik heb er wel eens een neusbontje om gehad. Wat wil je weten?
Faitherr schreef:Als eerste of het niet lastig is qua dat de bontjes te lang zijn? En of het bontje niet te dik is en daardoor de neusriem heel strak komt te zitten? En is het toegestaan op wedstrijden (dressuur)? Want mijn paard heeft een gevoelig huidje en krijgt wat schuurplekken op haar hoofd en daarvoor zou ik een bontje fijn vinden. En ik meende dat het ringetje tijdens wedstrijden niet zichtbaar mocht zijn dus ik dacht dan is het bontje daar eventueel ook handig voor.
friesam schreef:[ [url=m/ZLqz6x.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xHUjtL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hooks hoofdstel is binnen.
Valt vrij groot! Bij Micklem bijv zit alles halverwege
Neusriem gaatje omhoog?
x_Milou schreef:Weet iemand hier hoe PS of Sweden hoofdstellen vallen? Ik zit er met mijn ruin mee dat zijn kiezen aan het wisselen zijn, en een hoge neusriem precies op die plek zit. Dus wilde ik graag een Pioneer bij hem proberen. Hij heeft een Full maat, en ik zou het hoofdstel dan ook graag voor mijn merrie proberen, zij zit tussen Cob en Full in. Volgend jaar gaat de ruin de verkoop in, en ga ik verder met een 3jarige merrie, die heeft ook nog maar een klein koppie.
Ga ik al deze paarden in hetzelfde hoofdstel kunnen passen? 3 hoofdstellen a 250 euro vind ik een tikje overdreven![]()
En werkt het frontriemensysteem makkelijk? Ik zou het hoofdstel dan graag voor springen en dressuur gebruiken, en met springen kan ik dat glitterfestijn wel missen![]()
Heeft iemand al een eigen foto van de Pioneer, is de neusriem lak/glans? En kan ik het hoofdstel ergens uittesten?
magootie schreef:x_Milou schreef:Weet iemand hier hoe PS of Sweden hoofdstellen vallen? Ik zit er met mijn ruin mee dat zijn kiezen aan het wisselen zijn, en een hoge neusriem precies op die plek zit. Dus wilde ik graag een Pioneer bij hem proberen. Hij heeft een Full maat, en ik zou het hoofdstel dan ook graag voor mijn merrie proberen, zij zit tussen Cob en Full in. Volgend jaar gaat de ruin de verkoop in, en ga ik verder met een 3jarige merrie, die heeft ook nog maar een klein koppie.
Ga ik al deze paarden in hetzelfde hoofdstel kunnen passen? 3 hoofdstellen a 250 euro vind ik een tikje overdreven![]()
En werkt het frontriemensysteem makkelijk? Ik zou het hoofdstel dan graag voor springen en dressuur gebruiken, en met springen kan ik dat glitterfestijn wel missen![]()
Heeft iemand al een eigen foto van de Pioneer, is de neusriem lak/glans? En kan ik het hoofdstel ergens uittesten?
Ik heb de Pioneer Revolution nu een jaar. Ik heb hem in fulle met een cob neusriem omdat mijn merrie ook altijd tussen 2 maten zit
Hier een foto. Is wel met een andere frontriem. De originele heb ik er nu op zitten en heb ik steentjes op gezet![]()
[ Afbeelding ]
billionache schreef:*kruipt van onder meeleessteen*
Ik zag dat een aantal in dit topic via Alibaba een hoofdstel hadden besteld. Nu zag ik dat hetzelfde bedrijf ook de Rambo Micklem (multi) dupes verkopen. Zijn er per toeval mensen die hier ook interesse in hebben om te bestellen?
edit, deze dus: https://m.alibaba.com/product/500336745 ... 1f0c1lL8TG
LGhorses schreef:Ik heb het hoofdstel Gipsy van Horka. Een heel erg mooi hoofdstel met anatomisch gevormde neusriem en anatomisch gevormd kopstuk. Meer voor de dressuurliefhebbers, het heeft een chique uitstraling. En ik vind de prijs ook meevallen, €79,95. Hiervoor krijg je ook een goede kwaliteit leer, en teugels erbij! De frontriem vind ik iets minder want ik houd niet zo van parels, maar die kun je natuurlijk vervangen :p
Ik heb hem hier gekocht: https://livinhorseshop.nl/hoofdstel-gipsy
[ [url=m/r04ReT.jpg]Afbeelding[/url] ]