PS of Sweden & Equestrian Stockholm 2.0

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ual_95

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:43

Normaal gesproken heb ik een full op mijn merrie liggen (lemieux en eskadron). Dus ik neig daar dit keer ook naar. Bedankt voor jullie snelle antwoorden!

Dan heb ik nog één vraag, vooral uit interesse. Wat maakt de ES dekjes voor jullie favoriet t.o.v. Lemieux bijvoorbeeld, op de looks na? Houden ze het paard mooi droog? Blijven ze langer mooi? Heb het gevoel dat ik nog dat kleine duwtje nodig heb :+

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:46

Ik heb op mijn tinker van 1.42 full liggen. Met een 17.5 inch zadel met Franse kussens :)

charlotteehx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:51

ual_95 schreef:
Normaal gesproken heb ik een full op mijn merrie liggen (lemieux en eskadron). Dus ik neig daar dit keer ook naar. Bedankt voor jullie snelle antwoorden!

Dan heb ik nog één vraag, vooral uit interesse. Wat maakt de ES dekjes voor jullie favoriet t.o.v. Lemieux bijvoorbeeld, op de looks na? Houden ze het paard mooi droog? Blijven ze langer mooi? Heb het gevoel dat ik nog dat kleine duwtje nodig heb :+

Ik vind het zelf heel fijn dat de dekjes na het rijden niet zo nat worden als je paard gezweet heeft, voelt meer alsof je nog moet gaan rijden :D en ze blijven heel netjes liggen!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:01

Ik heb nog nooit Lemieux gebruikt, dus geen idee.. Ik vind Lemieux over het algemeen niet zo mooi als ES en nog een paar merken, dus dat koop ik dan niet..

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:17

Ik vind ES en PS nog wel iets beter qua kwaliteit ten opzichte van de LeMieux Loire dekjes.

Aanvulling, sommige Loires hebben iets neiging tot pilling onder het zadel. Waar ik dat met ES en PS niet heb. Het leren singelstuk bij de Loires vind ik wel echt een plus. Ervaring met de suède heb ik niet.
Laatst bijgewerkt door urosa op 22-12-21 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:20

Ik vind LeMieux erg fijn. Ik heb wel voorkeur voor de tresse dekjes of ander type met nog iets van een bies/randje, omdat ik die net iets luxer vind in uitstraling. Ik vind de ES/PS dekjes niet beter dan LeMieux. In functionaliteit en pasvorm vind ik LeMieux erg goed. Ik heb echter alleen ervaring met de suede en tresse versie, geen loire.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:31

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:33

ual_95 schreef:

Bij mij is Lemieux suede echt wel favoriet boven de PS en ES. Ik vind de kwaliteit en zeker de pasvorm beter!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 12:24

_MelisS schreef:
Jeetje, zijn gewoon alweer bijna door het topic heen :')

Dat heeft dan toch zo'n 12 maanden geduurd :') Bij de volgende intro kunnen we mss zien wie zich het minst in heeft kunnen houden afgelopen jaar haha.

Ik vind de Lemieux suede ook erg fijn, liggen goed, houden zich fijn na het wassen etc. Maar ik vind de ES/PS dekjes een mooiere uitstraling hebben. Ik krijg heel vaak positieve opmerkingen over mijn dekjes.

Die mahagony zou ik ook graag willen :') maar heb er nu echt even genoeg, en nog een aantal items (niet dekjes) op de wishlist dus beter sla ik een ronde over.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 12:31

Lys_PPA schreef:
_MelisS schreef:
Jeetje, zijn gewoon alweer bijna door het topic heen :')

Dat heeft dan toch zo'n 12 maanden geduurd :') Bij de volgende intro kunnen we mss zien wie zich het minst in heeft kunnen houden afgelopen jaar haha.

Ik vind de Lemieux suede ook erg fijn, liggen goed, houden zich fijn na het wassen etc. Maar ik vind de ES/PS dekjes een mooiere uitstraling hebben. Ik krijg heel vaak positieve opmerkingen over mijn dekjes.

Die mahagony zou ik ook graag willen :') maar heb er nu echt even genoeg, en nog een aantal items (niet dekjes) op de wishlist dus beter sla ik een ronde over.

Haha maar weet jij het afgelopen jaar nog wat je gekocht hebt? Ik niet hoor, alleen in december heb ik al 30 of 35 dekjes gekocht namelijk :')

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 12:32

Ik vind deze toch wel erg chique ookal ben ik geen bow fan, de kleur doet heel veel.
Het zal me ook niet verbazen als ie nog gaan uitkomen, er staat namelijk gewoon een text op de rug
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 12:38

anoukwendy schreef:
Ik vind deze toch wel erg chique ookal ben ik geen bow fan, de kleur doet heel veel.
Het zal me ook niet verbazen als ie nog gaan uitkomen, er staat namelijk gewoon een text op de rug
[ [url=m/RDhsBD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z5NGU0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/M2sCKA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben normaal ook geen bow fan maar ik vind deze ook wel erg leuk! Leuke combinatie met dat donkergroen en bruin.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 12:40

Heel mooi, chique kleurtje!
Misschien brengen ze 'm ook wel niet uit? De bow dekjes waren alleen een succes in de horselet geloof ik.:P

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 12:42

Lys_PPA schreef:

Blijven de ES minder mooi na het wassen?

Ik vind Lemieux altijd fijn liggen. Twijfel erg tussen de loire truffle van Lemieux of de ES mahogony. Zijn beide dure zadeldekken, maar vraag me bij ES af of ik het dan alleen 'voor de mooi' koop. Het zou de 1e voor mij zijn.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:51

anoukwendy schreef:

Kun je die bow er niet af slopen? Dan een heel mooi dekje.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:53

anoukwendy schreef:
Haha maar weet jij het afgelopen jaar nog wat je gekocht hebt? Ik niet hoor, alleen in december heb ik al 30 of 35 dekjes gekocht namelijk :')

Hahah, woooow dat is wel echt enorm veel (voor n heel jaar, laat staan n maand) :+
Maar je kunt in de openingspost je status van toentertijd zien. Nu is het in jou geval moeilijker om beide situaties te vergelijken... :') :')

Die bow is inderdaad mooi!

ual_95 schreef:
Blijven de ES minder mooi na het wassen?

Ik vind Lemieux altijd fijn liggen. Twijfel erg tussen de loire truffle van Lemieux of de ES mahogony. Zijn beide dure zadeldekken, maar vraag me bij ES af of ik het dan alleen 'voor de mooi' koop. Het zou de 1e voor mij zijn.

Mijn ES dekjes zijn ook allemaal netjes gebleven met wassen. Ik ben er zelf alleen n stuk voorzichtiger mee, dus geen idee of ik daar net zo hard overheen kan wrijven voor zadelplekjes eraf te krijgen als over de lemieux suede.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 14:03

Maanlicht schreef:
anoukwendy schreef:

Kun je die bow er niet af slopen? Dan een heel mooi dekje.

Jawel maar dat vind ik dan ook weer zonde, weet ook niet of ik hem te saai vind als dat eraf is. De suede dekjes vind ik namelijk wat saai := die zijn verder hetzelfde natuurlijk

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:05

Lukasje schreef:
Bij mij is Lemieux suede echt wel favoriet boven de PS en ES. Ik vind de kwaliteit en zeker de pasvorm beter!

Hier ook.

Heb alleen ES voor de pony, vind ze zo mooi. Maar voor mijn merrie alleen LM. Ligt als n huis, niet te dik en handige D ringen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:07

Uh Anouk, je bent wel n uitzondering, volgens mij.

Ik koop geen tig dekjes per maand :Y) . Denk dat ik 11 Le Mieux dekjes heb. En stuk of 8 ES.

Vind je collectie wel hartstikke mooi, trouwens.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 14:58

Getup schreef:
Uh Anouk, je bent wel n uitzondering, volgens mij.

Ik koop geen tig dekjes per maand :Y) . Denk dat ik 11 Le Mieux dekjes heb. En stuk of 8 ES.

Vind je collectie wel hartstikke mooi, trouwens.

Ik normaal ook niet maar dat kwam door de sample sale. Normaal doe ik dat ook echt niet hoor

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:03

Ik kan niet wachten om weer te rijdenAfbeelding

Queijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:53

Bij mij pillen de PS dekjes ook;

Afbeelding

De andere kant nog iets erger geloof ik. En hoe het komt? Ik rij altijd met laarzen en mijn trainee met gladde leren chaps.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:02

Ik zou al zeggen, maar Anouk had sample sale "om de hoek" :D en dat is ook een beetje onze influencer toch? :j :D

Dat past mooi Sanne!!

Ooh zonde Queijo! Ik heb dat vooral bij de katoenen dekjes, niet echt bij de gladde stofjes. (Maar komt bij mij ook meer van t zadelrandje dan mn been ivm rooooooond paard :+ (baby on board)

Ik vind de lemieux ook fijn qua ligging, maar net wat meer standaard qua uitstraling waardoor ik eerder de es en ps enzo bestel. Zou de loire mulberry nog wel willen :j

Hmm ik denk dat ik niet wil weten hoeveel dekjes ik dit jaar gekocht heb :x en t jaar is nog niet om natuurlijk.. :Y) alleen december kan ik nog wel achterhalen :j

Iemand hier enig idee hoe je kunt zien hoeveel iedereen hier gepost heeft? Gok dat ik redelijk hoog scoor 8-) ben stiekem wel nieuwsgierig!

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 17:13

maessie schreef:
Ik zou al zeggen, maar Anouk had sample sale "om de hoek" :D en dat is ook een beetje onze influencer toch? :j :D

Dat past mooi Sanne!!

Ooh zonde Queijo! Ik heb dat vooral bij de katoenen dekjes, niet echt bij de gladde stofjes. (Maar komt bij mij ook meer van t zadelrandje dan mn been ivm rooooooond paard :+ (baby on board)

Ik vind de lemieux ook fijn qua ligging, maar net wat meer standaard qua uitstraling waardoor ik eerder de es en ps enzo bestel. Zou de loire mulberry nog wel willen :j

Hmm ik denk dat ik niet wil weten hoeveel dekjes ik dit jaar gekocht heb :x en t jaar is nog niet om natuurlijk.. :Y) alleen december kan ik nog wel achterhalen :j

Iemand hier enig idee hoe je kunt zien hoeveel iedereen hier gepost heeft? Gok dat ik redelijk hoog scoor 8-) ben stiekem wel nieuwsgierig!

Voor de opening van dit topic was er iemand die zei dat ik het meeste had geplaatst dus ergens moet het wel te vinden zijn, maar hoe? Geen idee :P

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 17:15

Ik zit te denken om mn rosie en pistage bandages ook in england te koop te zetten, daar lijken wel wat PSfreaken te zitten, maar wat is zoiets waard? Ik heb het zelfs nog nooit uit het tasje gehaald :')