Hannanas schreef:Bedankt voor je berichtje!
Er zijn zat paarden die in hoogseizoen 4 uur per dag lopen. En soms een dag trektocht er tussen, met daarna natuurlijk wat vrij. Goed kunnen schoonmaken/wassen is dan wel van belang. Sympanova zou ik zelf niet kiezen met warmte en veel en lange belasting, jij wel? In hoeverre zijn die inlages tegenwoordig goed uit te halen? Zitten goed strak en stroef toch? Ik vond dat een rotsklus.
Ik zou het echt een mooi experiment vinden, beginnen met eentje, en eens kijken hoe dat bevalt. Ik vind de ghost toch wel 1 van dé boomloze opties. Trekker zou ook nog wat zijn, maar het zadel moet niet van leer zijn.
Ps: men zou natuurlijk een dun katoenen dekje eronder kunnen gooien. Ruggengraatvrijheid is zo belangrijk maar we moeten toch toegeven: 9 vd 10 paarden met boomzadels hebben de dekjes over de ruggengraat liggen. Schoft redt je wel, goed omhoog trekken, ruggengraat echt niet.
Sympanova is ook ademend, voor sommige paarden werkt het niet goed, maar datzelfde kan gelden voor katoen of wol/scheerwol.
De inlagen eruit halen is een fluitje van een cent, zit een opening halverwege (klittenband).

Als je er een dun katoenen dekje onder zou willen doen moet deze tussen de pad en het zadel, dus eigenlijk heeft het dan nog weinig nut.. Daarmee behoudt je de ruggengraat vrijheid. Er zijn van Ghost ook half pads, zodat je tussen de half pad en het zadel je eigen katoenen dekje kunt doen