[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:24

Ik zag hem een paar weken geleden (online) inderdaad :)

Tja als ze het als een echt zadel zien maar dan comfortabel door lamsvacht te gebruiken...dan is tot 1000 euro voor een zadel op zich toch geen bizarre prijs :)

Het is natuurlijk ook wel even iets heel anders dan die 2 laagjes schaap van de Christ Fellsättel die gewoon slap zijn zeg maar :)

Mij spreekt hij overigens niet zo aan, wel leuk bedacht hoor maar veels te veel laagjes gedoe :o

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:03

Wauw ik vind die ghost op het vosje ook erg mooi.

De arizona lag op de jongste(brede tank) erg netjes en bij de oudste ook.
Vond hem bij de jongste erg lekker zitten en bij de oudste had ik echt moeite met me balans, terwijl ik dat zonder zadel niet heb. Maar ze was ook wel in een race bui haha. Foto's heb ik niet was donker. Alleen ik denk dat ik een maatje 2 nodig heb alleen dat gaat denk niet passen op de meiden.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:00

Pmarena als ik dat zo lees ben ik het wel met je eens, die 2e laag is echt stevig gevormd zie ik nu, nu ik de foto's nog eens bekijk en zoals ik het af kan zien aan de foto's.. Jammer dat er op die site niet wat meer info bij staat. Kan toch erg interessant zijn als je hem ook echt als echt zadel gaat gebruiken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:04

Update!

Vandaag weer met de ghost quilty gereden, maar dan zonder de ghost pad, maar met mijn eigen barefoot pad met HD inlages erin. Beugels korter. En woehoe! Het lag beter voor pony en zat beter voor mij :D

Voor het rijden:
Afbeelding

Na het rijden:
Afbeelding
Afbeelding

Best een verschil he :P

Dit is hoe ik erop zit, heb de foto gemaakt toen ik naar halt ging en heb toen niet meer mijn bovenbenen goed gelegd ofzo, dus zo zien ze eruit tijdens het echte rijden. Ik heb brede bovenbenen, maat 42 ongeveer. Het lijkt alsof die wrongen echt in m'n benen zitten, maar valt mee. Alleen rechts heb ik een beetje last. Misschien is dat been dikker :+
Afbeelding

Achterkant, zie dat licht doorschijnen :D :D :D (paard stond niet recht, was ongeduldig)
Afbeelding

Voorkant:
Afbeelding

De ghost is dus zéker geschikt voor paarden met hoge (lang doorlopende) schoft, maar dan beter met een andere pad dan van ghost zelf. :) Ik vond het niet per se lékker zitten, maar wel oké!

Morgen of overmorgen zonder hd inlages rijden, maar met de onderkant van een physio pad zonder inlages en kijken of dat ook goed genoeg ligt, maar misschien lekkerder zit voor mij :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:08

het blijft toch echt een prachtig zadeltje. :)
(maar dat kleur staat écht niet op jouw paard _O- :D )

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:16

Ja zo in de zon is het nog erger :')

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:46

Wel mooi met zo'n langere pad eronder. :j

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:26

Ik krijg steeds meer kriebels om toch eens een ghost te proberen voor mijn criollo. Ik heb nu een lederboom en die vind ik net iets te lang voor mijn knollie. Daarvoor alles van Barefoot gepast, maar alles met harde delen achter de schouder als in pommel werd door meneer afkeurd. Dus mijn lekkere London die op mijn andere paard prima lag heb ik destijds ook afscheid van genomen. De ghost spreekt mij steeds meer aan. Vroeger vond ik ze vooral lelijk :+ Nu vind ik ze steeds mooier worden. Vooral de nieuwste modellen met langer zweetblad. Hoe zit het eigenlijk met de beugelophanging en de drukverdeling. Is er iemand die er een foto van kan plaatsen?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:34

TinePine schreef:
Ik krijg steeds meer kriebels om toch eens een ghost te proberen voor mijn criollo. Ik heb nu een lederboom en die vind ik net iets te lang voor mijn knollie. Daarvoor alles van Barefoot gepast, maar alles met harde delen achter de schouder als in pommel werd door meneer afkeurd. Dus mijn lekkere London die op mijn andere paard prima lag heb ik destijds ook afscheid van genomen. De ghost spreekt mij steeds meer aan. Vroeger vond ik ze vooral lelijk :+ Nu vind ik ze steeds mooier worden. Vooral de nieuwste modellen met langer zweetblad. Hoe zit het eigenlijk met de beugelophanging en de drukverdeling. Is er iemand die er een foto van kan plaatsen?

Hierbij een foto van de beugelophanging. Zoals je ziet kun je hem wat verder naar voren plaatsen (linkerkant foto) of wat verder naar achter, aan de rechterkant van de foto.

Afbeelding

Een foto van de drukverdeling, je bedoeld een foto van een zweetafdruk?

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:37

Nee ik bedoel hoe de druk van de beugels wordt verdeeld over een groter oppervlak. Zo te zien is dat hier door middel van een plaat carbon of kunststof of zoiets. Ik ben 1.88 en weeg 85 kilo (en een beetje :D ) en ik vroeg mij af hoe het werkt. Wil wel iets meer dan een bpp met beugels.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:33

Ghost ziet er wel erg aantrekkelijk uit!!
Vandaag kei hard uit mijn Cheyenne gegooid, na meerdere flinke bokken had ze het toch voor elkaar |(
Bah.. was op buitenrit, maar gelukkig was ik niet alleen. Ook mijn cedar hoofdstel is nu kapot!! Valt niets aan te maken.. oh wat baal ik ervan. En het zat allemaal al zo mee afgelopen weken.. #not.
Nu maar weer sparen voor een nieuw hoofdstel, had hem denk net een half jaar. Maar ja, gelukkig alleen een flink zere nek, rug en hoofdpijn aan over gehouden.. niets gekneusd of gebroken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:26

Geryon, ziet er veel beter uit zo met deze pad :j

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:29

Ziet er inderdaad mooier uit zo!Ik vind de kleur trouwens niet lelijk bij je paardje..

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:23

Helenalena ai klinkt niet echt als een soepele val. Snap ook nog steeds niet waarom er geen klitteband op een zadel zit en aan de rijbroek. Beterschap.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:28

Dat is balen Helenalena!Jammer dat je paarden niet kunt duidelijk maken dit soort dingen vooral niet te doen,haha!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:32

Geloof dat ik dan nog een beetje mazzel had met mijn val. :=

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:17

Ben je er vandaag ook afgekukeld Marcella? Of heb ik ergens over heen gelezen? Het laatste wat ik van je las was toch een rustig ritje??

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:17

Nee ongeveer 2 weken terug.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:47

TinePine schreef:
Nee ik bedoel hoe de druk van de beugels wordt verdeeld over een groter oppervlak. Zo te zien is dat hier door middel van een plaat carbon of kunststof of zoiets. Ik ben 1.88 en weeg 85 kilo (en een beetje :D ) en ik vroeg mij af hoe het werkt. Wil wel iets meer dan een bpp met beugels.

Helpt het als ik vertel dat iemand van 1.85m en 90 kilo hem met een Carola pad heeft getest en dat hij er zeker met een Grandeurpad met inlagen met vlag en wimpel :)F doorheen is gekomen?
De basis (dus onder de zit en boven de kussens) is van diverse laagjes carbon en leer die het gehele "ophanggebied" ondersteunen en dan uiteraard nog de kussens van 3cm foam

Geryon, zou je je prettiger voelen als de wrongen wat schuiner zaten? Dat model is ook mogelijk? Of toch liever een langer zweetblad?

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:52

Helenalena schreef:
Ghost ziet er wel erg aantrekkelijk uit!!
Vandaag kei hard uit mijn Cheyenne gegooid, na meerdere flinke bokken had ze het toch voor elkaar |(
Bah.. was op buitenrit, maar gelukkig was ik niet alleen. Ook mijn cedar hoofdstel is nu kapot!! Valt niets aan te maken.. oh wat baal ik ervan. En het zat allemaal al zo mee afgelopen weken.. #not.
Nu maar weer sparen voor een nieuw hoofdstel, had hem denk net een half jaar. Maar ja, gelukkig alleen een flink zere nek, rug en hoofdpijn aan over gehouden.. niets gekneusd of gebroken.

Jeetje wat erg! Zelfs je hoofdstel kapot? Hoe kan dat :(:)

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:17

Wat vervelend Helenalena!

Weet iemand of de Christ Premium altijd inlagevakken heeft? (dus dat het altijd een 'plus' is)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:23

Het olijke paardje ging op de teugels staan.. en trok toen de gespen (voor de bitringen) en het leer er omheen kapot. Dusss.. ;(

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:44

ayyy :-( Gelukkig bleef ze niet hangen in de teugels...

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:52

Daar is ze te sterk voor denk ik.. (Trekpaard) -O- Die kunnen alles kapot trekken als het moet.. >;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:51

thirzanaomi schreef:
Wat vervelend Helenalena!

Weet iemand of de Christ Premium altijd inlagevakken heeft? (dus dat het altijd een 'plus' is)

Nee. Je hebt ook 1 zonder inlagen, dat is de premium. Met inlagen is de premium plus.